Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt afrikansk svindelnummer...

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg oplevede noget hen af det samme for et års tid siden. Der var historien bare en lille smule anderledes. 

Kvinden skrev at telefonen skulle sendes til hendes familie i Negeria for at de kunne komme i kontakt med hende, da hun boede i London.

Jeg fik også sådan en mail som skulle være fra "Paypal" hvor der stor at de ville holde mine penge låst indtil de modtog et tracking nummer. Jeg lugtede heldigvis lunten i tiden. 

Det var for øvrigt også en mobiltelefon :)

Fra Ishøj
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:33

Ja og hun bliver ved hende damen. Hun må da snart give op. For sender ikke noget til hende. :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:34

Der skal nok være nogle der hopper på den Stick out tongue

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:41

Support dba.dk:

Vi gør mange ting på dba.dk for at undgå denne type svindel. Oplever du noget lignende igen, må du endelig kontakte vores Supportafdeling på support@dba.dk. Vi vil meget gerne høre når noget sådan sker - Derved har vi mulighed for at lave forbedringer og derved forringe svindlerne muligheder for at komme i kontakt med vores brugere.

Læs mere om gode råd til en sikker handel her:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

Med venlig hilsen

Lene Kristensen /Support dba.dk

Kunne I ikke bare lukke for adgangen til dba for alle ipadresser som stammer fra det Afrikanske kontinent.

Det er jo åbenlyst at potentielle "købere" er svindlere, når fragtomkostninger er tårnhøje, hvilket de vil være når der skal sendes til lande udenfor EU.

Der er jo åbenbart rigtig mange som får henvendelser fra disse svindlere, hvilket må være belastende for DBA's omdømme, og særdeles irriterende for sælgerne som skal forholde sig til disse henvendelser, og på et eller andet tidspunkt er der vel en naiv/stresset sælger som hopper på limpinden og får sendt nogle varer afsted.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:43

Jeg har sateme også lige fået en på DBA.

Hun opgiver dansk telefonnummer så man kan da godt blive snydt...

xxx

Fra Ishøj
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:01

Hedder hun også Helen? Og skal give en gave til sin forlovede. Men man kan tydeligt se at der er blevet brugt et translate program til at skrive på dansk.

Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:54

Heldigvis har vi meget stor succes med at beskytte vores brugere mod disse svindler, og kun en meget lille del når igennem til vores site. Når dette sker, bliver vi dog straks alarmeret og indlæggene bliver meget hurtigt fjernet fra annoncerne.

Vi arbejder konstant på forbedringer af disse filtrer, for netop at undgå svindelannoncer samt de kendte Nigeria-henvendelser i Spørgsmål & Svar. Disse svindler er dog meget dygtige til deres job og derfor er det desværre ikke muligt blot at blokere på ip-adresser fra f.eks. Nigeria - De generer blot dynamiske ip-adresser som kommer fra andre lande – F.eks danske ip-adresser.

Hvis du derfor har indrykket en annonce og du får et bud via Spørgsmål & Svar som typisk er højere end din salgspris, så vær på vagt.

Eksempel på en svindelhenvendelse i Spørgsmål & Svar:

Jeg ønsker at købe og betale for denne post. Min e-mail xxx@gmail.com

Hvis man skriver til pågældende mailadresse, får man typisk et svar på engelsk.

Er du i tvivl om køberen er reel, så henvend dig straks til vores Supportafdeling på support@dba.dk - Vi vil meget gerne undersøge sagen for dig. Det sidste vi ønsker, er at vores brugere skal have en dårlig handel eller decidere opleve svindel på sitet.

Med venlig hilsen

Lene Kristensen / Support dba.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:05

god stil fra dba.dk her, respekt for at deltage så aktivt i debatten og forsøg på at stoppe denne type scam.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:18

Metoden er mig bekendt ikke ny. Jeg har flere gange solgt ting på dba.dk (har en computer til salg lige nu), hvor jeg kort tid efter annoncernes oprettelse fik én eller flere generiske henvendelser fra afrikanere. Generiske forstået på den måde, at de virkede som en standardmails, scammeren kan sende ud som svar på alle annoncer, han finder.

Hvis man modtager en engelsksproget mail som svar på ens annonce, og der ikke er nogen tegn på, at afsenderen bor i DK, kan det muligvis være et tegn på fup. Et andet muligt tegn på fup er, når mailen er for generisk: "I like your product, how much do you want for it?" i stedet for det lidt mere specifikke "I'm interested in the Dell laptop you have for sale, but I think XX kr. is too much - my offer is YY kr."

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 06:56
Side 3 ud af 4 (33 indlæg)