Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl ved adwords?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg kunne godt tænke mig at hører jeres erfaringer med hensyn til opsætning af adwords kampanger. Aller mest er jeg interesseret i at hører hvilke fejl i har lavet og hvad det har kostet jer?

Jeg skal til at sætte en adwordskampagne op og er gået lidt igang, men har bare hørt igen og igen at man skal bruge en prof da det i sidste ende vil koste penge at lade være.

Hvad er jeres erfaringer?

Mange tak...

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:12

Den største fejl jeg ser igen og igen når vores nye klienter kommer til os er, at de har fulgt Googles anvisninger.

De tænker ikke over, at Google også er i markedet for at tjene penge og har sine egne økonomiske interesser i at komme med bestemte anbefalinger.

Anbefalinger, der absolut ikke altid er til vores klienters bedste.

F.eks. anbefaler Google at man skal sætte sit budget op, hvis man "rammer loftet" - dvs. får brugt alle pengene inden dagen er gået.

Det gør folk så troeligt Tongue Tied

Blot for at finde ud af, at de ikke har råd til at byde det, det koster at ligge i denne position.

I stedet burde de se på relevans af deres søgeord i forhold til markedet og hvordan deres landingssider er optimeret i forhold til AdWords.

Ligeledes burde de se langt mere på, hvordan deres søgeord matcher de enkelte annoncetekster. Google har en meget stor interesse i, at folk skriver gode og interessante annoncetekster som folk klikker på - for jo mere folk klikker, jo mere tjener Google.

Derfor er det meget mere interessant at bygge kampagner, der får folk til at klikke på annoncer der matcher søgeordene og landingssiderne frem for bare at betale kassen.

Google prøver at komme med nogle "vink med en vognstang" ved at hæve prisen på søgeord, der ikke performer; men det er absolut ikke alle der gør det, der skal til hvis det skal gøres rigtigt.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:11

Den sekunderer jeg lige 100%, Christian!

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:03

Jeg havde håbet at få rigtig mange gode og dårlige erfaringer, der må da være andre der har haft erfaringer med at sætte deres adwords op selv?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:07

Thomas Rosenstand:

Den sekunderer jeg lige 100%, Christian!

Tak for det, Thomas.

NRJ Media:

Jeg havde håbet at få rigtig mange gode og dårlige erfaringer, der må da være andre der har haft erfaringer med at sætte deres adwords op selv?

Ja, men så får du da lige een mere herfra Wink

I og ved, at vi hjælper i så mange forskellige brancher oplever vi også hvilke fejl folk gentager, på tværs af brancherne.

I gamle dage var der een eller anden der udtalte:

Jeg ved at jeg spilder mine markedsføringspenge på halvdelen af markedsføringsbudgettet - jeg ved bare ikke hvilken halvdel.

Det var i de trykte mediers tid - og før AdWords.

I dag kan vi se "hvilken halvdel" vi spilder pengene på - men det er stadig meget få der selv har sat måleværktøjerne op når de kontakter os.

Efterfølgende har det så vist sig at der snarere er tale om at spilde 80% og ikke "kun" 50% når man markedsfører sin virksomhed.

Tag bare et eksempel: Visse specifikke søgefraser genererer igen og igen indtægter på store beløb - fraser, der kun har kostet nogle får kroner for hvert salg.

"Guldet" ligger skjult i de helt rigtige søgefraser - det er een af de mange ting (er også vild med konverteringsoptimering) der betyder om man kan få en rigtig fin forretning på Internettet eller man bare "brænder alle pengene af" på søgeord, der ikke virker.

Så mit råd er: Mål alt hvad du kan måle så du kan se hvad der virker og hvad der ikke virker og optimer så løbende ud fra det du lærer.

Jeg har et andet tip på vores hjemmeside her:
http://www.effektivmarkedsfoering.dk/default.asp?P=Flere-AdWords-klik-til-samme-pris.73.454.454.0.i

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)