Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik på Facebook-annonce

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at kaste mig ud i et nyt farvand med Facebook-annoncer og vil derfor gerne lige have en kommentar eller to på min først en af slagsen. I kan se den her

Kan jer der har erfaringer med mediet svare på, om det er en okay indgangsvinkel til det designmæssigt? Jeg har målrettet den mod danske mænd og kvinder i alderen 18-25 år, som ikke er enten gift eller forlovet og som har vist interesse for Michael Jackson

På forhånd tak.

Fra Børkop
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:45

Jeg tror sagtens den kan ramme en målgruppe.  Den virker ikke for fupannonceagtig:) Hvis du forstår. Jeg tror på den. Glæder mig til at høre lidt feedback på den. MVH Jesper

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Hej Niels,

Det ser ganske fornuftigt ud, evt. kunne i lave et lille watermark nede i højre side på billedet for at øge fokusset på selve annoncen og jeres virksomhed "posterland.dk".

Mht. Facebook annoncer, så har vi selv gjordt brug af dem, det kan anbefales at man ikke målretter dem 100% til en specefik gruppe af folk, da klik through rate er utrolig lav på facebook, samt mange ikke har udfyldt alle felterne i deres profil. f.eks. om de er gift eller forlovet. 

Vi ønsker dig held og lykke med din annonce 

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Skrevet kl. 16:56

Tak for info - nu har jeg fravalgt dem, der HAR markeret sig som forlovede eller gift ud fra en tese om, at disse mennesker typisk ikke har idolplakater hængende. Jeg vil tage idé med logo/vandmærke til efterretning

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:04
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har ikke lige for god tid, men lige et hurtig råd ville være at fjerne linket. Altså så du kun har reel brødtekst.

Ellers skriv en mail hvis du en anden gang mangler hjælp, arbejder til dagligt med facebook annoncer en time eller to om dagen.

Vi snakkes.

Mvh.
Simon
Simon@makanomedia.dk

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Skrevet kl. 17:06

Simon:

Hej,

Jeg har ikke lige for god tid, men lige et hurtig råd ville være at fjerne linket. Altså så du kun har reel brødtekst.

Hej Simon

Det overvejede jeg faktisk også ud fra et æstetisk synspunkt, men jeg bør vel lige nævne firmanavnet stadigvæk, eller hvad?

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 06:54

Hej Niels,

Vi oplevere i øjeblikket (i de sidste 3-4 mdr.) at Facebook har et kæmpe problem med klik snyd (click fraud). Cirka 50% af vores kliks stammer ikke fra reele kunder. Vi har kørt en del programer der viser dette snyd og har skrevet til Facebook at vi tager det meget alvorligt og forventer et svar fra dem.

Hvis der er andre der har de samme problemer med click fraud er det vel på tide at vi i Danmark også sagsøger Facebook.

Tim

NoTanShop.com 

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 07:40

Hej Niels

Hvordan kan i undersøge dette? jeg er meget interesseret i at vide det, da jeg os føler at de snyder mig,! og jeg har tænkt over det længe faktisk. Men vil gerne være sikker før jeg går videre.

PÅ forhånd tak

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 08:07

Hej Niels,

Jeg skulle lige til at give dig tal for 29/7-2009 for at vise dig det der sker

Brug google analytic til at se antallet af facebook besøg (i mit tilfælde er det 72 for onsdag den 29-07-2009), men jeg har betalt for mindst 250 kliks ifølge facebook (har ikke det korrekte tal da jeg ikke kan få tal ud fra facebook i øjeblikket "Facebook-annoncer er ikke tilgængelig i øjeblikket. Vi beklager ulejligheden.", HUMMM det var hurtigt efter en klage til Facebook over click fraud).

Jeg har også brugt awstat og fulgt udviklingen på denne, da den i 3 år har ligget på en stabilt niveau af (Tilføjet til Foretrukne (estimeret) på ~75% til den i april i år gik til 105% og har ligget der stabilt. Jeg har opså oplevet at have flere besøgende på 0-30 sek. I de første 3 mdr af 2009 var der i gennemsnit 47% mens der i de sidste 3 mdr har været 53%, på de samme annoncer. Jeg kan også se at antallet af 1 sides vender er steget betydeligt. Så det giver nogle indikationer om at der er noget galt med Facebook annoncering siden april 2009.

Konvertierings frekvensen for google adwords og facebook på de samme produkter er også helt vilt forskellige, her taber facebook med 3-4% i forhold til google. 

Tim

NoTanShop.com 

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:35

Hej.

Vi har kørt facebook annoncer i snart 2 år.

I starten gav det virkeligt godt og var meget meget billigt (læs ca. 10-15 øre pr. klik til både Danmark, Sverige og Norge), med meget høj returnrate.

Nu er det dog helt helt anderledes (indenfor det sidste ½-hele år) - nu er det alt alt for dyrt og med meget meget lav returnrate.

Det er yderst mærkværdigt at det kan vende på så kort tid. Vi har for ca. 2 måneder siden ændret fra CPC til CPM i tilfælde af clickfraud.

Vi giver det året ud ellers stopper vi nok anonceringen her også.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)