Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Firmaer - Værn om vores gode ry og rygte

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

I går aftes sad jeg og kiggede lidt nyheds feeds igennem, og faldt over en artikel på eb.dk.

Vestjysk sex-shop skal betale regning for hjælp til hjemmesiden - Stod der er i overskriften, og artiklen kan læses her, men kort fortalt, så er en sexshop blevet dømt til at betale knap 320.000,- til et Internet firma, for at de har gjort siden mere synlig i søgemaskinerne.

Sexshoppens ejer mener ikke at der er indgået en aftale, og mener slet ikke at der er udført noget til gavn for siden.

Da jeg selv operere i den branche (SEO branchen, ikke SEX branchen), og har interesse i at værne om branchens gode ry og rygte, så satte jeg mig for at grave lidt i sagen og ved hjælp af nogle af mine kære "Twitter-venner", fandt jeg ud af hvem de involverede parter i sagen er.

Egentlig ville jeg ikke blande mig i sagen, men nu er den ude i flere medier, og er med til at sætte branchen i et meget dårligt lys, hvilket jeg kun kan ærge mig over, og jeg ved at der er mange flere "hæderlige" seo firmaer der læser med her, og i må vel også ærge jer over omtale som dette?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1183497.ece

http://www.jv.dk/artikel/685136

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/328318:Danmark--Sex-shop-skal-betale

http://www.faa.dk/article/137349:Ritzau--indland--Sex-shop-skal-betale

http://www.metroxpress.dk/dk/article/ritzau/2009/06/18/mlan7t5kwg134682/index.xml

http://www.nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2%2c3297403%2c5%2c4

http://www.information.dk/telegram/195019

Om  det arbejde der er udført lever op til den pris som kunden nu er dømt til at betale, kan jeg ikke umiddelbart udtale mig om, men hvis der er lavet reelt arbejde for 320.000,- så burde kunde  ikke være i tvivl om det?

Så dette er er en opsang til alle der arbejder SEO/Online branchen (og alle andre brancher for den sags skyld). Vi kan ikke blive ved bare at sidde bag skærmene og ryste på hovedet over sager som denne, vi bliver nød til at sætte lidt fokus på, for at få luset ud blandt "klamphuggerne".

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:51

Kan kun give dig helt ret... Og derfor kan man kun håbe at så mange som muligt gider bruge nogle timer her på Amino. For der er virkelig mange dygtige SEO folk, som er reelle og fair... Vi fandt blandt andet vores herinde!

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:55

Der er duplicate content på alle de nyhedssider, du har sat link ind til!! Stick out tongue Nå, spøg til side...

Jeg synes også det er skadeligt, især blandt personer/virksomheder der ikke kender til SEO branchen og arbejdet. Men mon ikke Vestre Landsrest har styr på det, siden denne kan konstatere at der er indgået en bindende aftale og afsige dommen?!

Nu ved jeg ikke hvem SEO-firmaet er, men er det et hæderligt firma, så mener jeg da kun at man kan glæde sig over sejren... Men er de tværtimod et af de SEO-firmaer, der ikke altid går op i en hæderlig forretning, så er det da bestemt synd for ejeren af sexshoppen

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om det pågældende SEO firma er hæderlig eller ej, kan jeg ikke udtale mig om, men som jeg pejer at sige - google dine kommende leverandører og samarbejdspartner inden du indgår en aftale, det kan spare dig for en masse bøvl i længden.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:04

Lars Bachmann:
og har interesse i at værne om branchens gode ry og rygte

Lars Bachmann:
Vi kan ikke blive ved bare at sidde bag skærmene og ryste på hovedet over sager som denne, vi bliver nød til at sætte lidt fokus på, for at få luset ud blandt "klamphuggerne".

Lars,

Indrømmet - jeg er også faldet over et par af de artikler, som du henviste til. Jeg vil indrømme at jeg ikke har haft en vinkel på da jeg læste de artikler om at der i SEO branchen ville være et specielt behov for at værne om ry og rygte.

