Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet selvangivelse - hjælp ønskes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg har fornøjelsen af endnu engang at bakse med en af SKATs herlige formularer. Denne gang er det den Udvidede Selvangivelse, som jeg stifter bekendtskab med for første gang.

Min virksomhed er i øjeblikket en meget lille biks, der sælger et par simple varer. Virksomheden har ingen lån, der leases intet, vi har ingen aktier og der er ingen ansatte - intet fancy overhovedet. Der er mig som køber råvarer ind, ændre dem lidt og sælger dem som noget nyt. Derudover køber jeg lidt nyt udstyr engang imellem - fx en firma-mobil, en printer, en test-PC osv. osv.

I den Udvidede Selvangivelse er der et større udvalg af felter, som jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med. Jeg forventer at jeg skal angive hvad jeg har tjent indtil nu i 2009, hvad jeg har solgt for, værdien af min lagerbeholdning, hvad jeg har købt udstyr for (fx mobil, PC og printer). Lyder dette korrekt? Ville det være muligt for en af Jer skarpe hoveder, at fortælle hvilke felter jeg skal udfylde ?

Til formålet har jeg opstillet følgende fiktive tal, som I måske kan fortælle hvor skal indsættes:

Indkøb af råvarer (fratrukket moms, rabat mm.): Kr. 10.000 excl. moms
Salg (overskud) af modificerede råvarer (alle udgifter fratrukket, fx forsendelse og moms): Kr. 20.000
Indkøb af udstyr (fx PC, printer, mobil): Kr. 6.000 excl. moms
Indestående på firmakonto: Kr. 4.000

Jeg håber at der er én derude, der kan hjælpe mig ud af dette mareridt. På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Jimmy Thomsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:57

Hvis din omsætning er under 300.000 kr., er du fritaget fra at afgive regnskabsoplysninger (men skal stadig være i stand til at præstere et fornuftigt regnskab, hvis du bliver udtaget til kontrol). Det betyder, at du kan springe rubrik 320-335 over. Overskud skal stå i rubrik 111, underskud i rubrik 112. Hvis du bogfører renter i virksomhedens regnskab skal du tjekke, at de ikke også er med i din private renteopgørelse (og det er de som regel, hvis du har en personligt ejet virksomhed med kun en ejer).

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:59

Jimmy Thomsen:

Jeg forventer at jeg skal angive hvad jeg har tjent indtil nu i 2009,

Medmindre årstallet er en skrivefejl, så skal du først selvangive for 2009 til næste år.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 06:41

Ja, det var en fejl. Selvangivelsen er for 2008. Tak for, at du lige gjorde os opmærksom på fejlen :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 06:46

Hej Anette.

Mange tak for svar. Det var en stor befrielse at høre. Jeg har angivet i mit regnskab, når der går renter ind for virksomheden, men denne indtægt skal jeg altså blot trække fra det beløb jeg indregistrerer som fortjeneste, hvis jeg har forstået korrekt ?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 06:50

Hvad er formålet egentlig med denne Udvidede Selvangivelse? Så vidt jeg kan se, skal jeg blot bekræfte de allerede indtaste oplysninger. Det er vel primært til de virksomheder der tjener over de 300.000 kroner, som du nævnte, Anette (?).

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 09:03

.. du skal ikke holde dig tilbage med at ringe til SKAT. De gennemgår det hele sammen med dig, og kan forklare en del om de felter du IKKE skal udfylde.

Der sidder søde damer i Ringsted og venter på dit opkald.

.. og "ja" til mange af dine spørgsmål. Hvis man har en simpel biks handler det om at acceptere det som SKAT gætter på - dvs du har gang i en håndfuld flueben.. taster dit overskud... Afskrivninger.. og så får du årsopgørelsen og dit skattesmæk.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:19

Hej Jimmy

Det kan du godt - det vigtigste er, at de ikke er med både i din egen opgørelse af virksomhedens indkomst OG i den private opgørelse på side 2.

Formålet med den udvidede selvangivelse er, at du skal oplyse, om din virksomhed har haft et overskud eller underskud i rubrik 111/112, så din skat kan blive korrekt.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:52

Javel ja, tusind tak for al Jeres hjælp. Jeg blev en helt del lettere inden i, efter at have snakket med Jer. Så jeg siger endnu engang tak for de gode råd. Jeg vil få kigget en sidste gang på min Udvidede Selvangivelse i morgen, og evt. ringe til de søde skatte-fruer, som Hr. Økonomiske Uafhængig foreslår, hvis det skulle blive aktuelt :)

God Skt. Hans :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)