Hej Amino. Jeg har haft en sag med en kunde der ved et uheld er blevet syltet længere end hvad godt er - der er tale om levering af en vare. Jeg får først ved et tilfælde øje på hans anmeldelse på Trustpilot og har desværre ikke fået læst hans seneste emails og derfor ikke været opmærksom på problemet. Har I nogensinde oplevet at en email er blevet placeret helt forkert og at I derfor ikke får øje på dem? Det har jeg oplevet et par gange i årenes løb desværre. Med det samme jeg opdager min fejl ringer jeg personligt til kunden og giver en uforbeholden undskyldning samt tilbud om afsendelse af varen samme dag eller tilbagebetaling af mandens penge (forudbetalt vare) MED DET VUNS.
Kunden valgte så at få varen tilsendt og alt var umiddelbart godt - men nu har han sat sig for at spolere min forretning alligevel. Han har skrevet intet mindre end 6 ens anmeldelser hvor han skriver mit firma har stjålet hans penge og er en svindlervirksomhed der er lukket samt at ejeren er flyttet til Frankrig. Der er tale om anmeldelser på Trustpilot som jeg reklamerer med på min hjemmeside.
Trustpilot vil jo meget gerne fremstå seriøst og sobert - så jeg går ikke ud fra de kan tillade følgende: 6 negative anmeldelser fra den samme kunde i min e-butik - det fylder rigtig meget da det er ud af 15 anmeldelser indtil videre. Heraf er en af dem skrevet af samme person med falsk identitet, med et navn der aldrig har været forbi min butik. Alle anmeldelser er løgnagtige idet de klandrer mig for at have stjålet vedkommendes penge - og for at være flyttet til Frankrig.
Jeg mener bedømmelserne er forkerte fordi de ikke beskriver forløbet. For det første er jeg ikke nogen "svindler", for det andet er jeg ikke rendt med hans penge - og for det første har jeg aldrig været udenfor Danmarks grænser andet end et par enkelte gange i grænsebutikkerne i Tyskland. De burde altså kunne fjernes.
Så vidt så godt - jeg er glad for at de ikke tillader ovenstående - men er der nogen der har haft erfaringer med at få fjernet "usaglige" bedømmelser på Trustpilot? Hvor lang tid går der? Kunden nægter nemlig selv at fjerne dem selv (når jeg beder ham om det pr. email truer han med at anmelde mig for chikane for denne kontakt).
Mange af mine kunder har en tendens til at google Olsens IT før de handler - derfor har jeg på fornemmelsen at disse karakterer kan koste mig masser af penge. Folk kan jo kun sammenholde hans 6 anmeldelser mod de resterende 9 - ikke imod alle de 800 ordrer jeg har haft i år for det tal har de ikke kendskab til. |
Jørgen,
Trustpilot plejer at reagerer rimelig hurtigt. Det er jo også et spørgsmål om deres troværdighed. Jeg ville selv have brugt krudtet på at skrive til Trustpilot først og så Amino bagefter....
Desto hurtigere du får det fjernet des bedre!
Henrik