|
> ... jeg ser frem til at høre hvad det bliver for noget.
Det gør jeg også :)
|
> ... jeg ser frem til at høre hvad det bliver for noget. Det gør jeg også :) |
Rettelse! På grund af nogle praktiske ting starter vi først mandag d. 10 oktober og ikke som først annonceret d. 3 oktober |
|
Så kom arkiverne op: http://www.webmasterradio.fm/episodes/index.php?showId=34 - de to første shows er lagt op.
Vi har desværret været forhindret i at sende i knap to uger, da radiostationens produktion ligger i Florida - lige der hvor Wilma gik i land. Så strømmen røg og hele personalet måtte flygte til Orlando. Det hele er ved at blive genetableret og vi forventer at være tilbage på fuld tryk indenfor en uges tid. Alle mand har det godt :) |
Det er jo en fornem titel du har fået dig Jeg vil gerne vide lidt om podcasting. Jeg laver selv lidt radio hver torsdag aften på en lokal radiostation. Vi har fuldstændig frie tøjler i programmet og det er meget sjovt. Nu kunne vi godt tænke os, at gøre det muligt for alle, at lytte til programmet gennem podcast. Der er dog et problem, da vi sender "rigtig" radio så er det også "rigtigt" musik. Hvordan er det med rettigheder der? Ved du noget om det? Jeg har skrevet til Coda, men de svarer åbenbart ikke. Sig endelig til hvis nogen ved, hvad det vil koste, at sende et program med "rigtigt" musik ud på podcast... |
søger ligesindede i Sønderjylland
Du kommer ikke udenom KODA hvis du vil gøre det lovligt i Danmark. WebmasterRadio afregner med KODA''s søsterorganisation i USA og jeg ved faktisk ikke præcis hvad det koster der. Generelt har både KODA (offentliggørelse) og NCB (mekanisering) været temmelig tunge at danse med i Danmark med hensyn til at få nogle klare og rimelige retningslinier at arbejde med. Som mange af KODA''s egne medlemmer (komponister - herunder også mig selv) har gjort opmærksom på gennem flere år er dette ikke hensigtsmæssigt. Vi vil gerne have at kreative folk kan udnytte vores musik på en anstændig måde mod en rimelig afregning. Det gavner ikke mine interesser, som komponist, når KODA og NCB bliver alt for stivnakket.
Så mit bedste råd er at presse på. Ring direkte til dem og find ud af hvem du skal snakke med. Ring til ham/ende og aftal et møde. Pres på og giv ikke op, for det er åbenlyst rimeligt at der skal findes en løsning for dig - og alle de andre danskere der kunne finde på lignende fornuftige tiltag. |
Jeg ved ikke om det kunne være en ide, men jeg synes det kunne være genialt hvis I lavede en case. Læg evt. op til en afstemning hos lytterne om et produkt/emne/etc. som de gerne ville se jer lave en case omkring.
Når jeg siger "case" så tænker jeg på:
1. Når emnet er fastlagt, hvad er så første skridt I tager hvis I skal bygge en side op.
2. Når overvejelserne er gjort og alt er forberedt, hvad er så de første tiltag I gør med en hjemmeside.
3. Når hjemmesiden er sat op, hvordan presser I den så ud i søgemaskinerne.
Jeg ved godt at ovenstående er super forenklet, men det kunne være rigtig sjovt at følge med i en udsendelse (evt. delt op i mange afsnit) hvor I tager et skridt af gangen. Alt skæres så meget ud I pap som det er muligt.
Personligt ville jeg synes det var spændende at se en "guld-side" blive til og ikke bare se en "guld-side" der ER blevet til.
Håber du forstår hvad jeg prøver at sige ![]() |
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Mikkel: Jeg havde skam heller ikke tænkt mig at gå uden om KODA. Det er en seriøs radiokanal jeg er på, så der giver nok lidt ballade hvis det var. Det jeg undersøger er simpelthen, hvad det vil koste. Hvis radiokanalen ikke vil betale for det overvejer vi selv at gøre det. Det er bare en slags hobby for os. Vi har det skide skægt når vi laver det. Hvis nogen vil læse om programmet så gå ind på Debatmaskinen |
søger ligesindede i Sønderjylland
Det varer nok længe før vi får en europæisk søgemaskine, så man kan søge effektivt i Europa uden at få alle disse US sider med. De fleste danske virksomheder er primært interesseret i de nære markeder dvs EU. |