Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer omkring Byggestart.dk

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

som flyttemand tegner jeg en all risk hvis kundens indbo har en pris der ikke er dækket af min forsikring dvs over 50.000 pr enhed eller 10.000.000 samlet

 

Jeg kunne aldrig finde på at bede kunden undersøge mulighederne selv da jeg som fagmand har bedre indsigt i de forhold

hvis en entrepanør bad mig forsikre mit eget bygeri ville jeg grine af ham...

 

Men jeg ved ikke noget om entrapanør virksomhed - jeg kan ikke engang stave det hehe  

 

Men jeg syntens det lyder som en mærkelig foretnig

Tilmeldt 17. Oct 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er nogen der rent faktisk vil have byggestart i tale så er de velkomne på vores nye blog her på amino, det eneste det kræver er at man ikke er anonym.

 

Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sådan var det også hos os. de fik os lige til at købe for over 20.000 også kik de konkurs. det viste vi så ikke før nu. da vi ville åbne vores konto igen. pengene var væk. men byggestart der jo gene ville hjælpe. gav et tilbud om 2 år fri, hvis vi betalte for de job vi gav et tilbud på. 437kr pr job. så sender de 3 job på 2 dage. har lovet vi kun skal betal for dem vi giver et tilbud på. men nej nu skal vi betale for alle 3. når de er sendt til vores mail. selv om den en er en trasse. og det kan min mand slet ikke lave. han er murre. det kan jo hurtig kommet til at koste en del og så sender det fature der skal betales inden 2 dage. Jeg har lovet mig selv at jeg ikke finder mig i at blive snydt. og byggestart skal ikke snyde mig og jeg håber alle der har oplevet det her vil skrive en mail. for så må vi stå sammen det kan ikke være rigtig.  

 Jeg har så kontaktet 2 andre. byggesider. ingen navn da i jo ikke skal tro jeg er fra ders side. men har tilmeldt mig dem og de har nu givet os arbejde for de næste 2 månder. så nu kan der komme brød på boret til vore børn igen. og Ja da Jeg fortalte dem om byggestart. sage de også dig. vi har mange der er blevet snydt af dem.

 hvordan kan nogen enlig gå konkurs når det er gratis for folk at melde sig til. og de få så store beløb fra håndværker.   

Tilmeldt 17. Oct 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære "heidi28"

Vi vil meget gerne svare på din kommentar, så der ikke skulle være nogen misforståelser!

Dog kan man undre sig over at du a) kommer med denne skrivelse på nettet, uden at tage kontakt til os -  b) at du forholder dig anonym - c) at de anførte priser ikke stemmer overens med de priser du ville være tilbudt – d) at du ikke betaler for opgaver der skulle ligge uden for dine kompetencer – e) at du glemmer at man har 3 dage til at reklamere over en opgave – f) at du brokker dig over at få for mange opgaver (du kan jo selv sætte et max på antallet af opgaver du ønsker at modtage)!

Derfor tænker jeg at dette skriv i større grad er indlagt af en person som enten direkte eller indirekte ønsker at skade vores brand, vil skade vores samarbejdspartnere og andre, som nyder glæde af vores services. Husk at du eller andre altid kan ringe til os på 70266626, såfremt der er spørgsmål som ønskes afklaret. Alternativt aftal en tid og kom forbi kontoret til en kop kaffe. Vi ønsker jo at være i dialog med vores samarbejdspartnere.

For at komme tilbage til dit indlæg, har vi imidlertid forsøgt at svare nedenstående.

Det er rigtigt at det gamle selskab gik konkurs, da selskabet kom i likviditetsproblemer. Der var solgt klippekort på kredit til alt for mange debitorer, hvor alt for mange senere ikke kunne betale sine regninger – til skade for alle de gode samarbejdspartnere – herunder måske dig.

En ny investorkreds, hvor bl.a. undertegnede er investorer, så en mulighed for at købe dele af aktiviteterne i Byggestart og derved redde de mange samarbejdspartnere og desuden skabe en sund forretning. Det er vigtigt at understrege, at alle samarbejdspartnere reelt havde mistet alt. Efter en større oprydning er vi nu i stand til at tilbyde en konvertering til det nye Byggestart efter en given konverteringsmodel. Vores alternativ var at opstarte en helt ny forretning, hvilket måske havde været det letteste.

