Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til at sikre sider og pdf filer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der en eller anden kode, man kan anvende til at sikre at enkelte htm sider ikke findes ved søgninger på nettet?

Synes jeg har set en kode engang, man kunne lægge ind i dokumentets kode, men kan for min død ikke finde den.

For pdf filer, der ligger på ens site, går jeg ud fra at man kunne lægge et brugerid og pw ind, men har ingen anelse om hvor og hvordan. Ideer og indslag er meget velkomne..

kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Afhængelig af hvilket program du bruger - kan du som regel "password protect" når du gemmer filen som pdf. Men som udgangspunkt når du har lavet en .pdf fil kan folk jo ikke redigere i den.

Er det en e-bog du skriver? Kan du evt. kontakte myll.dk eller brian brandt her inde fra.. Han kan sikkert hjælpe dig med det!!

Fra Slagelse
Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:55
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:33

Jeg mener også det er no-follow inde i html koden, hvis søge robotten er sat op til det, vil den ikke søge efter den linie.

Har du Adobe acrobat programmet (noget dyrt), kan du beskytte din .pdf med en del settings, hvor mange gange den kan printes, kode ord og meget mere.

Jeg leder selv efter en funktion der automatisk på kan videre sende en pdf og samtidigt pasords beskytte den.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 12:50

Hvis du vil undgå, at sider indexeres af søgemaskiner er den rigtige måde at gøre det på ved at lave en robots.txt fil. Du kan læse mere på http://www.robotstxt.org/ - nofollow fortæller ikke en søgemaskine at siden der peges på ikke skal indexeres, udelukkende at crawleren ikke skal følge linket. Du kan læse mere om NoFollow på Wikipedia. En robots.txt fil garanterer heller ikke, at søgemaskinen ikke vil indexere siderne, det er en vejledning til søgemaskinen mere end det er en regel - men de store søgemaskiner retter sig normalt pænt efter, hvad vejledningen siger.

Hvis du vil gå mere aggressivt til værks kan du lave adgangsbeskyttelse på de sider, du ikke vil have indexeret. Men så vil de kun være tilgængelig for de af dine brugere, der har fået tildelt adgang.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)