Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt afrikansk svindelnummer...

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Jeg synes lige, I skal se denne mail jeg fik fra en interesseret køber på DBA.

Har oprettet en annonce da jeg har sat min kære iPhone til salg.

Jeg er blevet kontaktet af en "amerikansk kvinde", som var interesseret i at købe telefonen til fuld pris - og betale fragten for at få den sendt til Nigeria. Fragten koster altså lige 400 kr.

Fidusen er ret smart - vi aftalte at hun skulle sende pengene via Paypal. Jeg modtager nedenstående mail hvor man narres til at tro, at pengene er gået ind på kontoen. Jeg tjekkede naturligvis min PayPal konto, og konstaterede at pengene IKKE var gået ind.

Hvis man ikke lige er opmærksom på det svindelnummer, kan man sagtens blive snydt  farten.
Har kontaktet DBA.dk vedr. sagen.

Har I oplevet noget lignende?

Mvh. Anders

Her er mailen:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Use PayPal Next Time!
Our records indicate that you have a PayPal account. For future purchases, use your PayPal account for a faster and more convenient checkout. Your financial information is securely stored and never shared.

Dear Anders Poulsen,

This email confirms that you have an Instant Payment of DKK4000.00 from Camilla Sanderson (camilla74@live.com) using PayPal.

Payment Details

Purchased From:Anders Poulsen

Transaction ID:5HS50308X5616661V

Item NumberItem TitleQuantityPriceSubtotal

########
Apple iPhone 3G, White, not sim-locked1  DKK3900.00DKK3900.00

Postage & Packing via Standard Delivery (RoyalMail):
(includes any seller packing fees)     0.00
Postage Compensation (not offered):DKK100.00

Total: DKK4000.00

Payment Information:

The payment for an kijiji Apple iPhone 3G, White, not sim-locked, has been verified and confirmed. But due to security reasons on both sides of the buyer and the seller the status of the payment is pending. Most sellers do not ship out the exact items as they have listed on kijiji and we are keen on securing the kijiji community. You will be required to post out the item and email us its shipment reference number and then we will verified your PayPal Account within the next 24hrs. We will then verify the status and contents of the shipment within 2-3 days with the courier service its been shipped through.
Once we have completed verification, your account will be credited instantly.

Receipt Number: 3746-5018-2597-9339

Keep your Receipt Number (shown above) for future reference. You will need to refer to this number if you need customer service from PayPal.
 Quickly email the PayPal representative who is handling the transaction to provide the shipment reference number for any questions contact us via: (aw_transfer@hotmail.com) immediately with the shipment reference number so we can credit your account immediately without any delay.

Note: Do not send the shipment reference number to the buyer until we have confirmed the status of the shipment and credited your PayPal Account.

Delivery Information

Address:Pascal Umunna
17 Babalola Street,
Lawanson/Surulere,
Lagos,
23401,
Nigeria.

Address Status:Confirmed 

Thank you for using PayPal!
The PayPal Team

Copyright © 1999-2008 PayPal. All rights reserved. PayPal (Germany) Limited is authorised and regulated by the Financial Services Authority in the United Kingdom as an electronic money institution. PayPal FSA Register Number: 226056.

PayPal Email ID PP753.

Let ninemsn property help. Need a new place to rent, share or buy?

Click Here View photos of singles in your area

Microsoft brings you a new way to search the web. Try Bing™ now

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 22:42

jo man kunne nu hurtigt blive snydt af dem..

Men hvis man læser teksten vil man hurtigt se det er snyd, et hurtigt eksempel:

(aw_transfer@hotmail.com)

Hvor mange tror at paypal bruger en hotmail konto :)

der er så mange ting

Ledz.dk - Søger sponsor gaver til turnering!

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:48

Hej

Jeg har også været udsat for dette tidligere med salg af en bærbar computer.

