Tak for dit input. Datoerne er den 18-19 november og det står øverst på hjemmesiden - men åbenbart ikke tydeligt nok.
Ideen med noget til kvinder er ikke tosset og sidste år havde vi også en kvindeparkering som var en stor succes. Men fokus er alligevel at det er gaver til mænd - fordi det er dem der oftest skaber de største hovedbrud når der skal købes julegaver.
Herremesse i Køge den 18. og 19. november 2006 www.herremesse.dk
Det er et god ide - og jeg er da potentiel udstiller, men umiddelbart skræmmer prisen mig lidt, da jeg sælger manchetknapper/slipsenåle m.m. som ikke er så omsætningstunge !
For mig ville det være ideelt med et lavt indgangsbeløb + en % af omsætningen....
Jeg kan se der er andre der lige letter en reklame, så det er jeg da heller ikke for god til....du kan se mine varer på http://theprince.royaleshops.dk
Jeg kan sagtens se din pointe - det er ikke specielt omsætningstungt det du sælger - men jeg er ramt af at lejen af bygnnger, sikkerhedsfolk, aviser og radio m.m. ikke vil lade sig nøje med % af min omsætning - og derfor kan jeg ikke sælge stande baseret på procentbasis.
Men prøv at give mig et ring på 5665 4565 - så kan vi tage en snak om hvorvidt du er klar til at stå stand by o.s.v
Puha det er drøjt at nå det hele ... Men her kommer som lovet/advaret lige et par ord om hvordan det går med min messe.
Jeg har knoklet som en gal for at få min lille herremesse op at stå igen - og noget af det er gået fremragende og andet er kikset lidt - men vigtigst af alt er at jeg er nået hen til at økonomien hænger sammen og at messen derfor gennmeføres.
Først og fremmest har jeg fået nogen udstillere som er med på lidt af hvert og som jeg fornemmer er vilige til at gøre noget ekstra for de besøgende. Der er dog stadig plads til et par stykker til (slet skjult opfordring).
Så har jeg forhandlet mig til et par fede sponsorater med henholdsvis Mermaid Poker og og Lørdagsavisen (Vist nok Sjællands største ugeavis) . Det giver mig nogen fantastiske præmier til pokerturneringen Køge Open I Poker og ikke mindre end 5 helsidesannoncer i ugeavisen - fantastisk reklamemulighed.
Endvidere har den lokale radio Køge lovet at sende fra messens åbning og det skulle så gerne lokke flere til.
Lige nu arbejder jeg knaldhårdt på at få et par udstillere mere (tiden løber) og ligeledes arbejdes der intensivt på pressemateriale, outdooraannoncering m.m.
I får lige en update mere om en uges tid - tørrer lige sved af panden ...
Hvad med at prøve at tage fat i nogle mandeblade og produkter eller lign. til at annoncere i hallen og på sitet. For din messe/standpris er alt for dyr i forhold til størrelsen.
Jeg ved ikke om du har nemt ved at få afsat dine stande, men hvis du skal have en bred udstiller gruppen skal prisen ned. Vil jeg mene
Og hvis det ikke kan lade sig gøre så tag fat i nogle af de "tunge" drenge i erhvervslivet og se om de ikke har lyst til at støtte messen
Jeg var lige forbi din hjemmeside, og ærligt talt syntes jeg ikke at den er ret god, beklager. Jeg syntes at hjemmesiden minder meget om en blog, og i den forbindelse kan det være meget svært at overskue. Der skal noget mere værdi i siden, som virkelig får folk til at hoppe på kontorstolen og tænkte; jeg skal med! Hjemmesiden henvender sig meget til annoncører og folk som udstiller, hvilket ikke er speciel godt - når det er besøgende til messen du mangler.
Jeg kan godt være behjælpelig med en hjemmeside, og vil gerne gøre det til en yderst fordelagtig og god pris - da jeg gerne vil bakke op om det gode projekt. Ser derfor frem til at høre fra dig, du kan sende mig en mail på; jesper@qtag.dk
Dato: 24-10-2006 21:08:05 Forfatter: Jesper Skov Hej Karsten, meget god idé og godt initiativ. Tak for det ...
