Hej Amino. Jeg har sammen med en ven gået med en ide i nogle måneder nu, og føler lidt at for og komme videre vil jeg smide den op her og få nogle forskellige synspunkter. Ideen går ud på at vi vil starte et firma som arrangerer busture til diskoteker forskellige steder i landet. Ved eksempelvis at have busser fra alle større Jysk Byer, er vores mål at samle 3-500 unge mennesker, som betaler x kroner for at komme med vores busser, til et specielt event på et diskotek i Jylland. Vi vil sørge for at få fyldt busserne ved at have et unikt arrangement på diskoteket, samt lokke med fri alkohol ombord på bussen og gratis vand på vej hjem. På nuværende tidspunkt er der allerede et firma der har arrangeret noget lignende, og de har en ganske fornuftig forretning kørende. Jeg har dog for et par år siden været med på en tur arrangeret af dem til København, hvor ALT var kaos, de overholdte ingen af de løfter vi havde fået inden afgang som fri alkohol i bussen (efter ½ shaker pr. mand løb de tør), der var lovet borde på diskoteket i kbh. (da vi kom derover fandt vi et sted at sidde, men blev smidt væk af vagten da nogle andre valgte at betale 5000 kr. for bordet, samtidigt kunne vi se arrangøren sidde oppe i et hjørne med masser af sprut og damer). Vi er dog i tvivl om hvad vi kan forvente at modtage fra diskoteket, og hvad vi skal kræve? Det ligger helt fast at vi skal have fri entre for alle deltagende i busserne. Men selv på trods af det, så har jeg stadig en ide om at vi kan kræve mere af diskoteket, for hvor mange diskoteker tager alligevel entre en fredag aften? Og ved at få vores event, får de voldsom omtale, stort udenbys kendskab, plus mest vigtigt 3-500 kunder som de har fat i allerede fra 22-23 tiden til kl. 4-5 stykker om morgenen. Det burde være garanti for en vanvittig omsætning? Hvis der er nogen af jer der kender nogle billige busselskaber vil jeg også gerne hører om det? Vi har allerede været i snak med nogle forskellige selskaber, men det er de færreste der kan kører så mange mennesker i store busser. Ved godt jeg ikke har stillet så mange direkte spørgsmål, men vil egentlig gerne bare have forskellige synspunkter omkring ideen :) Tak på forhånd . |
Ideen er god nok, hvis du har et bagland hvor du kan trække deltagerne fra... Og busserne lejer i da bare ved et lokalt busselskab.
Men hvorfor ik evt starte med at lave en mindre tur for f.eks 100 personer. Det lyder måske lidt dumt, men der er faktisk mange fordele med sådan en "test" tur
- Det er lettere at håndtere, da mængden af deltagere er mindre
- I får forhåbentlig 100 glade deltagere som spreder budskabet om næste tur hurtigt
- I får prøvet alle ideer af og mærker på egen krop hva det kræver
- I kan lave alle begynder fejlene og rette dem til de næste store ture. Dvs prisen for at deltage kan evt være lavere her mod at I gør opmærksom på at det er en testtur for at prøve konceptet af
- I får erfaring med arrangering og planlægning af en tur. Desuden har i en evt reference til at presse diskoteker og vognmænd med, så i kan få bedre priser i fremtiden...