Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen indvandrere i Vendsyssel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Morgen-TV brøler

...en detalje, som fik smilet frem: Dejlige Frøkjær havde en pige i studiet, hun har hovedrollen i en dokumentarfilm om hendes hverdag blandt "perkere" på Stenbroen, filmen bliver vist på Buster Festivalen - i studiet var også instruktøren, en kvinde, som i en kommentar til spørgsmålet:

"Er der så stor forskel på danskere og indvandrere" i kontekst til, at hovedrolle-indehaveren var en wannabe - og lige rigelig "frisk i filten" - svarer: "Der er ikke så stor forskel på en ung piges tilværelse i KBH og en ung pige i Vendsyssel hvor der jo ingen indvandrere er!"

Sig mig lige... hvad søren er det så for nogen, "de der mørke nogen" som bor her i min by, Frederikshavn?

Hvad skal jeg nu kalde min gode gamle ven, Robert fra Jordan...? Han siger selv han er indvandrer - og alle hans venner er også indvandrere (siger han) - men se, nu blev jeg da klogere her til morgen: De må så være helt fejl på den - for der bor jo ingen indvandrere i Vendsyssel ;-)

Hvad skal jeg nu til at kalde de "mørke nogen", som driver 9 ud af 10 pizzarier i Frederikshavn? Og hvad med deres børn... de unge mennesker som går i skole her... her gik jeg og troede de var indvandrere - og så lærer jeg på morgen tv, at sådan nogen har vi slet ikke i Vendsyssel...

Ikke så sært at årets Robinson bragte det helt store smil frem i Mandags...

(Jeg tror lige i farten, at vi her vest for broen, ved mere om livet øst-for-broen, end "dem" øst-for-broen ved om os her, vest for broen...)

Lasse Burholt

Apropos iværksætteri... hvad gør at indvandrere har så stor bid i pizzaria og småbutiksmarkedet?
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har ret i det groteske i den meget generaliserende udtalelse som den instruktør kom med. Hun har sikkert aldrig været i vendsyssel - jeg kunne forestille mig hun brugte det mere "billedligt", hvilket naturligvis ikke gør det mere rigtigt af den grund - det er blot en forklaring :)

> Og hvad med deres børn... de unge mennesker som går i skole her... her gik jeg og troede de var indvandrere -
 
Se, der er jeg ikke helt enig. Uden at gøre det til en ordstrid (men nu startede du selv hehe), så har jeg ikke noget problem med at kalde folk der er invandret til Danmark for "indvandrere" - det er et udnmærket og korrekt udtryk, men at kalde deres børn for indvandrere synes jeg ikke giver så meget mening - i hvert fald for de børns vedkommende der er født i Danmark. Hvis ordet "indvandre" skal have nogen som helst betydning som må det vel dække dem der faktisk er indvandret i modsætning til dem der er født her. Ellers giver det sgu ingen mening. Hvor mange generationer skal man så gå tilbage. Hvis vi går tilbage længe nok i historien er det nok de fleste af os der på et eller andet tidspunkt støder ind i indvandre-gener - and so what? Det er da ikke særlig interesant hvilket geo-genetiske masse vi består af - for mig er det i hvert fald langt vigtigere hvordan denne biomasse opfører sig der hvor de nu engang er :)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/8/2005 11:06:58 AM Forfatter:Lasse Burholt

Hvad skal jeg nu til at kalde de ''mørke nogen''

Jeg har en idé - Lad os bare kalde dem "mennesker" og så vurdere dem på deres handlinger i stedet for på deres hudfarve.
 
mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan godt se du lever af kommunikation, Hans, det tog mig ca. 10 gange så meget plads at sige hvad du fik presset ned til en enkelt sætning :)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Til gengæld, Mikkel, var du 56 sekunder hurtigere til at svare

mvh Hans
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu begynder i ikke at kysse vel?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

.... ikke hinanden, i hvert fald

Hans
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/8/2005 11:06:58 AM
Forfatter:Lasse Burholt

Morgen-TV brøler

Apropos iværksætteri... hvad gør at indvandrere har så stor bid i pizzaria og småbutiksmarkedet?





Det ved jeg godt, det er fordi det kræver:

- at man tager en chance
- at man har dårlige arbejdstider
- man står i et varmt lokale uden meget plads
- indtægten kan være svingende
- prestigen er lav (fortæl at du er pizzabager - det scorer ikke)
- etc.

Nej, i DK spiller det kun at være en Jamie Oliver look-alike hvis man nu endelig SKAL være i et køkken. Vi danskere er sgu nok blevet et nummer for behagelige til den slags jobs

/Carsten
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Stoholm!

Jo, naturligvis kan vi nøjes at kende hinanden "mennesker"---- det er jo lige det vi er!
Men som du helt sikkert også læser ud af mit indlæg, så var det blot en "morsom" kommentar på instruktørens noget forkerte udtalelse.
 
Dog er indvandrere nu engang indvandrere pr. definition - deres børn, Mikkel, er ganske rigtigt nok det vi kalder anden-generations indvandrere.. etniske danskere
 
ELLER som I blev så rørende enige om:
 
Blot mennesker ;-)
 
Tak for kommentarerne til mit indlæg!
 
 
Lasse
 
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på, at det var TV-værten og ikke indvandrerne, du var ude efter, Lasse.

Og selvfølgelig er det sagligt at kalde dem indvandrere, hvis det er den rolle, der er relevant i den sammenhæng, man taler i. Det, der ofte er problemet - f.eks. for min ven Mehdi, er, at man ofte kalder ham indvandrer i en sætning, hvor det var mere relevant blot at kalde ham ingeniør.  Jeg er helt sikker på, at hans ingeniør-evner er helt uafhængige af hans hudfarve og hans etniske herkomst. (...... og så er han altså også flygtning, som pr. definition er noget andet end indvandrer, men nok om det).
 
mvh Hans
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)