Hej Min kæreste og jeg har planer om at flytte sammen indenfor en overskuelig tidshorisont, i Storkøbenhavn. I øjeblikket er der dog meget miksede signaler i forhold til hvilket retning boligpriserne går. Personligt tror jeg at de voldsomme stigninger er færdige, men om priserne blot stagnerer eller kommer til at falde er jo et godt spørgsmål. Hvad tror alle I kloge hoveder her? Mvh. Thomas :) |
Købe bolig nu eller vente
Med mindre der opstår en større verdensomspændende katastrofe, så er dette mit bud på fremtiden. Men det er svært at spå... Især om fremtiden... /Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Omend der godt kan forekomme mindre udsving kan du være så godt som 100% sikker på at priserne fortsat vil stige. Jeg vil personligt godt vædde 1000 kroner på at priserne er højere i København om 10 år end de er i dag. MEGET højere. Folk har sagt det samme om prisudviklingen hele mit liv (og jeg er lige blevet 40!): "Nu kan priserne da ikke stige mere" - men det gør de. Jeg tror ikke du skal satse på at priserne falder væsentligt i København. De kan som sagt godt ryge lidt op og ned måned til måned og kvartal til kvartal, men generelt - nej. > skattestoppet stopper Såvidt jeg ved har Socialdemokratit sagt at de vil holde fast i skattestoppet også. Så hvad er det for en regeringsdannelse du forestiller dig - udenom Venstre og Socialdemokratiet, som skulle gennemføre en ophævelse af skattestoppet? :) |
|
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
|
Desuden skal man jo ikke regne med at score kassen på sin bolig, det er vist ikke det der er meningen ;) |
Der kommer jo nok et par unger på et tidspunkt, så der er planen også at flytte ud af København (nok nord for). Så et par år på Østerbro eller noget og så videre. Ville bare være ærgeligt at købe en lejlighed og så miste penge på den når vi sælger igen om et par år (med mindre vi så lejer den ud, hvor man dog ikke kan få en indtægt der modsvarer udgifter til lån). Mvh. Thomas :) |
For de fleste mennesker er oligen den absolut største investering de laver. Så udover det skal være et godt sted at bo, skal investeringen da også være fornuftig. Det kan jeg ikke se noget galt i. Set over lang tid (10+ år) vil boliger i attraktive områder faktisk altid være en god investering - og så er det den eneste form for investering som man kan bo i samtidig :) |
Problemet er nok nærmere at det er politisk selvmord for en regering at ændre i den praksis. |
Man skal nok ikke forvente deciderede prisfald i hovedstaden, Køb nu og tag så et fastforrentet lån, dette vil et langt stykke hen ad vejen sikre din friværdi hvis priserne falder/renten stiger. Et prisfald vil være affødt af stigende renter, da man typisk handler ud fra den mdl. ydelse. Ophævelse af skattestoppet er lidt en varm kartoffel, de færreste politikere vil gå ind for dette da det ikke er populært at ligge sig ud med den store skare af boligejere i DK. Man kan diskutere hvorvidt det var et optimalt tidspunkt at inføre afdragsfrihed i 2003, hvor boligmarkedet grundlæggende var i god form, Det kunne måske have været smart at gemme denne ventil til markedet kom under pres |