Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS - ven eller fjende?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at søge PBS om betalingskort. Jeg har oprettet professionelt website, betalt DIBS i dyre domme for en betalingsløsning, betalt PBS 3500 for at de overhovdet skal kigge på mit site - og så får jeg en melding om, at de vil have en håndpantsætning på 25.000 på en spærret konto!

Må de overhovedet det? Er deres job ikke at tjekke mit betalingssite og lade banken om at vurdere min kreditværdighed? Jeg er rystet og sur over at de besværliggør min ansøgning på denne måde. De er i forvejen ekstremt lang tid om at godkende. Nu spørger jeg i dette forum. Måske er det bare sådan det er?

Jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg har en halv million at arbejde med, så det er mig en gåde, at de stiller sådan op.

Hurtige tilbagemeldinger, da jeg skal hurtigt i banken, hvis det er. Der sker intet videre i godkendelsen før den spærrede konto er lavet!

Erik Juul

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:44

Det lyder mystisk. Jeg ved at PBS kreditvurderer alle ansøgere. Eksempelvis kan man ikke få en indløsningsaftale med PBS hvis man er registreret som dårlig betaler.

Men det med den spærrede konto har jeg godt nok aldrig hørt om. Det plejer at være et klart "Ja" eller "Nej" fra PBS side!

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:47

Juul1957:

Må de overhovedet det? Er deres job ikke at tjekke mit betalingssite og lade banken om at vurdere min kreditværdighed?

Ja, det må de. Og de gør det flittigt, vist oftest vurderet ud fra virksomhedens alder. Da vi første gang ansøgte om kortbetaling, krævede de en bankgaranti - dér opgav vi på grund af for stort besvær, vi skulle bl.a. forklare dem om b2b vs b2c og regler i den forbindelse.

Anden gang vi ansøgte, et par år senere, gik alt strygende - uden bankgaranti.

De er i forvejen ekstremt lang tid om at godkende.

Det kan anbefales at ringe og rykke med jævne mellemrum - min erfaring er, at det sætter gang i processen.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 11:53

Hej Erik

Har du pengenen, synes jeg du hurtigst muligt skal smutte i banken og få oprettet en lukket konto så du kan komme videre i processen, og få brugt din kommende betalingsløsning.

Da jeg søgte for 3 år siden - samme site som i år - var svaret fra PBS det samme du har fået, og jeg havde så ikke lige så mange penge der kunne stå og glo dumt på en konto så jeg måtte opgive.

I oktober sidste år oprettede jeg et ApS og søgte i år om at få betalingsløsning til den, jeg frygtede det værste, men faktisk så godkendte de sitet efter de lige havde fået nogle ekstra oplysninger omkring forventet indtægt mm.

Til min store overraskelselse og glæde

De sidder med et monopol og indtil det bliver brudt er det nok bedst at smile og følge deres regler især når det ikke er et problem for dig at finde pengene til den lukkede konto.

Så mit bedste råd er skynd dig ned i banken så du kan komme videre med dine planer Big Smile

Held og lykke med forretningen

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ude for det samme lige nu.

Forklaringen på det var: Det er forretningen der har det fulde ansvar. F.eks hvis der kommer indsigelser skal kunderne have deres penge retur og i værste fald kan man blive ramt af 3. mands misbrug og det er også forretningen der hæfter for alt her.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 20:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skulle også stille med med sikkerhed på 25000 kr. for 5 år siden. Jeg kender mange der ikke skulle og mange der skulle, så der er helt sikkert forskel på folk; jeg glemte så bare at spørge dem HVILKEN.

Jeg var også irriteret på dem, men fik banken med på en bankgaranti uden problemer. Min bank havde dog heller ikke været ude for at PBS spugte om det før, så jeg følte mig meget alene i verden (på det tidspunkt). Gå i banken og få garantien. PBS har magten her Smile

Tilmeldt 1. Jul 09
Skrevet kl. 08:51

Tak for svaret - jeg er gået lidt i kødet på dem, så nu må vi se

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:23

Øhh, er det ikke meget fedt, at de ikke bare tillader gud og hver mand at de kan hæve penge på vores kreditkort?

Jimmy

Tilmeldt 1. Jul 09
Skrevet kl. 10:55

Det er klart - de laver også en kreditvurdering. Min anke går på, at med typiske salg mellem 100 og 2000 kr skal det gå svært skævt, hvis ikke jeg med den kapital jeg har puttet i projektet (et cykelfirma med både grej og oplevelser), kan tilbagebetale en kunde, selv med 3 mandssnyd og jeg skal komme efter dig. Jeg har desuden puttet 50.000 kr i et professionelt site og betalt de 3500 pbs kræver for blot at kigge på løsningen. De er MINDST 6 uger om at tjekke om dit site virker - og selvfølgelig gør det det! Sitet skal være fuldt færdigt - så de 6 uger er ren tilsætning forretningsmæssigt. Så er det ikke fedt efter tre uger at skulle sinkes yderligere af et par dages "bank"arbejde.

Erik

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:11

Jeg forstår godt din anke over PBS´s behandlingstid, de sidste fem år har den nærmest min. været 2 måneder. Det er dog ikke en selvfølge at dit site virker!

Nu vurderer PBS om du skal have en større kreditværdighed for di du har betalt 1 mill. for din webshop frem for 1000 kr. Det er ikke kun et spørgsmål om du kan betale en enkelt utilfreds kunde tilbage, det er i høj grad også om du er kreditværdig til at have en indløsningsaftale hvor du jo i stor stil kan høse penge på folks kredikkort. Også mere end de sølle 25.000 du er blevet bedt om at stille i kaution.

Jimmy

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)