Her var de ellers rigtig gode til at få det til at se ud som om det var sendt fra paypal support mv - det så virkelig ægte ud, men det lød for godt til at være sandt, og så var der lige det med at PC'en havde dansk tastatur og hun sagde det var hendes mand fra Australien der skulle bruge den - så ringede alarm klokkerne - kontaktede paypal der tog disse svindel numre meget seriøst.

Der har været flere tråde herinde omkring disse sager og metoder. Men godt at du også har været vågen ellers havde du både mistet 400 kr. + telefon.

God aften

Bendtsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 22:50

Jeps been there, altså sendte det også bare videre til DBA. Mit var mere tydligt: 1000USD for en Nokia 3310.... aaaarh

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:46

Hehe... jeg skrev tilbage til vedkommende at han/hun kunne rende mig i r.......

Fik dette svar:

Hej,

Jeg forstår ikke, hvad du mener med din sidste massage, er du nødt til at vide, at jeg har foretaget en betaling for det element, jeg foretaget en betaling, og PayPal fik mig underrettet om, at de penge, som er blevet trukket fra min konto, og jeg ved, de skal har sende modtagelsen af anmeldelsen til dig og forårsage de skal give dig besked om betalingen.

Når jeg læser, hvad de sendt til mig, sagde de, at de ligger inde med betalingen på afventer, indtil de bekræfter overførslen fra dig så jeg ved ikke, hvorfor du sagde, du ønsker at sende elementet til fri jeg ikke gøre det, fordi jeg allerede gør betaling, så hvad fri deres?

Virkelig jeg ikke få dit sidste massage komme tilbage til mig med detaljerne, men jeg skal fortælle dig, at PayPal plejer krediterer din konto, indtil de får et bevis for overførslen fra dig årsag er jeg ikke parat til at miste 4000Kr ligesom at, så de ønsker at se et bevis for overførslen fra dig forårsage de penge, som allerede er blevet trukket fra min paypal konto.

Venter på at læse fra dig hurtigt til løsning om lort du siger.

Hilsen ...
Camilla

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 10:57

OK, så den var bare den misforståelse. Så kan du bare nu sende den højre med det samme til hende. Hun søm en respektabel personage.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:57

haha, har hun brugt google translate til det der? lyder total tosset.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:18

Rimeligt avanceret....

Jeg er helt vild med den her passage:
"But due to security reasons on both sides of the buyer and the seller the status of the payment is pending. Most sellers do not ship out the exact items as they have listed on kijiji and we are keen on securing the kijiji community. You will be required to post out the item and email us its shipment reference number and then we will verified your PayPal Account within the next 24hrs. We will then verify the status and contents of the shipment within 2-3 days with the courier service its been shipped through.
Once we have completed verification, your account will be credited instantly."

Det er jo nærmest noget Steve Bruges kunne have forfattet!!!

Men ok, det kan da godt være at Paypal har ansat et par tusinde mand til at sidde og tjekke transport referencer på alt det der bliver handlet hver dag ;-)

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 13:08

Hvor er det nye? Nigeria.. come on.

Det er på en måde fantastisk at et land kan blive allermest kendt for at lave scams. Lidt synd for Nigeria hvis det var alle afrikanske lande - og at man bare valgte Nigeria som navn på en type scams.. men nej. Det er Nigeria hele tiden.. simply amazing.

Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dette er desværre en udgave af de kendte Nigeria-mails, hvor udenlandske svindler typisk prøver at købe sælgerens varer til dobbeltpris. Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank ell. via PayPal. Når man som sælgere så afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betaling. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på internettet.

Vi gør mange ting på dba.dk for at undgå denne type svindel. Oplever du noget lignende igen, må du endelig kontakte vores Supportafdeling på
support@dba.dk. Vi vil meget gerne høre når noget sådan sker - Derved har vi mulighed for at lave forbedringer og derved forringe svindlerne muligheder for at komme i kontakt med vores brugere.

Læs mere om gode råd til en sikker handel her:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

Med venlig hilsen

Lene Kristensen /Support dba.dk

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)