Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdSense og Å i domain

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg prøver at oprette en Adsense konto hos Google, men der må ikek være Å i domainnavnet, hvad har i andre gjort?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:34

Jeg oprettede en blogspot-blog, skrev nogle få indlæg, tilmeldte og var godkendt halvanden døgn senere. Det er længe siden, og jeg har forstået, at det tager lidt længere tid nu, og at de faktisk stiller nogle kvalitetskrav i godkendelsesprocessen.

Men i dit tilfælde, kan du så ikke finde den "oversatte" version af domænenavnet og prøve på at tilmelde den?

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Skrevet kl. 21:42

Frank Hellerup Madsen:

Jeg oprettede en blogspot-blog, skrev nogle få indlæg, tilmeldte og var godkendt halvanden døgn senere. Det er længe siden, og jeg har forstået, at det tager lidt længere tid nu, og at de faktisk stiller nogle kvalitetskrav i godkendelsesprocessen.

Men i dit tilfælde, kan du så ikke finde den "oversatte" version af domænenavnet og prøve på at tilmelde den?

Jeg spørger ikke til hvor lang tid det tager, eller om de vil godkende min konto!

Jeg spørger hvad jeg gør når mit domain indenholder Å, og den afviser oprettelsen med at domainnavnet ikke må indenholde Å

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Unavngivet:

Jeg spørger ikke til hvor lang tid det tager, eller om de vil godkende min konto!

Og jeg svarede dig, at jeg brugte en blogspot-konto med nogle få indlæg dengang, jeg oprettede mig. (= måske stadig en mulig genvej for dig)

Unavngivet:

Jeg spørger hvad jeg gør når mit domain indenholder Å, og den afviser oprettelsen med at domainnavnet ikke må indenholde Å

Og jeg foreslog dig desuden, at finde den "oversatte" version af dit domæne-navn og prøve at indtaste den.

Nu får du endda et link til, hvor du kan få oversat æøå-domænet: Værsgo

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

find den alternative adresse.. æøå virker nok ikke på google.

www.dk-hostmaster.dk - skriv dit domæne under find .dk...

nedenunder din 'oprindelige' adresse vil der være en alternativ en, noget i stil med..: xn--NAVN-xxxxx.dk

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:01

Jeg tror ikke der er mange andre som overhovedet har registreret et domæne med å.

Hvis man har et domæne med å, så skal man også have et med "aa" i stedet for, og bruge det som det "rigtige" domæne, hvorpå det andet domæne du lavet er 301 redirect til siden med "aa"/"det rigtige domæne".

Giv os et link til siden, så kan vi rådgive nemmere

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Skrevet kl. 22:05

Morten Kaltoft:

Jeg tror ikke der er mange andre som overhovedet har registreret et domæne med å.

Hvis man har et domæne med å, så skal man også have et med "aa" i stedet for, og bruge det som det "rigtige" domæne, hvorpå det andet domæne du lavet er 301 redirect til siden med "aa"/"det rigtige domæne".

Giv os et link til siden, så kan vi rådgive nemmere

/ Morten

Nu er det jo sådan at alle nyere browsere understøtter ÆØÅ, så hvorfor ikke oprette siden med ÆØÅ ?

Jeg har domains med AA isted for Å. Da der er tale om 2 "ord" og det første både kan bruges med T og uden T har jeg også begge af disse.

Men jeg har fået lagt alt indholdet på siden med Å da det var den første jeg oprettet. Men det kan da være jeg skal smide det hele over på AA domainet? 

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Skrevet kl. 22:06

Frank Hellerup Madsen:
Og jeg foreslog dig desuden, at finde den "oversatte" version af dit domæne-navn og prøve at indtaste den.

Nu får du endda et link til, hvor du kan få oversat æøå-domænet: Værsgo

Forstod ærligt talt ikke hvad du mente med "den "oversatte" version af domænenavnet".. Men har den adresse der hedder XN-et ellerandet

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er generelt set en meget dårlig ide, at bruge domæner med ÆØÅ som primær domæne - brand-domæne. For uanset at en del browsere (dog IKKE alle, som det fejlagtigt angives i denne tråd!) så er der rigtig mange af de steder på Nettet hvor man gerne vil "tilmeldes", websites man vil have links fra, systemer man vil detage i, sites man vil sælge på osv, som IKK understøtter danske tegn.

Så alt i alt: Satser du på danske tegn i dit domæne, bliver det et meget ensomt projekt :)

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Skrevet kl. 22:15

Mikkel deMib Svendsen:

Det er generelt set en meget dårlig ide, at bruge domæner med ÆØÅ som primær domæne - brand-domæne. For uanset at en del browsere (dog IKKE alle, som det fejlagtigt angives i denne tråd!) så er der rigtig mange af de steder på Nettet hvor man gerne vil "tilmeldes", websites man vil have links fra, systemer man vil detage i, sites man vil sælge på osv, som IKK understøtter danske tegn.

Så alt i alt: Satser du på danske tegn i dit domæne, bliver det et meget ensomt projekt :)

Hej Mikkel,

Siden sælger ikke noget produkt direkte, den er fyldt med informationer om et "produkt" og deraf en del reklamer til sælgere af produktet.

Har du nogle eksempler på sider der ikke understøtter ÆØÅ, som du skriver? Siden er på Dansk, og kun henvendt til Danskere.

Den ligger dog ikke på et .DK domain, men på et .INFO domain!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)