Initielt: Hvorfor bliver man per automatik til "anti-usa"'er, når man er skeptisk over for en krig? Det vil være meget federe, hvis du istedet valgte at sige "Anti-Bush"-mennesker eller "Anti-krig"-mennesker. Dernæst: Er problemet nu, at USA ikke skal trække deres styrker ud af landet, som har ført til drab på over en million irakere i frygt for, at Iran skal invadere Irak? Hvis du virkelig tror det, har du virkelig ingen indsigt i Irak-sagen: 1. Mange irakere bor (og gør stadig dagen i dag) i Iran som konsekvens af USA's invasioner af Irak. Hvis du seriøst tror, at problemet ligger i, at Iran udgør en trussel for Irak men at USA ikke gør, så er jeg meget interesseret i at debattere dette emne med dig! 2. Hvorfor tror du, at Iran nu er et problem? Iran har aldrig angrebet et andet land i i hvert fald 30 år. Den eneste krig, som har hærget med Iran er Irak-Iran-krigen, som Iran ikke var interesseret i, og som Irak initierede. 3. Selv hvis vi antager, at Iran vil "invadere, slagte og erobre Irak"; er det så værre end det, som US og allierede allerede har gjort, og som sjældent bliver kritiseret? Jeg er imod enhver krig - ligemeget om det er Iran, USA, Nord Korea eller svenskerne, der står bag det. Men Iran (som ikke deltager i nogen som helst krig) bliver kritiseret mere end US, som lige nu har gang i den i Afghanistan og Irak. Jeg er så træt af, at folk kritiserer det ene og det andet og helt ser bort fra, at US og allierede på baggrund af en løgn om atomvåben invaderede og dræbte tonsvis og atter tonsvis af uskyldige og fattige mennesker. Mærkelig verden.
Go' aften. |
Hej alle
Interessant at følge debatten, som jeg iøvrigt har afholdt mig fra at deltage i. Dette simpelthen af den grund, at der 2 emner jeg ikke debattere offentligt
- Politik
- Religion
Dette ikke fordi jeg ikke har en holdning til det, men det bliver desværre ofte meget følelsesladet med mange beskyldninger og påstande om det ene og det andet.
Jeg vil derfor endnu en gang tilbage til trådstarterens spørgsmål, hvor jeg kun kan konstatere, at den endegyldige sandhed omkring 9/11 får vis desværre nok aldrig. Dette i sig selv er ikke noget nyt, men derimod meget beklageligt, hvilket også bekræftes af historien og andre skelsættende begivenheder.
Jeg har for mig selv den kritiske holdning, at der ikke er nogen, som besidder hele sandheden og kun sandheden. Dette er bl.a. også en ag grundene til, at jeg ikke ofrer så meget som kr. 1,00 eller bare et minut på formiddagsbladene eller for den sags skyld ugebladene.
Nå inden det hele bliver alt for filosofisk, så må jeg hellere slutte her.
Tonny
Bliv gratis medlem