Jeg er ked af at du ikke kan lide hjemmesiden men den er nu lavet med et meget bevidst snit. Du skriver :"Jeg syntes at hjemmesiden minder meget om en blog, og i den forbindelse kan det være meget svært at overskue." Den vist ikke kun minder om en blog - det er en blog (wordpress for øvrigt). Bloggen er i mine øjne et meget kraftfuldt værktøj til at nå en lang række personer i diverse subkulturer og er for denne event en god eyeopener ...
Der skal noget mere værdi i siden, som virkelig får folk til at hoppe på kontorstolen og tænkte; jeg skal med! Det vil jeg kigge nærmere på ... Hjemmesiden henvender sig meget til annoncører og folk som udstiller, hvilket ikke er speciel godt - når det er besøgende til messen du mangler. Lige her og nu er jeg faktisk mere på jagt efter udstillere end efter besøgende (Så kender du nogen der vil stille op med mobiltelefoner og skiudstyr så hører jeg gerne fra dig)- om godt 2 uger starter markedsføringskanonen mod publikum for alvor at buldre. Ved den lejlighed vil indlæggene i bloggen skifte karakter ...
Jeg kan godt være behjælpelig med en hjemmeside, og vil gerne gøre det til en yderst fordelagtig og god pris - da jeg gerne vil bakke op om det gode projekt. Ser derfor frem til at høre fra dig, du kan sende mig en mail på; jesper@qtag.dk
Det er fedt at du gad bruge tid og kræfter på at komme med input og jeg siger tak for tilbuddet men alligevel nej tak - jeg prøver at se om strategien med bloggen holder hele vejen hjem - p.t. er jeg meget tilfreds med besøgstallet på bloggen. Og søgemaskinemæssigt ser det også meget fornuftigt ud / søg på julegaver .
Så skal jeg iøvrigt beklage at jeg fik oprettet tråden med min gamle profil med navnet karsten - men det skete fordi en gammel bærbar kom med på ferie ... Min profil som karsten er gammel og jeg har på et tidspunktet mistet password m.m. - men nu fik jeg den i gang igen. Så skulle den misforståelse være af vejen ...
Vil bare lige rose dig for en rigtig god ide. Tak for det. Jeg har faktisk fået en del tilkendegivelser fra flere kvinder som glæder sig over at det ikke skal være så svært at finde mandegaver.
Hvad med at prøve at tage fat i nogle mandeblade og produkter eller lign. til at annoncere i hallen og på sitet.Jeg har faktisk lavet en aftale med forlaget Benjamin om uddeling af diverse mandeblade. Et bryghus stiller også op med gratis ølsmagning. Det vil der være mere om på hjemmesiden når vi nærmer os "kick off".
For din messe/standpris er alt for dyr i forhold til størrelsen. Nu er det jo ikke messecenter Herning eller Bella Centret og i virkeligheden er ordet messe et stort ord at bruge om denne happening - jeg har bare ikke kunnet finde noget der sagde mere ... men i forhold til de kvm. priser jeg har set på andre messer ligger jeg bestemt i den billige ende.
Jeg ved ikke om du har nemt ved at få afsat dine stande, men hvis du skal have en bred udstiller gruppen skal prisen ned. Vil jeg mene - Nemt vil jeg ikke kalde det - men det er altså ikke standprisen der afholder folk for at deltage - det er alt det andet - tid til opstilling - stå på messe en weekend - hjemtage varer m.m. Jeg ville da gerne have en lidt bredere gruppe - men når jeg så alligevel kigger på det er det egentlig hovedsageligt mobiler og skiudstyr der er det store hul (emner modtages med kyshånd)
Og hvis det ikke kan lade sig gøre så tag fat i nogle af de ''tunge'' drenge i erhvervslivet og se om de ikke har lyst til at støtte messen - Det prøver jeg også - men det ser ud som om de tunge drenge først gider snakke med mig når besøgstallet hedder 15.000 - og ikke 1500 - og de støtter først når messen ikke liger så LAAAANGT fra Kbh. (ca 40 km. )
Vær fræk ...... så din messe kan vokse år for år - det vil jeg huske . måske ses vi i Øksnehallen i 2007