Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til andet land

Side 1 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og skal sende en faktura til Gibraltar, men hvordan og hverledes er reglerne for dette? Skal jeg bruge et moms nummer, og skal jeg sende den med eller uden moms (kunden mener selv uden)? Jeg leverer hjemmesider (primært design). Jeg synes der er uoverskueligt mange ting at læse og forskellige meninger osv. Jeg skal bruge et klart svar :)

Ligeledes, hvor skal dette angives ved momsafregning? Rubrik B eller C, eller? Og listeangivelse??

Vh
Rasmus Henriksen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 14:04

Sender du en faktura til udlandet, skal du stort set udføre den på samme måde som en dansk.

Dog skal følgende være på:

Dit CVR nr.

Dit Swift (B.I.C) og Iban nummer på din bankforbindelse

Samt al eksport er uden moms, altså ingen momskode eller moms beregning

Når vi eksporterede indberettede vi også til intrastat og havde vores varenumre oprettet med et toldpositions nummer, men der kender jeg ikke reglerne for din branche. Det kan en opringning til Skat dog hurtigt afklare.

Hilsen Anne  

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 14:16

Hej, tak for svar..

Mit CVR-nummer er altid angivet.

Er ALT eskport til udlandet momsfrit? Så uanset hvilket land jeg skal sælge til, i EU eller udenfor EU (blot ikke Danmark), så er det bare uden moms?

Angående Swift og Iban - hvordan får jeg fat i det?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:27
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 14:32

Okay, men så vidt jeg kan se er Gibraltar et land uden for EU.

Der står dog i http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=52831 under "Hvilke lande er medlem af EU?" at Gibraltar er et land, der er i momsmæssig henseende, også uden for EU.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:35

Rasmus Henriksen:
Gibraltar er et land, der er i momsmæssig henseende, også uden for EU.

Ja - det er uden for EU

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 14:38

Det er korrekt, det er dit ansvar at din kunde har et gyldigt VAT nummer, jeg må indrømme at vi tjekkede det ikke, men fik det af kunden og lagde det ind på deres konto i vores system.

Swift og Iban nummer får du hos din bank. Swift nummeret er din banks indentifikations nummer, så uanset hvor i verden du har kunder indentificerer dette nummer hvilken bank at du har. Iban nummeret indentificerer din konto i den bank, således at din bank ved hvem der skal modtage pengene, det vil du se ved at det lange nummer afslutter med dit kontonummer.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:44
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 14:51

Ja man skal også gøre det, vi ville dog opdage det hurtigt i form af vores listesystem og intrastatlister, de ville gøre vrøvl hvis ikke nummeret stemte og på den måde kunne det rettes.

Vi havde i de 20 år jeg var i eksport firmaet aldrig oplevet problemer med kunder/ugyldige momsnumre.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:05

Anne:

Ja man skal også gøre det, vi ville dog opdage det hurtigt i form af vores listesystem og intrastatlister, de ville gøre vrøvl hvis ikke nummeret stemte og på den måde kunne det rettes.

Vi havde i de 20 år jeg var i eksport firmaet aldrig oplevet problemer med kunder/ugyldige momsnumre.

Det er stadig en vild risiko at løbe... Som sælger hænger du 100% på momsen, hvis VAT nummeret ik er valid... Og der er intet at gøre så snart pengene er indbetalt på din konto og varerne er sendt...

Side 1 ud af 6 (60 indlæg)