Jeg er ved at kaste mig ud i et nyt farvand med Facebook-annoncer og vil derfor gerne lige have en kommentar eller to på min først en af slagsen. I kan se den her
Kan jer der har erfaringer med mediet svare på, om det er en okay indgangsvinkel til det designmæssigt? Jeg har målrettet den mod danske mænd og kvinder i alderen 18-25 år, som ikke er enten gift eller forlovet og som har vist interesse for Michael Jackson
Jeg tror sagtens den kan ramme en målgruppe. Den virker ikke for fupannonceagtig:) Hvis du forstår. Jeg tror på den. Glæder mig til at høre lidt feedback på den. MVH Jesper
Det ser ganske fornuftigt ud, evt. kunne i lave et lille watermark nede i højre side på billedet for at øge fokusset på selve annoncen og jeres virksomhed "posterland.dk".
Mht. Facebook annoncer, så har vi selv gjordt brug af dem, det kan anbefales at man ikke målretter dem 100% til en specefik gruppe af folk, da klik through rate er utrolig lav på facebook, samt mange ikke har udfyldt alle felterne i deres profil. f.eks. om de er gift eller forlovet.
Tak for info - nu har jeg fravalgt dem, der HAR markeret sig som forlovede eller gift ud fra en tese om, at disse mennesker typisk ikke har idolplakater hængende. Jeg vil tage idé med logo/vandmærke til efterretning
Vi oplevere i øjeblikket (i de sidste 3-4 mdr.) at Facebook har et kæmpe problem med klik snyd (click fraud). Cirka 50% af vores kliks stammer ikke fra reele kunder. Vi har kørt en del programer der viser dette snyd og har skrevet til Facebook at vi tager det meget alvorligt og forventer et svar fra dem.
Hvis der er andre der har de samme problemer med click fraud er det vel på tide at vi i Danmark også sagsøger Facebook.
Hvordan kan i undersøge dette? jeg er meget interesseret i at vide det, da jeg os føler at de snyder mig,! og jeg har tænkt over det længe faktisk. Men vil gerne være sikker før jeg går videre.
Jeg skulle lige til at give dig tal for 29/7-2009 for at vise dig det der sker
Brug google analytic til at se antallet af facebook besøg (i mit tilfælde er det 72 for onsdag den 29-07-2009), men jeg har betalt for mindst 250 kliks ifølge facebook (har ikke det korrekte tal da jeg ikke kan få tal ud fra facebook i øjeblikket "Facebook-annoncer er ikke tilgængelig i øjeblikket. Vi beklager ulejligheden.", HUMMM det var hurtigt efter en klage til Facebook over click fraud).
Jeg har også brugt awstat og fulgt udviklingen på denne, da den i 3 år har ligget på en stabilt niveau af (Tilføjet til Foretrukne (estimeret) på ~75% til den i april i år gik til 105% og har ligget der stabilt. Jeg har opså oplevet at have flere besøgende på 0-30 sek. I de første 3 mdr af 2009 var der i gennemsnit 47% mens der i de sidste 3 mdr har været 53%, på de samme annoncer. Jeg kan også se at antallet af 1 sides vender er steget betydeligt. Så det giver nogle indikationer om at der er noget galt med Facebook annoncering siden april 2009.
Konvertierings frekvensen for google adwords og facebook på de samme produkter er også helt vilt forskellige, her taber facebook med 3-4% i forhold til google.