Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barderhandel - Mamut

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu momselovens §28 taler lidt i Brians favør.

Jeg synes du er lidt grov Brian - jeg synes ikke det er særlig skræmmende om Peter skulle tage fejl her - for kroner og øremæssigt er det jo ligegyldigt og så er konsekvenserne af "fejlrådgivning" på dette område meget minimalt.

Men jeg ser frem til at finde ud af hvordan det ender - jeg laver personligt selv altid fakturaer på barterhandler.

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:04

Så specificer gerne lige hvad det er som er noget sludder!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07

Hvis vi er enige om, at der skal faktureres for hver transkation ifm. barterhandel, og at barterhandel er et af SKAT

godkendt og anerkendt system, så er vi jo ikke uenige..Brian!*S*

Tilmeldt 3. Jul 08
Skrevet kl. 00:09

Jørgen Olsen:

Jeg synes du er lidt grov Brian - jeg synes ikke det er særlig skræmmende om Peter skulle tage fejl her - for kroner og øremæssigt er det jo ligegyldigt og så er konsekvenserne af "fejlrådgivning" på dette område meget minimalt.

Men jeg ser frem til at finde ud af hvordan det ender - jeg laver personligt selv altid fakturaer på barterhandler.

Der er stor forskel på hvilke ydelser der kan være tale om. Her tænker jeg specielt på om der er tale om momspligtige ydelser vs. ej momspligtige ydelser, ligesom der kan være forskel på fradragsretten, såfremt der er tale om begrænset fradrag, fx. repræsentation.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13

Brian...nu er jeg ikke med længere!

Jeg benytter jævnligt mit Barterkort ifm. med repræsentation.............og fradrager den lovmæssige del i virksomheden?

Hvori består forskellen?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 00:17

Brian Johansen:

Jørgen Olsen:

Der er stor forskel på hvilke ydelser der kan være tale om. Her tænker jeg specielt på om der er tale om momspligtige ydelser vs. ej momspligtige ydelser, ligesom der kan være forskel på fradragsretten, såfremt der er tale om begrænset fradrag, fx. repræsentation.

Ja, det er klart :) Men prøver du at sige at man ifølge skat gerne må undlade at fakturere hvis to virksomheder leverer hinanden serviceydelser der f.eks. begge er momsede og fradragsberettigede for begge parter?

Jeg håber ikke også du bliver for nervøs på mine kunders vegne - jeg plejer at rådgive folk til at fakturere alle barterhandler uanset hvad - og det kan vel næppe være problematisk - men jeg indrømmer gerne at jeg rent faktisk ikke kender de specifikke regler på området. Jeg ser frem til at blive ekspert-barter-rådgiver når denne tråd er slut.

Tilmeldt 3. Jul 08
Skrevet kl. 00:20

Der er ingen problemer, idet du jo får en faktura/kvittering.

Det var mere et svar til Jørgen om det ikke er "ligegyldigt" (såfremt der byttes varer - uden faktura, som begge er momsbelagte og begge kan fradrages 100% ville der ikke være nogen som blev snydt for moms eller lign (SKAT). Det ville der hvis du f.eks bytttede dine revisionsydelser for restaurationsbesøg uden fakturaer - her er der tale om forskellige fradrag for momsen og skat, såfremt det er repræsentation)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22

O.K. Så er jeg med.....Enig!Yes

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 00:24

Brian Johansen:

Der er ingen problemer, idet du jo får en faktura/kvittering.

Det var mere et svar til Jørgen om det ikke er "ligegyldigt" (såfremt der byttes varer - uden faktura, som begge er momsbelagte og begge kan fradrages 100% ville der ikke være nogen som blev snydt for moms eller lign (SKAT). Det ville der hvis du f.eks bytttede dine revisionsydelser for restaurationsbesøg uden fakturaer - her er der tale om forskellige fradrag for momsen og skat, såfremt det er repræsentation)

Men er det ligegyldigt hvis skat ikke bliver snydt? Det er mit store spørgsmål. Jeg er jo ikke komplet tabt bag en vogn så jeg kender selvfølgelig allerede alle de "gode fiduser" du snakker så meget om :)

Tilmeldt 3. Jul 08
Skrevet kl. 00:28

Nej, man må ikke undlade at fakturere :-)

Pointerer bare at der er stor forskel på moms og skattebehandlingen af forskellige ydelser - OG at der altid skal faktureres.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)