Min umiddelbare tanke var, at der var tale om en webbutik, som formentligt havde investeret rigtig mange penge i søgemaskineoptimering i forventning om at disse penge ville komme igen (måske endda mangfuldigt) og dermed være en god investering. Da markedet med sex-butikker er præget af en enorm konkurrence, er det formentligt ikke lige let og billigt  at være ambitiøs på søgemaskineoptimeringen.

Samtidig kan SEO for os almindelige døde været svært forståeligt og specielt hvis det ikke giver de resultater, som man forventer eller er blevet stillet i udsigt. Det er måske her den største opgave ligger, at få afstemt de forventninger som vi som kunder har med det realistiske.

Selvransagelse er godt i alle i brancher. Det er ikke bare blandt SEO, der findes klamphuggere. Det finder vi alle vegne. Lars du ved formentlig meget mere end mig omkring personerne bag, men som almindelig dødelig opfatter jeg ikke badwill omkring SEO i de artikler.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:06
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:10

Enig - men jeg ved bare ikke, hvordan branchen skal kunne luse ud i egne rækker. Nogen bud på det?

Den pågældende webshop er i så elendig forfatning i forhold til SEO, at det nærmest er uhyggeligt. Jeg kan ikke forstå, hvad det er, det såkaldte SEO firma har lavet for de penge.

Jeg har tit selv undret mig over, at folk ikke Googler deres kommende leverandører. Den pågældende leverandør har jo ikke ligefrem noget godt navn - og heller ikke her på Amino. Men det er der altså bare mange, der ikke gør.

Jeg ved af erfaring, at mange danske domstole har en nærmest kriminelt dårlig indsigt i nettet og dets finurligheder - og det kan være en medvirkende årsag til, at dommen er faldet, som den er.

Uanset hvad: Kunden må jo have skrevet under på en ordrbekræftelse/kontrakt om opgaven og prisen? Ellers holder det jo ikke juridisk. Så måske er der i netop denne sag tale om en kombination af klamphuggere og en naiv kunde?

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:14

Klovn:
Selvransagelse er godt i alle i brancher. Det er ikke bare blandt SEO, der findes klamphuggere. Det finder vi alle vegne. Lars du ved formentlig meget mere end mig omkring personerne bag, men som almindelig dødelig opfatter jeg ikke badwill omkring SEO i de artikler.

Selvransagelse er altid godt. Jeg er vidende om hvem de involverede parter er, men kender i sagens detaljer godt nok til at jeg vil hænge nogen ud, og det er egentlig heller ikke min hensigt.

Jeg forholder mig bare til den måde det bliver udlagt i medierne, og for at se få de det til at lyde som om at kunden ikke har fået det der er betalt for, hvilket kan være årsag til at branchen for et hug i troværdigheden.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:18

Thomas Rosenstand:
Den pågældende webshop er i så elendig forfatning i forhold til SEO, at det nærmest er uhyggeligt. Jeg kan ikke forstå, hvad det er, det såkaldte SEO firma har lavet for de penge.

Jeg er helt enig i dette, men det fremgår ikke om det er organisk optimering, Adwords, eller andre former for PPC kampagner der er lavet for pengene.

Men det kan ikke siges ofte nok - google dine leverandører, så får man ofte et billede af hvordan virkeligheden ser ud.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Måske har de ikke butik i Nordjylland , med kun sexshop på internettet , med de par stykker der dukket op på google søgeord sexshop Nordjylland har i hvert fald ikke fået en værdi af 320.000 kr.,i søgeord optimering , med det er kun gætteri at det er en af dem der ligger på første side med disse søgeord ,

kunne ikke se i artiklerne hvilken sexshop det var , så jeg kan ikke sige om de er blevet snydt eller om det er et hæderligt søgeord optimerings firma

Ved i hvilke hjemmeside de har søgeord optimeret og  hvilke firma  der har søgeord optimeret deres hjemmeside ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)