Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med skrifttype på hjemmeside . .

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er ved at få lavet en ny hjemmeside og har valgt at få calibri som skrifttype. På min arbejdscomputer synes jeg det ser pænt ud, men det ser knap så pænt ud på min mac. Jeg ved ikke hvor meget det betyder de computer der ikke kan læse calibri. Hvad synes I? og hvad gør man i dag?

Synes I at, jeg holde mig til de almindelig som verdana eller kan jeg bruge calibri?

www.houmann-inspiration.dk

P.s. Please se bort fra tekst og billeder m.m. - den er slet ikke færdig endnu Big Smile

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:58

Jeg ville holde mig til Verdana, Arial, Tahoma eller Trebuchet MS

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00

Syntes det ser fint ud på min pc, men verdana går du aldrig galt i byen med.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:19

Jeg vil, ligesom Martin, foreslå dig at bruge en af de skrifttyper som er standard på både Mac og PC - altså bl.a. Verdana og Arial.
At bruge en skrifttype som ikke fungerer optimalt på den ene eller den anden platform vil jeg absolut ikke anbefale dig.

Hvis du absolut vil have en anden skrifttype på hjemmesiden du ude i noget med at skulle til at embedde den ønskede skrifttype. Det er ret omfattende og kræver en del java-kode, hvis du stadig vil have at søgemaskinerne kan se teksten - ellers er du over i Flash, men det vil jeg ikke anbefale dig set med søgemaskinernes øjne.

/Jesper

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 13:13

Jesper Norbøll:

Det er ret omfattende og kræver en del java-kode

Mon ikke du mener java-script? Derudover er det langt fra optimalt og bør absolut kun anvendes til overskrifter, menupunkter osv, altså ikke brødtekst.

Jeg vil anbefale dig at finde en web-rigtig font til din hjemmeside.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 13:17

Hej Christina.

Den skrifttype du har på den nævnte hjemmeside er da rigtig flot, men, men, men.

I mit 'tidligere liv', havde jeg ansvaret for den hjemmeside, min arbejdsgiver har, og der ville man partu have en egen skrifttype, idet det skrifttypen i alle dokumenter inkl. hjemmesiden skulle være en bestemt type og ens overalt.

Det bevirkede, at mange brugere ikke kunne læse ,hvad der stod, fordi de havde vidt forskellige maskiner og hvad det ellers hedder.

Efter en 'slåskamp' med firmaet, gik vi over til Ariel, som jo tilsyneladende kan læses af alt og alle. - Det samme kan vist Verdana.

Så med den erfaring i bagagen, vil jeg ikke tilråde, at du bruger en speciel skrifttype, for det vil helt sikker give bøvl på et tidspunkt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Tak for jeres feedback Cool

Jeg må vist hellere holde mig til verdana.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14

Vil lige nævne, at du kan lave "font-stacking" med CSS:

Dvs, at du definerer skrifttyperne i en prioriteret rækkefølge. Fx:

font-family: Calibri, Arial, Verdana, Sans-serif

Først leder browseren efter Calibri, er den der ikke snupper den Arial, derefter Verdana, og til sidst en hvilken som helst sans-serif skrift (en uden fødder)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)