Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timeløn?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu er en dygtig webdesigner, og virkelig kan sit håndværk, hvad kan man så tage i timen, hvis man f.eks. starter sit eget firma, og laver websites til andre?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:48

Det er meget enkelt: Lige så meget, som du kan få nogle til at betale for det :)

Der er kæmpe forskel på priserne for den samme slags programmering, alt efter din alder, praktiske erfaring (hvad kan du vise frem?) og om du driver et lille firma eller et stort bureau.

De laveste priser jeg hører om ligger på et par hundrede i timen - de dyreste ligger et stykke over tusind.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

Hej Thomas

Det er nok meget forskelligt, hvad man kan og igen skaber af værdi for dine kommende kunder.

Jeg har arbejdet med fokuseret med online design i 12 år efterhånden.

Jeg har selv startet op for 3 år siden og startede med 6-700 kr ex moms i timen og idag ligger den på 1000 kr. ex moms, men vi er også en mindre designbureau idag med 5 ansatte ialt. Så som freelance desisgner eller enkeltmandsvirksomhed så vi jeg nok starte med 600 kr. ex moms og så få gang i biksen og så kan du altid justere prisen med tiden. Det vigtigeste er ikke at du rammer den rigtig pris nu, men mere at du får nogle gode loyale kunder.

Håber det kan bruges :)

Held og lykke

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:50

Udbud og efterspørgsel er det kedelige men korrekte svar ;-)

Hvis man skal blive lidt mere konkret, og vores udgangspunkt er, at du er skarp, kan man sige følgende:

1) Ikke under 500 kr. i timen

2) Mindre end de store bureauer

3) = et sted mellem 600 og 1800 i timen

Det væsentlige er naturligvis, at du gør en forskel og leverer som aftalt.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:56

Tak for jeres svar :) Der er lang tid til endnu. Ved ikke hvordan det ser ud, når jeg er færdig, men spørger alligevelSmile Mine interesser ligger indenfor webdesign og spiludvikling. Skal starte på multimediedesigneruddannelsen til September. Derefter den nye halvanden års overbygning i webudvikling, og derefter igen ind på It-universitetet, på linjen Softwareudvikling og -teknologi plus lidt kurser fra linjerne Medieteknologi og spil og E-buissness, hvis det passer ind :) Så der er nok omkring 6 år til, inden jeg kan starte op for mig selv. Det skal dog først være et enkeltmandsfirma. Jeg vil bruge de næste 6 år på virkelig at gå i dybden med de forskellige programmer, så jeg kan komme op på et rimelig højt niveau. Men det lyder da stadigvæk af meget, når den laveste sats er et par hundrede, når man starter op. Jeg tænker på folk, som arbejder i et supermarked eller på en fabrik. De får jo mellem 100-150kr. i timen, men det er selvfølgelig meget forskellige erhverv, og man har jo sin egen lille virksomhed, så der er nok flere omkostninger. Men er det muligt, at komme til at tjene gode penge, også hvis man er ene om det, plus man virkelig brænder for det, og kan en masse.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:39

Hvis du kan sælge dig selv for blot 600 kr i timen. Så svare det til en månedsløn på 100.000.

Det er da noget mere end, hvad en ansat i et supermarked har, og ca. det dobbelte af hvad en erfaren programmør har. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 17:47

Runge:

Hvis du kan sælge dig selv for blot 600 kr i timen. Så svare det til en månedsløn på 100.000.

Det er da noget mere end, hvad en ansat i et supermarked har, og ca. det dobbelte af hvad en erfaren programmør har. 

Som selvstændig kan du meget sjældent fakturere alle ugens timer;-)

Redigeret: Eksempelvis har jeg lige brugt en halv time på at aftale og prissætte en hasteopgave til i morgen sammen med en kunde. Det kunne man godt fakturere (enten direkte eller indirekte i tilbudsgivningen), men omvendt har jeg det bedst med, at taksameteret ikke tikker, før man reelt er blevet enige om, hvad opgaveløsningen skal koste og hvordan den skal leveres - men derimod først når der er sagt 'go' og opnået fuldstændig enighed.

Det er naturligvis en smagssag. Men sådan bibeholder jeg/Kommunikationspartiet netop den gode smag i munden.

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 18:01

René Gade Mikkelsen / K-Partiet:

Jeg er selv freelancer, og har intet problem med, at fakturere min. 160 timer ud om måneden.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 18:20

Runge:

Jeg er selv freelancer, og har intet problem med, at fakturere min. 160 timer ud om måneden.

Nej, men så er vi vel også enige om, at du arbejder mere end de 160 timer om måneden, fakturerer ikke-arbejdstimer som en del af kundernes fakturaer eller har outsourcet al salg og administration? Min pointe er, at du som selvstændig ikke får løn for at møde på arbejde. Du får løn, for de timer du kan sælge.

Derfor kan man ikke bare gange en timeløn med 160 timer, og så sammenligne med en fast indkomst.

Men naturligvis kan man fakturere 160 timer på en måned. Det handler jo bare om at have nok at lave.

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 19:21

Nej, men så er vi vel også enige om, at du arbejder mere end de 160 timer om måneden

Nej. Jeg arbejder sjældent mere end 37 timer om ugen. I hvert fald ikke medmindre jeg f.eks. har taget et ekstra fastpris projekt ind.

Mine kunder køber typisk min tid og viden for 3 - 12 måneder af gangen.

Det er meget begrænset, hvad jeg skal bruge af tid på salg. Der er trods alt kun 24 timer i døgnet, og glade kunder komme næsten altid tilbage af sig selv.

En gang om måneden bruge jeg max. 5 min på, at knalde mine timer ind i et excel ark, som sendes til kunden via email.

Derudover bruger jeg max 10 min. hvert kvartal på, at smide alle bilag i en papkasse, og sende dem til min revisor.

Revisoren koster mig ca. 10.000 kr om året svarende til ca. 10 fakturerbare timer om året. Jeg har altså ca. 12 ikke fakturerbare timer om året.

Så jo JEG siger arbejdstid * timepris = løn

Der er naturligvis stor forskel på om du er freelancer som jeg er, eller om du driver en virksomhed med flere ansatte.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)