Det er en udbredt holdning at man ikke kan læse noget ud af en pagerank, men mit spørgsmål går også mest ud på hvad hvad man kan få ud af en høj pagerank. For nogen år siden lod jeg et domæne glide mig af hænde med pagerank 4, det er jeg naurligvis lidt ked af, men jeg havde ikke tid til at videreudvikle sitet og jeg havde ingen ide om at pagerank 4 måske ikke var så nemt at opnå (jeg havde/har ingen forstand på SEO så det er vel mest fordi sitet var populært blandt andre sites at det fik en "høj" pagerank vil jeg tro). Da det blev ledigt blev det registreret af en anden der havde en hjemmeside der omhandlede det samme og der er nu på femte år permanent flytning af domænet til hans egen hjemme side. Det gamle domæne som jeg "glemte" at betale har stadig pagerank 4, hvad for det andet site ud af dette, kan det arve pagerank fra mit gamle domæne eller er det udelukkende fordi der er en del links til domænet fra andre betydende sites på området der jo må give en hvis besøgsvolumen at han vil have et domæne som ikke bliver brugt til andet en redelegering? Mvh Ken. |
kenhvm:Det gamle domæne som jeg "glemte" at betale har stadig pagerank 4, hvad for det andet site ud af dette, kan det arve pagerank fra mit gamle domæne eller er det udelukkende fordi der er en del links til domænet fra andre betydende sites på området der jo må give en hvis besøgsvolumen at han vil have et domæne som ikke bliver brugt til andet en redelegering?
Hej Ken,
Det andet domæne får gavn af de indgående links til dit glemte domæne. Med en 301 (permanent) viderestilling, bliver størstedelen af værdien fra de indgående links ført over til det nye domæne.
Ja, og så får han selvfølgelig alle besøgende, som klikker på et af de links, der peger på dit glemte domæne.