Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til andet land

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig korrekt og anbefaler skam heller ikke andre ikke at tjekke :-)

Vi var en produktionsvirksomhed af en vis størrelse og den eneste grund til at vi ikke gik i systemer og tjekkede, var at vi kendte kunder fra møder før at vi handlede med dem, branchen i EU var ikke større end at de fleste af os havde hørt om hinanden allerede.

Har man som smågrossist eller nethandel en større ordrer fra udlandet, som skal faktureres og ikke købes over nettet via kreditkort, så skal man bestemt beskytte sig på alle måder og dermed også med VAT tjek

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 15:19

Hvad så med Moms? Med eller uden? Og skal det på rubrik C?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:20

Anne:
den eneste grund til at vi ikke gik i systemer og tjekkede, var at vi kendte kunder fra møder før at vi handlede med dem, branchen i EU var ikke større end at de fleste af os havde hørt om hinanden allerede.

Det var netop også problemet med selskaberne omkring Medieworld. De var så store og kendte aktører på markedet at man ikke gad tjekke.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 15:31

Rasmus Henriksen:

Hvad så med Moms? Med eller uden? Og skal det på rubrik C?

Det skal være uden moms...

Undskyld, jeg forstår ikke helt hvad du mener med rubrik C i momsafregning, der er ingen moms på fakturaen, men måske Henrik bedre kan svare dig på dette :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:38

Uden moms som Anne korrekt skrev.

Værdien af alle momsfrie salg af ydelser (også til lande uden for EU) skal oplyses på momsangivelsen i rubrik C.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 15:42

Henrik Krogh:

Det var netop også problemet med selskaberne omkring Medieworld. De var så store og kendte aktører på markedet at man ikke gad tjekke.

Ok, Henrik jeg ville ikke tage det op her i denne tråd, for så ville vi bringe den ud på et sidespor, men nu bragte du selv dit link på banen.

Så vidt at jeg forstår på artiklen, ret mig hvis jeg er på vildspor, så er problemet ikke i forhold til fakturering med moms eller ej som vi taler om i denne her tråd, men at de har brugt et andet selskab til at købe varerne ind gennem netop fordi de selv ikke er momsregistreret og på den måde kan skabe ulige konkurrence på markedet. Hans fokus var ikke på at der var kommet leverandører i klemme men at det skabte konkurrenceforvridning.

Har jeg misforstået, så endelig enligthen me :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 15:45

Henrik Krogh:

Værdien af alle momsfrie salg af ydelser (også til lande uden for EU) skal oplyses på momsangivelsen i rubrik C.

Undskyld nu er jeg med...... var lige blank i 2 sek

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 15:47

Okay super - men så gældes det vel også at alt salg af ydelse til udland såvel i EU som uden for EU, er momsfri?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:56

JA - undtaget til private kunder som skal have faktura med dansk moms.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 15:59

Spørger du mig Rasmus, vil jeg sige at al fakturering til udlandet er uden moms (ved gældende momsnummer), men Henrik skrev at der findes undtagelser og dem har jeg efter 20 år med eksport så aldrig stødt på, så jeg kan derfor ikke nævne dem til dig.

Den eneste undtagelse at jeg kender er, jeg sidder med et stutteri som kunde, de har også heste i Sverige, normalt er fakturering mellem Dk/Sverige uden moms, men da en af hestene opholdte sig i Sverige og blev tilset i Sverige, var regningen med svensk moms.

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)