Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Terrorist eller forretningsdrivende?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:59

> - Firmaet blev dømt for at overtræde en lov, man har glemt at orientere offentligheden om. Det strider mod min retsbevidsthed, siger firmaets forsvarer, Bjarne Weihrauch.

Det er ganske enkelt ikke korrekt. Jeg har godt set, at han har fremført denne påstand flere steder, men jeg husker tydeligt da loven kom, da den netop blev diskuteret hæftigt mange steder på Nettet og i pressen.

Det har altid været sådan at man selv er forpligtet til at kende gældende lovgivning. Hvis alle love skulle annonceres på en måde, så alle folk kendte alle detaljer, så kunne vi ikke lave andet end at læse lovstof. Og hvis man skulle lave en overbygning der skulle holde styr på hvem der skal have tilsendt hvilke love og i hvilken detaljegrad, så ville den offentlige administration hurtigt vokse sig større end i det gamle Sovjet.

Nej, sagen er, at manden ikke har fuldt med i pressen og har modtaget meget store kontante beløb i strid med gældende lov.

Jeg synes loven er åndssvag, men nu er den der, og så er det dumt at bryde den.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:40

Det er helt klart den erhversdrivendes egen pligt at holde sig opdateret. Det kan dog undre mig at hans bank aldrig har antydet det mindste, når han har sat større kontante beløb ind. De har da en pligt til at anmelde lovovertrædere eller gøre opmærksom på fejlen, så den kan rettes asap...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:15

Fyrens problem er jo, at han ikke er informeret om loven fra sin brancheforening.

Jeg ved selvfølgelig ikke, hvornår den formastelige handel har fundet sted, men Damarks Automobilforhnalder Forening orienterer i hvert fald sine medlemmer om den ny lov den 30/3 i år: http://www.daf.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=1&itemid=13001.

Man skal følge gældende lov, og det er ikke en undskyldning, at man ikke kendte den. Han må løse sit problem med sin brancheforening.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)