Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt tape!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Martin Tygsen:

Har i overvejet at bruge tape med tryk, jeg er ikke helt klar over priserne. men synes personligt det giver et rigtig godt indtryk når man får sin pakke fra firmaet. Det er selvfølgelig en lille detalje, men hvis prisen ikke er så forskellig i forhold til normalt pakketape kunne det være en sjov detalje. 

I forlængelse af dette, er der så nogen der har en idé om hvad tape med tryk koster?

Jeg ved at en masse kyndige vil sige at det afhænger af kvaliteten, men jeg aner helt ærligt intet om kvaliteten på tape.... det skal bare klistre godt nok, så det lukker kasserne på vores forsendelser ordentligt Wink Jeg synes jeg har læst om priser fra ca. 14kr rullen ved 360 ruller til 30,- pr rulle for 36 ruller. Er det sådan nogenlunde rigtigt forstået?

Hilsen Morten

ja, jeg vil ikke stjæle tråden, så vil ikke skrive en masse priser her inde, men komme med lidt hints om tape med tryk..
Hvis nogen ønsker en pris, kan i bare ringe/skrive til mig :-)

Når du bestiller tape med tryk i mindre mængder, er det ikke så meget tapekvaliteten, men arbejdstiden der koster.. Så det skal du ikke spekulerer på i første omgang, når du får tilbuddet. Vælger du at sige ja til tilbuddet, er det dog en god ide at bede om en prøverulle og se kvaliteten først.. der findes noget meget meget dårligt tape rundt omkring, så bare for at være på den sikre side.

Den første gang man bestiller skal man betale for klicheen.
Klicheen vil sige de trykplader/værktøj man bruger i maskinen til at trykke på tapen med.
Man trykker 1 farve af gangen (pantone farver) og for hver farve skal man bruge 1 kliche.
Derfor er det dyrere, jo flere farver der skal trykkes på.
Klicheen er en opstartsomkostning - man betaler for den første gang man køber, og så gemmer fabrikken den til næste gang.
Klicheen koster som regel fra 500 kr. og op efter ekskl. moms.
Klicheens pris afhænger af om det er positivt eller negativt tryk og hvor langt trykket er (fx mere end 20 cm langt koster ekstra)

Når man trykker skelner man mellem positivt og negativt tryk.
Positivt vil sige, at det fx er noget logo eller tekst som trykkes.
Negativt vil sige, at man trykker en anden baggrundsfarve på tapen og det er dyrere, da man bruger en bredere taperulle og skærer kanterne af, for at få en pæn/ren kant.
Når man trykker negativt vil der komme et lille ophold for hver gang valsen (klicheen) har kørt en runde - det vil kunne ses som en lille lodret streg, som kaldes klichesamling.
Man kan ikke undgå denne klichesamling, men nogle vælger bevidst at lave et lille mellemrum mellem hvert logo, så det ser ud som om, det er lavet med vilje.

Normalt trykker man på en hvid, klar eller brun tape og her er der ikke forskel i prisen.
Vil man have en anden tape fx rød eller sort eller tape med riller, koster det ekstra.
Man kan kun trykke på mørke farver, som sort, med metalliske farver (fx guld eller sølv), da det ellers ikke dækker ordentligt.

Man skal selv fremsende en fil, man kan trykke efter, og denne fil skal være en rentegnet fil, gerne en outlined illustrator.eps fil.
Har man ikke sådan en fil, kan fabrikkens grafiker lave den for dig mod ekstra betaling.
Dette er ikke lige så dyrt som hos et alm. reklamebureau, tilgengæld kan man normalt ikke få filen udleveret.

Her efter betaler man en pris pr. rulle tape, afhængigt af hvor mange ruller tape man køber.
Som oftest skal man købe hele kasser, det vil sige, at hvis det fx er standard pakketape (50 mm bred/66 meter pr. rulle) skal an købe min. 36 ruller, eller noget der går op med 36.. 72, 108 osv.

Hvis man skal have tape med 4-farver tryk, altså cmyk farver (fx et billede) er det som regel en større maskine man skal sætte op og derfor købe min. en palle tape af gangen.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:48

Martin Tygsen:

Hvis det bare havde været et tilbud burde den nok havde lagt i kategorien - jeg har et godt tilbud til dig. 

Jeg læste det mere som om du havde ledt efter en billig leverandør og endelig havde fundet en, og så er det naturligt at et par aminoer bryder ind og siger det da sagtens kan findes billigere. Der er ikke nogle aminoer der byder ind og undbyder men kommer med forslag til hvor det ellers kan købes.

Det har jeg svært ved at se er dårlig stil.

Casper Blom:
Martin tygsen - Det er ikke med tryk. Og ja, måske en grund til det er så billigt..

Har i overvejet at bruge tape med tryk, jeg er ikke helt klar over priserne. men synes personligt det giver et rigtig godt indtryk når man får sin pakke fra firmaet. Det er selvfølgelig en lille detalje, men hvis prisen ikke er så forskellig i forhold til normalt pakketape kunne det være en sjov detalje. 

Hej Martin Smile

Ja, det er nok smag og behag. Jeg valgte at ligge den i fragt fordi jeg syntes den passede bedst.

Problemet er at jeg egentlig føler mig lidt angrebet. Tapen er billig for mig, men plduselig er der straks en masse Aminoer der skal belære mig om hvorvidt det kan købes billigere. Skal jeg også til at skrive i samtlige webshop/hjemmeside tråde, at du kun få en der koster gratis, hos webbyen.dk? Syntes godt man kan sammenligne det, da vi igen lander ved at 'Pris&Kvalitet' er bedste venner.

Og igen, så vil jeg lige understrege. Ja, det kan sku findes billigere. Nem endda. Prøv fx. Alibaba.com. Men hvilket kvalitet? Jeg ville aldrig sæleg tape i skod kvalitet, da det ville gå udover mit navn/rygte osv.

Men det er iorden, jeg vil ønske Jer allesammen held og lykke med at finde billigt tape, så må jeg da bare begynde at pakke fødselsdagsgaver ind i pakketape, når I ikke vil købe det Wink

Mvh.

Casper Blom.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:59

Casper Blom: prisen er ex mormor

mit indlæg var bestemt ikke til hensigt at ødelægge en lille forretning for dig, nærmere en hjælpende hånd til at du evt kunne købe det endnu billigere og evt tjene en skilling mere...

René

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:13

RBIsolering:

Casper Blom: prisen er ex mormor

mit indlæg var bestemt ikke til hensigt at ødelægge en lille forretning for dig, nærmere en hjælpende hånd til at du evt kunne købe det endnu billigere og evt tjene en skilling mere...

René

Jamen så siger jeg tak Smile

Fortsat god dag.

Casper.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)