Siden overtagelsen har vi fortaget en gennemgribende ændring af virksomheden. Konceptet er modificeret for at skabe større værdi for vores samarbejdspartnere. Det har været en omfattende proces, hvor det har været nødvendigt at udskifte næsten alle i organisationen. Herunder den gamle ledelse.

Positivt set er vi ved at lægge sidste hånd på denne restrukturering, og har i dag en helt anden virksomhed med nye services, gode processer og sunde værdier. Vi kan allerede se at disse tiltag har positiv effekt, og kan se at vi skaber stor værdi for vores samarbejdspartnere. Dette bygger på en øget tilfredshed hos vores samarbejdspartnere, og igennem et langt højre kvalitetsniveau i opgaverne, som endelig betyder større succesrate og bedre indtjening for vores håndværkere.

Du nævner yderligere at du er blevet tilbudt for mange opgaver. Jeg formoder det er de færreste virksomheder der klager over at få for mange opgaver, når man netop har indgået samarbejde med en virksomhed, som hjælper med at skaffe konkrete arbejdsopgaver til dig. Når du alligevel nævner dette, kan jeg informere dig om at vi har taget højde for dette aspekt, således at du som samarbejdspartner kan sætte et max på dit budget, og forsøge at sikre et mere stabilt flow af opgaver – eks. 2, 5 eller 10 opgaver per måned. Omvendt kan vi ikke garantere at levere det ønskede max – men det sætter en rettesnor for vores egen marketing og salgsindsats, i forsøget på at skaffe opgaver til netop dig.

Det er rigtigt at vi er gået over til betaling pr. opgave. Årsagen er helt simpel. Vi ønsker at arbejde ud fra samme incitamentsmodel som vores samarbejdspartnere. Kan vi levere opgaver, får vi betaling. Kan vi ikke levere opgaver, så tjener vi intet. På den måde undgår vi at sælge et klippekort med xx antal til en kunde, hvor det af den ene eller anden årsag viser sig at vi ikke kan levere opgaver. Det er min opfattelse af der er stor tilfredshed med denne tilgang, om end det administrativt for os ville være nemmer med en klippekortsmodel.

Du nævner yderligere at være tilbudt opgaver der ligger uden for dit kompetenceområde. For det første har du altid 3 dage til at reklamere over din opgave, såfremt den ligger uden for dit kompetenceområde. Det sikrer at vi kan følge op på bygherren og udsende opgaven til en ny samarbejdspartner, så vi sikrer at han får bud på sin opgave. For det andet bør det naturligvis ikke kunne ske. Men hvor der er manuel indblanding kan der ske fejl. Den kan enten ligge hos dig (via registrering af det valgte fagområde), eller hos os, hvilket vi normalt har gode systemer til at sikre os i mod. For det tredje har vi foretager vi en manuel validering og kvalitetssikring af opgaverne, hvormed vi yderligere undgår fejl fra bygherren.

Du nævner at have succes med andre af vores kolleger i branchen. Det glæder mig. Vi er efterhånden flere i denne branche, som arbejder aktivt på at levere gode opgaver til vores kunder, og jeg tror der er en bred enighed om at vi skaber stor ”value for money”. Du skal samtidig huske at vi ligeledes indgår samarbejde med kunder, som uden større held har forsøgt lykken hos nogle af vores kolleger. Hvem der er bedst, må jo være op til dig at vurdere. Jeg kan imidlertid nævne at vi har nogle dygtige medarbejdere, som hver dag yder deres bedste, og går på arbejde for at løse bygge- og håndværksopgaver, der bedst matcher bygherrens behov til glæde for både bygherren og vores samarbejdspartnere.

Skulle der være nogen der læser dette svar, og som ønsker yderligere information, så kan vi kun opfordre jer til at rette direkte henvendelse til os på virksomhedens telefon nr. 70 26 66 26.

Med venlig hilsen

Byggestart

Anders og David

 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)