Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik på Facebook-annonce

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Jeg har ikke lige for god tid, men lige et hurtig råd ville være at fjerne linket. Altså så du kun har reel brødtekst.

Når nu det er Posterland (som de fleste vel kender), så tror jeg at det er en fordel at have navnet i teksten...  Jeg ville have mere tiltro til annoncøren (og dermed er det mere sandsynligt at jeg klikker på annoncen), hvis der står www.posterland.dk end hvis det ikke står der.

Jeg er ikke engang sikker på om det er den, men jeg kommer til at tænke på den plakatbutik, der har ligget på strøget siden jeg var barn. Jeg kender den og "ved" at de må være fornuftige at handle med - for ellers havde den ikke eksisteret så længe. Så dem "tør" jeg godt handle med, og behøver ikke spekulere over om de nu leverer eller om de bare snupper mine penge og forsvinder. Giver det mening?

:o)   Rie

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 11:35

Hej Rie

Jeg endte med en mellemting. Jeg fjernede www.dk, så der kun stod Posterland. Og ja - det er os på Strøget Smile

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 11:43

Jeg har selv valgt at sætte den til CPM, men det er vel forskelligt fra annonce til annonce, om det kan betale sig. Nu kører vi meget målrettet på et produkt til en smalt defineret målgruppe i annoncen, så derfor ser det ud til at kunne betale sig med CPM, da flere klikker, end Facebook regner med. 

Så vidt jeg har forstået, så er facebook-annoncer først for alvor slået igennem som annonceringsmåde igennem det sidste stykke tid, så det er vel meget logisk, at annonceringen bliver dyrere, som flere kommer til.

At ROI ikke nødvendigvis kan konkurrere med adwords, synes jeg nu heller ikke er så underligt. Når folk ser en adwords-annonce, er det fordi de aktivt har søgt efter noget og højst sandsynligt allerede er købeklare. Med Facebook-annoncen er det mere spontant, da den besøgende ikke var ude på et målrettet køb, da denne så annoncen.

Om der er misbrug i forhold til klik, skal jeg ikke kunne sige noget om endnu - der skal jeg lige have trukket noget mere statistik ud af Analytics til en sammenligning.

Tak for hjælpen alle sammen! Og fortsæt endelig debatten.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 11:56

Hej Niels,

Lige et råd. Opret din annonce konto i USD istedet for DKK. Du vil spare cirka 20-25% på dine annonce udgifter. Jeg vil gerne følge med i hvordan det går med din annonce. Hvis du ikke vil lægge sådanne data ud må du gerne maile mig, hvis du har lyst. 

Jeg køre også CPM og PPC til sammenligning data.

Tim

NoTanShop

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 12:07

Hej Tim

Det vil jeg da lige teste. Og det er vist meget rimeligt, at jeg lige deler lidt tal, nu jeg får så meget hjælp Smile

Jeg kan desværre kun give for selve annoncen - ikke for Analytics, da det ikke helt er sat ordentligt op i forhold til salgssporing. Nu er det småbeløb her i testfasen, men hvis det bliver en succes, skal der satses en del mere

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 15:47

Jeg faldt forresten over denne 25$-kupon til annoncer:

YX1K-4364-FPMP-H314

Den kan åbenbart bruges af flere brugere - bare kun én gang per snude. Tænkte lige, at jeg ville dele, hvis I ikke har set den i forvejen.

Tilmeldt 22. May 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:37

Sådan helt æstetisk tror jeg det ville hjælpe med et tydeligt billede. Close-up. Billedet du bruger er ikke et billede der fanger øjet. I hvert fald ikke mit - og hvis der ikke er noget der fanger øjnene i reklamerne ude til højre, så har jeg for vane at ignorere den del af facebook.

Det er billedet der fanger øjet først - ikke teksten (men teksten der så får folk til at klikke, så siger selvfølgelig ikke, at det er ligegyldigt). Jeg er ikke prof, bare forbruger ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:18

Frank Castella Agner:

Hej.

Vi har kørt facebook annoncer i snart 2 år.

I starten gav det virkeligt godt og var meget meget billigt (læs ca. 10-15 øre pr. klik til både Danmark, Sverige og Norge), med meget høj returnrate.

Nu er det dog helt helt anderledes (indenfor det sidste ½-hele år) - nu er det alt alt for dyrt og med meget meget lav returnrate.

Det er yderst mærkværdigt at det kan vende på så kort tid. Vi har for ca. 2 måneder siden ændret fra CPC til CPM i tilfælde af clickfraud.

Vi giver det året ud ellers stopper vi nok anonceringen her også.

Svaret er ret enkelt. Brugerne af sociale medier er blevet mere eller mindre imune overfor reklamerne. Da FB var nyt, var der ingen som var "faste" brugere og dermed skulle alt undersøges. Efterhånden som brugerne hurtigt finder ud af hva de vil og hvordan, finder de samtidig ud af hvordan de undgår den massive reklame. Og dermed oplever du en voldsomt værkst i starten, som hurtigt aftage og langsomt ebber ud. FB relamer vil om kort tid være meget ineffektive og dyre pr konvertering, da brugerne slet ik gider klikke på dem mere, med mindre det er gratis...

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)