Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af APS (125.000)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal pr. 1. september starte som selvstændig free-lance konsulent, og vil på længere sigt gerne oprette et APS (af forskellige årsager).

Mit problem er, at jeg skal indskyde 125.000 i APS''et enten i form af likvider eller aktiver. Jeg har endnu ingen aktiver (kun mit hus) og jeg er ikke interesseret i at skulle låne 125.000 i banken, når jeg er næsten stensikker på at jeg på meget kort sigt vil have opsparet aktiver for 125.000 i virksomheden. Er det muligt indledningsvist at starte med at oprette en personligt ejet selvstændig virksomhed, og efterfølgende omdanne det til et APS, når jeg har "opsparet" de 125.000 i virksomheden. Jeg regner med at opspare ca. 50.000 kr. om mdr. i virksomheden, så jeg vil ret hurtigt kunne stille de 125.000 til rådighed. Kan overskuddet flyttes skattefrit ved omdannelsen, og skal jeg betale goodwill, hvis jeg eks. efter ½ år laver omdannelsen.

Tilmeldt 19. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:13
Hej Thof

Du kan altid starte som enkeltmandsvirksomhed, og bagefter omdanne det til et APS. Det er der ingen problemer i.

Og senere igen omdanne det til et A/S.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 10:42
Dato: 15-08-2006 10:12:37 Forfatter: Rikke Steen - Essenteq.dk
Hej Thof

Du kan altid starte som enkeltmandsvirksomhed, og bagefter omdanne det til et APS. Det er der ingen problemer i.

Og senere igen omdanne det til et A/S.

Det er rigtigt at man sagtens kan omdanne fra ApS til A/S uden at blive beskattet deraf, men fra enkeltmands til ApS eller A/S er det ikke helt så simpelt.

Thof: Søg på "omdannelse" i Aminos søgefelt. Emnet har efterhånden været oppe og vende en del gange, så du burde finde svar på dine spørgsmål. :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:58
Husk det er ikke nok bare at have opsparet 125.000 kr. i virksomheden altså faktura ud for 125.000 kr.

Men det skal være 125.000 som kan blive liggende.

Men start som Personligt og lav så APS når du føler du har pengene til det

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:56
Men det skal være 125.000 som kan blive liggende.

Med tiden vil det vel højst sandsynlig jo ikke være kontanter der ligger, men eftersom der investeres i maskiner, kontor,lager eller lign vil disse aktiver kunne dække hele eller ihvertfald en del af beløbet.

Sådan forstår jeg det ihvertfald.

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 16:24
Nej det kan være mange forskellige ting.

Men mener ikke et lager kan indgå i de 125.000

Og de fleste kontormøbler vil hurtigt være afskrevet og så kan de ikke indgå.

Ligeledes edb maskiner

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:03
Det handler om, at der er en egenkapital på 125.000 kr. og deri indgår varelageret under omsætningsaktiver.
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:52
Tak for svar. Jeg er godt klar over at de skal ligge i virksomheden, enten i likvider eller som aktiver. Men er der nogle problemer med hensyn til goodwill m.v., hvis jeg laver omdannelsen efter ½ - 1 år.
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:28
Jeg har lige fulgt med på sidelinien og har lige et generelt spørgsmål: hvorfor skal man i det hele taget have 125.000.- for at kunne stifte et ApS? Er det 125.000.- pr. anpart, eller kan man være 10 parter der går sammen med 12.500.- hver?..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:32
Dato: 16-08-2006 10:27:50
Forfatter: davidchristensen
Jeg har lige fulgt med på sidelinien og har lige et generelt spørgsmål: hvorfor skal man i det hele taget have 125.000.- for at kunne stifte et ApS? Er det 125.000.- pr. anpart, eller kan man være 10 parter der går sammen med 12.500.- hver?..

Du kan sagtens have 10 anparter af 12.500,-

De selskaber jeg har set bliver faktis oprettet med anparter af 100 kr., selv om det kun er en persen/selskaber der etablerer det.
Sikkert lavet så det bliver nemmere at frasælge en del af selskabet, på et senere tidspunkt.

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)