Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved SMS konkurrence

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

håber dette er det rigitge sted at spørge.

Jeg overvejer at lave en side med en stak SMS konkurrencer , hvor deltagerene skal sende en sms til xxxx med en text , og de deltager så i konkurrencen.

her kommer så mine spørgsmål

1. Jeg ved der skal betaled gevindstafgift , men kan ikke finde andet end at det er 17% , hvornår skal det betales ? ved start at konkurrence eller ved slut ?

2. Skal man have "spilletiladelse" fra politi som ved lotteri ?

3. andet man skal tage forbehold for ?

er der evt nogle der har nogle links til regler om det , jeg har søgt lidt men kan ikke rigtigt finde noget.

Mvh

Frank

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 12:35

jeg ved ikke om der står noget der kan bruges, men faldt lige over linket: http://www.teleindustrien.dk/t2w_604.asp

"1. Jeg ved der skal betaled gevindstafgift , men kan ikke finde andet end at det er 17% , hvornår skal det betales ? ved start at konkurrence eller ved slut ?" er det gældende for alle?

Ellers må der jo stå noget inde på sider der har med sms løsninger at gøre.

compaya.dk har vidst også en 'pris udregner' hvis det kan bruges..

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 13:18

Simon Jensen:

"1. Jeg ved der skal betaled gevindstafgift , men kan ikke finde andet end at det er 17% , hvornår skal det betales ? ved start at konkurrence eller ved slut ?" er det gældende for alle?

Det er fuldstændig korrekt at der ved konkurrencer skal betales afgift til Skat, og mener det ligger på 17,5 % af alt der overstiger 200 kr pr præmie. Jeg vil gerne lige advare og sige at det er præmiens reelle værdi hvis du skal ud at købe den, så køber du f.eks. bøger hjem fra den lokale boghandel fordi de er på tilbud og nærmest bliver foræret væk, er det altså ikke den pris du skal regne med men den reelle pris hvis du skal ud at købe bogen til normalpris et sted.

Afgiften skal betales så snart konkurrencen er afsluttet - som det seneste - og skal indberettes på en special blanket der er lavet til formålet - så indberettelse og indbetaling sker altså samtidig.

Det er alle der skal betale denne afgift - grænsen går ved præmiens værdi på 200 kr.

Ønsker du ikke at blive opkrævet denne afgift skal du altså holde præmiens værdi på 199 (jeg ved ikke lige om beløbet op til 200 kr evt. kan riskeres at blive forhøjet) og derunder. 

SKAT er blevet meget opmærksom på at mange "glemmer" at indberette og betale afgifter fra konkurrencer, så jeg vil ikke anbefale at du gør det samme - Jeg fik selv et brev fra skat (inden jeg altså vidste der skulle betales afgifter af præmier)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)