Tidligere på året blev jeg udnævnt til "European Director of Business Development" (de Amerikanere kan sgu det der med titler - det må man give dem! LOL) for verdens første radiostation med fokus på webmastere: WebmasterRadio.FM Radioen har allerede gennem et stykke tid sendt 24 timer i døgnet over Nettet. Vi har i løbet af ugen en række faste programmer, der typisk har fokus på et enkelt område, eller på enkelte fremtrædende personer der agerer som "host" af programmet. Der er programmer om usability, konvertering, flere shows om markedsføring i søgemaskiner, domæner osv. Hvis I ikke har set det, så smut indenfor og tjek arkivet - alle udsendelser gemmes gratis download i arkivet, og streames også via PodCasting
De flest af de nuværende programmer har indtil nu haft en stærk Amerikansk fokus og er blevet sendt live på tidspunkter der passer de fleste Europæere temmelig dålirgt (sent om natten), men nu er vi endelig klar til at starte Europæiske programmer!
Det første faste ugentlige program bliver et show med undertegnede og den engelske søgemaskine-guru DaveN. Udover at David er en meget underholdende person, er han også anderkendt som en af de dygtigste søgemaskine-eksperter indenfor ekstrem aggresiv søgemaskineoptimering (det der er af nogle kaldes "black hat SEO"). Så vi kommer nok ikke helt udenom at snakke lidt om de mere kreative sider af vores fag :) Vores ugentlige show vil naturligvis få fokus på Markedsføring i søgemaskiner, og vi arbejder lige nu med ideer til program-emner og spændende personer vi gerne vil invitere undervejs. Og det er her jeg godt kunne bruge lidt inspiration og gode ideer fra jer ...
1) Er der nogle områder indenfor markedsføring i søgemaskiner og søgemaskineoptimering du særlig godt kunne tænke dig, at vi tager fat på i et show? (gerne emner med en Europæisk vinkel)
2) Er der nogle bestemte personer indenfor søgemaskineområdet, som du godt kunne tænke dig at høre i et af vores shows? (jeg kan naturligvis ikke garantere vi kan få hvem som helst til at møde op - men vores netværk er GODT, så der er gode chancer ...)
Jeg ville blive super glad for gode ideer
|
Det er da de fede koncept det her :)
Det vil måske være en god idé at tage noget viral markedsføring med, da det er relativt nyt og noget som er oplagt for alle webmastere. Evt. kunne man hanve nogle prgrammer omkring estetik bag hvad man kan tillade sig at optimere sig til. og om der ikke snart optimeres så meget, at man laver sider med fokus på om de kan findes af søgemaskinerne istedet for at lave sider, som man selv synes er relavante og har det indhold som man har lyst til skal være...
bare nogle små inputs hvis du kan bruge det til noget :)
held og lykke med det. Jeg vil personligt bruge dit produkt ;)