Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for hjælp til tvist med revisor

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Juni 2008 var første dag for mit og min partners nye hobby firma. Det var ment som et fritidsfirma, der bare var for vores interesses skyld.

Da vi skulle have lavet vores årsopgørelse af vores revisor gav vi ham så bilagene og regnskaberne han skulle bruge. Han sagde så at det skulle ikke tage så lang tid når der ikke var mere. Det handlede om 6 måneder med i alt 34 bilag og 5 cifrede tal. Det endte så med at tage 3 uger, hvor jeg blev nød til at ringe 4 gange og rykke ham for det. Endelig efter 3 uger ringer hans assistent til min partner, som fortæller hende at hun skal snakke med mig. Til det svarer hun "nåh ja *** sagde jo at du ikke havde en skid forstand på det." Efter det ringer hun til mig og fortæller mig at opgørelsen endelig er færdig og de vil sende den til os. Imens de 3 uger går er mig og min partner blevet så utilfredse med vores behandling at vi beslutter os for at skifte revisor, så snart opgørelsen er færdig. Derfor ringer vi til vores nye revisor og aftaler en tid samme dag. Jeg ringer så til den oprindelige revisors sekretær og fortæller hende at vi vil komme og hente opgørelsen med det samme, og så afslutte vores samarbejde med det revisorfirma. Da jeg så ankommer, og vil hente parpirerne bliver jeg hevet ind i et mødelokale hvor han så spørger mig hvorfor vi ønsker at afslutte. Jeg fortæller ham om hans sekretærs kommentar, og at jeg ikke kan forstå det kan tage 3 uger at lave en årsopgørelse med 34 bilag og 5 cifrede tal. Han undskylder på hendes vegne, og vælger så kort tid efter at supplere med at fortælle mig at vores regnskab er ret amatøragtigt. Præcis derfor vi vælger at betale ham for at gøre det.

Da vi så kommer hen til vores nye revisor fortæller os at han har "glemt" 2 bilag i regnskabet, og de tal han har givet os er forkerte. Desuden "glemte" han lige at regne vores renteudgifter med. Et par uger efter modtager vi så en regning på 3975kr for arbejdet, hvilket jeg så undrer mig over. Da jeg så snakker med vores nye revisor om det, og spørger hvad sådan en opgørelse normalt ville koste hos dem, og hvor lang tid det ville tage. Hun siger det ville tage omkring 30 min til en time og koste os max halvdelen.

Spørgsmålet, som jeg endelig er kommet til, er:

Kan jeg skrive en klage og bede om fakturaspecifikation på timer brugt, og raten? Og eventuelt fortælle på grundlag af de ting jeg forklare at vi ikke vil betale den pris, før vi ser en fakturaspecifikation der kan dokumentere for den pris de kræver?

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 22:42

Der må være en der har en anelse om hvordan sådan en sag skal klares

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:55

Hej Kim,

Der er sikkert rigtig mange, der har en idé om det. Men jeg tror ikke, at der er nogen, der kan give et endegyldigt svar.

Men du kan få min mening her:

Du spørger til, om det virkelig kan tage 3 uger, at lave et så lille regnskab. Det kan det selvfølgelig ikke - men jeg tror nu heller ikke, at din revisor har brugt 3 uger på det. Revisorerne har haft rigtig travlt, og der er sikkert lavet rigtig mange regnskaber i løbet af de 3 uger.

Du spørger også, om du kan skrive et klagebrev. Selvfølgelig kan du det - men jeg tror ikke, at du får noget ud af det. Jeg formoder, du har modtaget en renskrevet årsrapport - og selvom der intet havde været at bogføre, så tager det tid at stille regnskabet op, og få det renskrevet. Revisorerne har et ansvar, og derfor skal der også laves en masse dokumentation, som du givetvis slet ikke har set. Men tro mig - det ligger hos revisoren, så han senere kan stå inde for, det han har lavet for Jer.

