Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falder i Google

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Gahh, så skete det, jeg har læst så mange gange herinde, også for mig...min placering i google falder, og min pagerank bliver devalueret, med faldene besøgstal som konsekvens.

Jeg havde set en side, der havde gentaget deres emne-ord flere gange i bunden, og synes det var smart, derfor spammede jeg min bund med ordet 'børne-aktivteter' - jeg har en ide om at det er en af grundene til min faldenen placering. Det er væk nu...!

Er min formodning korrekt, og hvad katten kan jeg ellers have gjort galt?

Jeg har fulgt op med pæn metadata på alle artikler, forsøger at holde døde links o.lign. ude af billedet, samt at lade være med at spamme med brug af unødige keywords.

borne-aktiviteter.dk <--det kriseramte site

Anyone?

...på forhånd tak.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 13:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ja, det tror jeg er årsagen...

Kikkede lige på cache versionen, og det stod 18 gange i bunden af alle dine sider, det er ikke god skik... Stick out tongue
I hvert fald ikke god søgemaskine skik...

Det er sikkert blevet oplevet som keyword spamming, og det ødelægger jo også din rangering på alle de sider der ikke er fokuseret omkring det søgeord, så det er heller ikke en god ide...
Det ødelægger nemlig din keyword density på de andre sider... samtidigt med at det unaturligt øger den på din forside...

Jeg tror det vil rette sig igen... men hav lidt tålmodighed, og fortsæt med de gode teknikker i stedet...
Så vil google registrere at du har forstået et vink med en vognstang vil jeg tro... og genplacere dig efterfølgende...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 13:34

Brilliant - tak for svaret....

Så meget for at blive inspireret af "smarte ideer" fra andre sites! Embarrassed

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 13:52
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

M_Munksgaard:

Brilliant - tak for svaret....

Så meget for at blive inspireret af "smarte ideer" fra andre sites! Embarrassed

Tror nu godt at ideen kan bruges, hvis du ikke overdriver det, og kan gøre det sådan at det enkelte hoved søgeord for den enkelte side står i bunden 4-5 gange... Det kan øge din keyword density, uden at du behøver at spamme teksten med overdreven brug af søgeord...

På den måde kan du lave en let læselig tekst, og stadig have en fin keyword density, det tilgodeser både seo og brugere...

Det handler om at finde en god balance... og hvis du ser på denne side, kan du se han bl.a benytter den teknik, (dog lidt for meget til min smag) og jeg er da stødt på ok rankings for ham rundt omkring...

www.housewife.dk

Men husk lige at du selv tager ansvaret for resultaterne, jeg bringer blot inspirationen... Ved ikke helt hvordan google vil se på det ved en manuel inspektion...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, man skal virkeligt passe på med de smarte idéer fra andre sider...

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 15:59

Det er lige præcis housewife.dk som jeg er blevet inspiereret af, da han på nogle områder ranker højere end jeg gør, til trods for en lidt tynd mængde reelle artikler.

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:05

M_Munksgaard:

Det er lige præcis housewife.dk som jeg er blevet inspiereret af, da han på nogle områder ranker højere end jeg gør, til trods for en lidt tynd mængde reelle artikler.

Og det er fint at blive inspireret, men han gør det side specifikt, ikke samme ord på hele sitet... det gør helt klart en stor forskel at gøre som du gjorde det...

Han bruger iøvrigt også andre dirty tricks... Stick out tongue

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg kan anbefale at du fremover studerer "risokoevaluering" - så ved du i hvert fald hvad du går ind til med åbne øjne :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 20:23

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg kan anbefale at du fremover studerer "risokoevaluering" - så ved du i hvert fald hvad du går ind til med åbne øjne :)

Noted - jeg er færdig med topsmarte genvejs-agtige tricks jeg ikke kender konsekvensen af...og som klokkeklart afspejler min status som SEO-amatør.

Jeg har hentet både din og Rosenstands lite-bøger ned, og så må jeg jo bevæbne mig med noget så ubehageligt som studiebriller og faktuel viden, fremfor cowboyder-løsninger jeg ikke kan styre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:26

Man skal ike nødvendigvis holde sig fra "cowboymetoder" - det er blot vigtigt, at man ved præcis hvad det er man går ing til og altid forsøger, at opnå de ønskede resultater med så lille en risiko som muligt. Cool

Meget ofte er det slet ikke nødvendigt at bevæge sig ud i de mere grå områder, men nogle gange er det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)