Hej Min webshop har nu kørt ok i 4 måneder, og jeg er begyndt at have forspørgsler fra Sverige og Norge. Så er det: hvordan er det med told m.m. hvis man skal sende til disse lande? Er der mange ting man skal sætte sig ind i for at kunne sende til disse lande. Jeg har Nordea som bank. Hvordan overfører en kunde fra Norge penge til mig, da jeg jo først vil sende varerne efter at have modtaget penge? Gode råd, tips m.m. - gerne med link til relevante hjemmesider hvor man kan læse en del om alt dette efterlyses. På forhånd tak. M.v.h. Stones www.sw-handel.dk - pulverslukker eller lommelærke - jeg er klar!! |
Hvordan sender man varer til Sverige og Norge?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
|
Hvis dine kunder er private, så sender du til Sverige som hvis det var Danmark, portoen er bare lidt dyrere. Ingen told, og moms som sædvanligt. Til Norge skal du trække momsen fra, og så skal køberen betale den, samt et indfortoldningsgebyr på 85 kr når de modtager varen på posthuset. Undtaget er varer under 200 kr., der er ingen afgift, og bøger er momsfrie i Norge. Du skal undersøge hvad det vil koste dig at modtage penge fra udlandet. Jeg har en gang oplevet at skulle betale 250 kr for at modtage penge overført fra en udenlandsk bank. Vi sender også til Norge, men vi tager udenlandske betalingskort, andre løsninger har også været nævnt herinde. Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Hej Lene Hvordan gør i så rent praktisk, når i sender til Norge og Sverige? Har i specielle priser inde på siden eller beder i dem kontakte jer for at finde en pris til dem? |
|
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Som Lene skriver .. Sverige er lige ud af vejen - vi sender det via Post Danmark - et alternativ kunne være at bruge en speditør til at sende det direkte til Svensk Post - men det kræver en vis volume for at det akn betale sig... Norge .. har vi droppet. Vi har stort set intet salg under 200 kr. Hvis man har salg til Norge og kan holde sig under 200 kr. kan det godt være et fornuftigt setup (ingen afgifter). Synes Norge generelt er for besværligt .. |
Hej Stones, Tjek evt. transportoglogstik.dk lidt om råd og hjælp. Sverige er lige til, som nævnt flere steder - afhængig af størrelse og volume. Små pakker og til private = post danmark. Norge. Skriv hvis du ønsker flere oplysninger end allerede nævnt på siden. |
Ring til Post Danmark Erhverv på tlf. 33 75 44 75 og læs mere om reglerne vedrørende eksport til lande udenfor EU på http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=364577 |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)