Fejl? Din nye revisor har påpeget nogle fejl. Den er svær at svare på - men jeg tror, det er ret almindeligt, at en ny revisor lige skal vise, at han er bedre... Det er selvfølgelig en påstand - men jeg har hørt om det før.

Prisen? Jeg synes ikke det tyder på særlig mange timers arbejde. Revisorer tager jo mere end et par hundrede i timen Stick out tongue

Hvis jeg var dig - så ville jeg skynde mig at betale regningen, og komme videre med nogle fornuftige og forretningsmæssige opgaver i min virksomhed.

Det var så bare min mening. Jeg er sikker på, at der kommer flere bud her i tråden.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:56

Taler vi om en registreret eller autoriseret revisor kan I naturligvis indbringe vedkommende (regningen) for disciplinærnævnet i den faglige organisation men samtidig er vi jo nede i en beløbsstørrelse hvor det er spørgsmålet om det kan svare sig. Samtidig syntes jeg også det lyder useriøst med en 1/2 time til 1 time for et regnskab.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:58

Udfra den pris du har nævnt herinde, så lyder det som en opgave der har taget 2-3 timer for revisoren, det synes jeg ikke lyder urimeligt på nogen måde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 22:59

Både den gamle og nye revisor er begge statsautoriserede

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:08

Det er jo svært at forholde sig til det på det grundlag men ingen revisorer har brug for dårlig omtale.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 23:33

Okay, din første revisor har tilsyneladende hverken været særlig kompetent i revision eller kundeservice. Det sker af og til at man løber ind i den slags folk, og du har jo gjort det helt rigtige - fundet en ny, forhåbentlig bedre revisor.

Hvis jeg var dig, ville jeg få det afsluttet hurtigst muligt, og komme videre med det du syntes er sjovt at lave. For der findes intet mere demotiverende end at sidde og skrive og ringe frem og tilbage om den slags. Så få slugt den kamel og kom videre. Hvis du føler du har noget indestengt vrede du skal ud med, så skriv et brev til vedkommende revisor, hvor du sagligt forklarer din utilfredshed. Du kan i samme ombæring ligge op til en kompensation, hvilket jeg dog absolut ikke tror du får. Men så kan du sige til dig selv at du har "gjort hvad du kunne", og komme videre.

Jeg har en formodning om, at hele problemet ligger i at du er løbet ind i en "gammel, sur" (i hvert fald mentalt) revisor, som ikke gidder at sidde og bruge tid på at rette "amatørfejl" i jeres "amatørregnskab". Den slags mennesker der ikke fatter en brik af kundeservice findes desværre. Hvis du nævner dette i dit brev, kan du evt. opfordre ham til i fremtiden at henvise kunder som dig til nogen som gidder den slags, og evt. få lidt provision. :)

Men vigtigst af alt! Få det afsluttet, og se at komme videre!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 23:41

Det ender det også med. Efter at have læst samtlige indlæg, tror jeg det er den bedste beslutning. Tak allesammen for jeres svar.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 00:00

Der er mange revisorer der ikke fakturerer alene på baggrund af tidsforbrug - f.eks. er der nogen der har faste minimumspriser på årsregnskaber og selvangivelser.

Der er sågar revisionsselskaber der ikke rører opgaver under 10.000kr. Og en af mine kunder har betalt 150.000kr for et stykke bogføringsarbejde jeg ville kunne have lavet på en uges tid.

Revisor skulle efter sigende give den bedste "livsløn" - betaler du uden brok forbliver det sådan :)

Det er meget svært at udtale sig om tidsforbruget når man ikke har set materialet - men jeg vil anbefale dig at få nogle uvildige vurderinger hos et par forskellige ulvidige tredjeparter der arbejder med den slags til dagligt - til at starte med kan du præsentere dem for direktøren i dit gamle revisorfirma og senere kan du fremlægge dem når du bliver hevet i retten fordi du nægter at betale regningen.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)