Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

prøver igen

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

får aldrig lov til noget, tror sku ikke de vil mig det bedste, og bliver nød til at få en anden til at købe et domaine og så betale med paypal...

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:14

Hej John.

Selvfølgelig skal det nok gå. Du er jo okay, når bare du tænker dig om :-)

Men pas på ikke at komme ind på et skråplan fra starten. At være selvstændig kræver ofte langsigtede planer og god forberedelse. Det er vigtigt for dig, at du lære at gør dig fortjent til tillid.

Hvis dine forældre kan se, at du virkelig brænder for det, du vil. Og du længe (mere end en måned eller to) arbejder med din ide. Og du kan fremvise en realistisk plan sammen med et realistisk produkt, så vil de sikkert også se anderledes på deres tilladelse til, at du starter noget op.

Der er intet der kan lukke en diskussion så effektivt, som folk der tigger, plager eller truer.

Så John, vis dine forældre modenhed ved at lave dine lektier og hjælpe lidt til derhjemme (jeg er selv mor til fire og du kan tro det virker)

Jo dine forældre vil dig virkelig det bedste, selvom du ikke lige kan se det. Men som vi her på Amino også prøver at fortælle dig, så skal du nok skifte taktik og ikke klynke og plage for meget. Vi er jo temmelig trætte af det allerede her og gider heller ikke hjælpe, når du fører dig frem på den måde. Sådan har dine forældre det sikkert også.

Måske det vil være bedre for dig at tjatte lidt på Arto. ;-)

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Egentlig er det jo omsonst med alle disse tråde. Selvom det er prisværdigt at John138 har lagt en anelse pænere tone for dagen, så ændrer det jo ikke på det faktum, som jeg forklarede ham her i en af hans tidligere tråde, at han under ingen omstændigheder kan drive virksomhed når han er 13, uden hans forældres tilladelse. Grunden til dette er at det er disse der, så længe han er under 15, skal drive virksomheden på vegne af ham, samt hæfte for eventuel gæld etc. Det må vel gælde uanset om han ønsker at drive en pointshop, sælge magickort eller noget tredje.

Endnu en gang John: Hvis du ikke kan få dine forældre med på idéen, så er du nødt til at acceptere at du må slå koldt vand i blodet og vente et par år. Brug disse år på at udvikle dine idéer. På at lære at designe en hjemmeside selv, ved hjælp af de fine links du har modtaget fra folk i denne tråd (så sparer du også udgiften til dette når du engang kan starte op). Og som Miriam er inde på, så brug de næste par år på at vise dine forældre er du er moden og har realitetssans nok til at drive en forretning. Du skal nemlig stadig have deres tilladelse fra 15-18, selvom de i denne situation ikke direkte skal drive virksomheden på vegne af dig.

De bedste hilsner

Amaris

Ps: Hvis du tørster så meget efter penge, så overvej at finde et ganske almindeligt job for nu? Jeg sparede 17.000 sammen på 9 måneder da jeg var 10 år (det var dengang der ikke var noget der hed 13-års reglen), ved at køre med aviser og reklamer 5 gange om ugen, 20 km. per gang. Ja, det var et surt job og jeg vil nødig skulle gøre det igen, men det var de muligheder jeg havde dengang. Og hvis der er noget man virkelig gerne vil have her i livet (for mit vedkommende var det dengang en pony), så må man sgi op af stolen og kæmpe lidt for det.

Der er ikke ret meget her i livet der er gratis eller kommer nemt og du vil måske også lære engang, at det der giver en aller mest tilfredsstillelse, det er det man har arbejdet hårdt for at opnå. Det er ikke nødvendigvis sjovt mens man gør det, men følelsen man har bagefter er fantastisk.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:44

Amaris Charvell:
Du skal nemlig stadig have deres tilladelse fra 15-18, selvom de i denne situation ikke direkte skal drive virksomheden på vegne af dig.

Som 15 årig må han gerne drive virksomhed for midler som han selv har tjent eller råder over uden at skulle spørge forældre/værger om tilladelse. Ellers enig med dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50

Henrik Krogh:
Som 15 årig må han gerne drive virksomhed for midler som han selv har tjent eller råder over uden at skulle spørge forældre/værger om tilladelse. Ellers enig med dig.

I følge Erhvervs- og selskabsstyrelsen hedder det sig at:

Personer under 18 år må ikke drive virksomhed. Det skyldes, at man ifølge værgemålsloven ikke kan pålægges en gældsforpligtelse, når man ikke er myndig.

Der er dog en undtagelse i loven, der giver personer mellem 15 og 18 år mulighed for at drive virksomhed på egen hånd. Dette forudsætter imidlertid, at den umyndiges værge med Statsforvaltningens godkendelse tillader dette, jf. værgemålsloven § 43, stk. 1.

Det kan meget vel være at du har ret Henrik og at det blot ikke fremgår tydeligt af det de skriver her. Umiddelbart læser jeg det dog som om at det konsekvent kræver tilladelse før man kan. Jeg har dog ingen forstand på det, udover hvad jeg kan læse mig til i det ovenstående, så det kan sagtens være at jeg blot har misforstået det =)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:56

Du skal bare hoppe op i samme lovs § 42.  Fra det fyldte 15 år kan man selv disponere over midler som man selv har tjent.

Du kan dog korrekt ikke indgå i gældsforpligtigelser - og det vil sige at man må betale sine regninger kontant.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01

Henrik:

Ah ok, tak for uddybelsen, altid rart at blive klogere =) Men udfra det du skriver, må man jo så også kunne konstatere at han ikke vil kunne betale nogen gennem eksempelvis partneradds? Altså som han foreslår i tråden, at få annoncørerne på hans side til at udbetale til anden person, som betaling for hjælp til design af website etc. Altså må han have rede (opsparede) penge at betale med på forhånd, før han kan købe sig til ydelser hos andre, eller hvordan?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:09

Amaris Charvell:
Altså må han have rede (opsparede) penge at betale med på forhånd, før han kan købe sig til ydelser hos andre, eller hvordan?

Præcist!

Jeg er enig med dig i at det er en dødssejler de næste 2 år hvis ikke forældrene er med. Som du selv er inde på så ville tiden kunne bruges bedre ved at tjene nogle penge indtil da og arbejder med ideerne.

Iøvrigt synes jeg at Erhvervs- og Selskabsstyrelsen håndtering af unge iværksættere er tvivlsom i forhold til at nægte at registrere dem for moms. Dels har vi en lov som giver dem lov til at tjene penge ved erhvervsvirksomhed - og dels har vi en lov som siger ja I må tjene til en vis grænse for I må ikke momsregistreres (der kan opstå en gældsforpligtigelse til SKAT) .... men hvad med det modsatte tilfælde hvor en ung iværksætter starter op og måske har negativ moms i opstarten...... - så er der ingen gældsforpligtigelse.....Huh?

Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 12:10

forstår ski ikke helt, må jeg ikke engang sælge mine magiccard på min side, og gå til lobbemarked og købe flere for 1 KR stykket, og hvis de er 10DKK vær, sælger jeg for 5DKK, så tjener jeg ski der, må man ikke engang det som 13?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 12:21

john138:

forstår ski ikke helt, må jeg ikke engang sælge mine magiccard på min side, og gå til lobbemarked og købe flere for 1 KR stykket, og hvis de er 10DKK vær, sælger jeg for 5DKK, så tjener jeg ski der, må man ikke engang det som 13?

Jo John, du må gerne sælge dine magiccard - om de så er 100 kr. værd ;-)

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)