1 Juni 2008 var første dag for mit og min partners nye hobby firma. Det var ment som et fritidsfirma, der bare var for vores interesses skyld. Da vi skulle have lavet vores årsopgørelse af vores revisor gav vi ham så bilagene og regnskaberne han skulle bruge. Han sagde så at det skulle ikke tage så lang tid når der ikke var mere. Det handlede om 6 måneder med i alt 34 bilag og 5 cifrede tal. Det endte så med at tage 3 uger, hvor jeg blev nød til at ringe 4 gange og rykke ham for det. Endelig efter 3 uger ringer hans assistent til min partner, som fortæller hende at hun skal snakke med mig. Til det svarer hun "nåh ja *** sagde jo at du ikke havde en skid forstand på det." Efter det ringer hun til mig og fortæller mig at opgørelsen endelig er færdig og de vil sende den til os. Imens de 3 uger går er mig og min partner blevet så utilfredse med vores behandling at vi beslutter os for at skifte revisor, så snart opgørelsen er færdig. Derfor ringer vi til vores nye revisor og aftaler en tid samme dag. Jeg ringer så til den oprindelige revisors sekretær og fortæller hende at vi vil komme og hente opgørelsen med det samme, og så afslutte vores samarbejde med det revisorfirma. Da jeg så ankommer, og vil hente parpirerne bliver jeg hevet ind i et mødelokale hvor han så spørger mig hvorfor vi ønsker at afslutte. Jeg fortæller ham om hans sekretærs kommentar, og at jeg ikke kan forstå det kan tage 3 uger at lave en årsopgørelse med 34 bilag og 5 cifrede tal. Han undskylder på hendes vegne, og vælger så kort tid efter at supplere med at fortælle mig at vores regnskab er ret amatøragtigt. Præcis derfor vi vælger at betale ham for at gøre det. Da vi så kommer hen til vores nye revisor fortæller os at han har "glemt" 2 bilag i regnskabet, og de tal han har givet os er forkerte. Desuden "glemte" han lige at regne vores renteudgifter med. Et par uger efter modtager vi så en regning på 3975kr for arbejdet, hvilket jeg så undrer mig over. Da jeg så snakker med vores nye revisor om det, og spørger hvad sådan en opgørelse normalt ville koste hos dem, og hvor lang tid det ville tage. Hun siger det ville tage omkring 30 min til en time og koste os max halvdelen. Spørgsmålet, som jeg endelig er kommet til, er: Kan jeg skrive en klage og bede om fakturaspecifikation på timer brugt, og raten? Og eventuelt fortælle på grundlag af de ting jeg forklare at vi ikke vil betale den pris, før vi ser en fakturaspecifikation der kan dokumentere for den pris de kræver? |
Der må være en der har en anelse om hvordan sådan en sag skal klares