Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RSS feed tilgængeligt

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Eftersom der tidligere blev efterspurgt et RSS feed med indlæg fra siden, samt at jeg meget gerne selv ville have et, satte jeg et par timer af til at få skruet et sammen.

Til dem der skulle være interesserede kan det findes på http://www.d0t.dk/amino/.

Databasen synkroniseres med Amino.dk hvert femte minut, men bemærk dog at det kan stoppe med at fungere efter ændringer i designet her på siden (såfremt det problem opstår vil jeg naturligvis rette det).
Det er muligt at hente op til 50 overskrifter ad gangen og filtrere dem som værende enten indlæg+svar eller kun den ene af delene.

Systemet har kun kørt lidt over et døgns tid men lader dog til at være problemfrit, men såfremt i oplever noget eller har andre kommentarer hører jeg meget gerne fra jer.
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Godt initiativ! Jeg havde i dag besluttet at gøre det samme når jeg engang fik tid, men du kom først. ;)

Jeg har dog et problem med at vise det konkrete indlæg i min RSS-læser (Thunderbird). Jeg mistænker linjeskiftene i link-tagget, men jeg er ikke sikker. Nu er buggen i hvert fald rapporteret. :)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm, det lyder skummelt :) Den virker fint her (Omea Reader), men undrede mig også over det linjeskift der fremkom når den blev vist i FireFox (det er der ikke i IE, kildekoden eller i min programmering).

Jeg har ændret det charset serveren sender med (ISO-8859-1), dato formatet så det er validt (RFC-822) samt specificeret det som version 2.0
Prøv at se om det hjælper, hvis ikke må jeg lige prøve at rode videre med det :)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan se at der også optræder linjeskift når man viser RSS''et for mit eget site (http://mcnally.dk/rss/?type=blog), så det er nok ikke problemet. ;)
Jeg må teste med et par andre RSS-læsere og se om det hjælper på problemet.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tjekkede også lige diverse feeds ud, og synes der er linjeskift i mange af dem.

Hvis ikke du får det til at virke må du lige sige til, feed''et skulle i hvert fald være 100% validt nu, så det burde virke.

Alternativt kan jeg i hvert fald varmt anbefale Omea Reader, http://www.jetbrains.com/omea/reader/, det er en genial kombination af nyhedsgruppe/feed reader samt diverse andre funktioner.
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sune
Et godt stykke arbejde du har lavet der.
 
Det ser sku godt ud, jeg har lige installeret "JetBrains Omera Reader" og det fungerer upåklageligt. Har tidligere ikke brugt rss, men kan bestemt se fordelen, istedet for at man skal åbne 5 forskellige sites, for at følge med i hvad der foregår. Så kan man igen spare noget tid, lækkert ;)

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak :) min grund var også primært at spare tid (eller rettere sagt måske vinde tid) samt opnå en større overskuelighed.
Jeg har specielt på det seneste hvor aktiviteten nærmest er fordoblet her inde, haft svært ved at finde tid til at følge med. Via RSS går det lidt nemmere at følge med her samt diverse andre steder.

- og med f.eks. Omea kan man jo snildt lade de gode indlæg ligge et par dage markeret som ulæst til man har god tid til at gå i dybden emd dem ;)
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak - det var lige dét jeg savnede!
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)