Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Terrorist eller forretningsdrivende?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:59

> - Firmaet blev dømt for at overtræde en lov, man har glemt at orientere offentligheden om. Det strider mod min retsbevidsthed, siger firmaets forsvarer, Bjarne Weihrauch.

Det er ganske enkelt ikke korrekt. Jeg har godt set, at han har fremført denne påstand flere steder, men jeg husker tydeligt da loven kom, da den netop blev diskuteret hæftigt mange steder på Nettet og i pressen.

Det har altid været sådan at man selv er forpligtet til at kende gældende lovgivning. Hvis alle love skulle annonceres på en måde, så alle folk kendte alle detaljer, så kunne vi ikke lave andet end at læse lovstof. Og hvis man skulle lave en overbygning der skulle holde styr på hvem der skal have tilsendt hvilke love og i hvilken detaljegrad, så ville den offentlige administration hurtigt vokse sig større end i det gamle Sovjet.

Nej, sagen er, at manden ikke har fuldt med i pressen og har modtaget meget store kontante beløb i strid med gældende lov.

Jeg synes loven er åndssvag, men nu er den der, og så er det dumt at bryde den.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:40

Det er helt klart den erhversdrivendes egen pligt at holde sig opdateret. Det kan dog undre mig at hans bank aldrig har antydet det mindste, når han har sat større kontante beløb ind. De har da en pligt til at anmelde lovovertrædere eller gøre opmærksom på fejlen, så den kan rettes asap...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:38

Er der nogen der ved hvor grænsen går?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 00:49

Hej Jensen

Min mening er at det er super ærgerligt at endnu en lov rammer en "uskyldig"! Kan godt ske at jeg er farvet da jeg kender Verner fra to handler hvor han har været super fair overfor mig, men nøj hvor må det være træls at miste 50.000 når man umiddelbart har handlet i god tro!

Generelt synes jeg der desværre er en tendens til at jo mere vi lovgiver, jo oftere er der personer som loven ikke var henvendt imod som bliver ramt.

"Det offentlige" burde faktisk lave en informations service hvor man kunne abonnere på menneskeligt forståelige udgaver af lovgivningsændringer indenfor de niche områder som der var relevant for den enkelte. Det burde kunne løses teknisk? Vi er jo forhåbentligt kommet lidt længere med den teknologiske udvikling siden Sovjets storhedstid! 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:57

Tonny Andersen:
"Det offentlige" burde faktisk lave en informations service hvor man kunne abonnere på menneskeligt forståelige udgaver af lovgivningsændringer indenfor de niche områder som der var relevant for den enkelte

https://www.lovtidende.dk/

mvh Hans

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 03:38

Hans Stokholm Kjer:

Tonny Andersen:
"Det offentlige" burde faktisk lave en informations service hvor man kunne abonnere på menneskeligt forståelige udgaver af lovgivningsændringer indenfor de niche områder som der var relevant for den enkelte

https://www.lovtidende.dk/

mvh Hans

Lovtidende.dk og  "menneskeligt forståelige udgaver" - hmm  Indifferent

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 18:48

Allan.:

Er der nogen der ved hvor grænsen går?

Hvidvaskningslovens §2:

"Forhandlere af genstande samt auktionsholdere må ikke modtage kontantbetalinger på 100.000 kr. eller derover, hvad enten betalingen sker på én gang eller som flere betalinger, der ser ud til at være indbyrdes forbundet."

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:43

Det kan godt være at min grundlovviden er en lille smule rusten. Men står der ikke i den, et eller andet sted, noget i stil med: Erhversdrivende må ikke nægte at modtage betaling med kongens mønt?

Ud over det, så virker det da som en ganske utroelig tåbelig lov!!

Mvh Peder

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:59

Peder TakeTwo.dk:

Ud over det, så virker det da som en ganske utroelig tåbelig lov!!

Jeg synes egentlig loven virker meget fornuftig. Den teknologiske udvikling er nået lidt længere end da Grundloven blev skrevet, og lovgivningen er vel nødt til at følge lidt med? Hvem som helst der har penge kan oprette en bankkonto og foretage overførsler. Hvorfor skal man gå rundt med 100k+ kontant, medmindre man har en interesse i at ingen stiller spørgsmål til fremskaffelsen af dem? Der er god sandsynlighed for at den stakkels bilhandler har modtaget sorte, røde eller orange penge.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)