Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilreklame der du´r for kun. 400,00 kr. i 4 farver...

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 05:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 28-08-2006 00:47:13 Forfatter: hepo.dk Det sidder godt fast og holder til kørsel efter både de danske og tyske hastighedsgrænser.

Hej

Lige her er jeg desværre ikke enig med dig, da jeg var vognmand ledte jeg efter en god billig måde, at få reklamer på alle mine vogne, jeg fik en prøve med magnet skilte (heldigvis uden beregning), da jeg lige ville tjekke om det nu også var så smart at sætte på alle 11 vogne.

Stor var min skuffelse da jeg en dag i hård modvind kørte omkring 140 km/h på motorvejen og det ene skilt fløj af og ramte en lastbil der kom kørende i modsatte retning, det vil sige at dette skilt fløj på tværs af hele 4 vognbaner plus midter rabatten. Så der var ikke noget salg der, men et erstatningskrav fra lastbil ejeren om lakering af en dør.

Dog ved jeg ikke om dette produkt har gennemgået en udvikling, det håber jeg da, for som det var i 1998 var det bestemt ikke værd at bruge penge på - Men JA selve ideen er god. Det er let at sætte på og tage af. Husker et eller om jeg skunne spare omkring 3.000 3.500 pr vogn.

Venligst

René Buch

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:37
  Der er sket en del udvikling med magnet-folie siden 1998... meeen...

PBtryk har allerede skrevet om de generelle problemer med folien - værst af alt er dog problemet med at magnetfolien kan flytte sig lidt rundt under kørsel (rystelser m.m.) og hvis overfladen ikke har været 100% ren inden da, så laver det altså nogle ridser i lakken. Det er også lidt lettere for hærværks-folk blot at hive magnetfolien af - der er det lidt svære med en rigtig selvklæbende folie.

Hvad angår den ren monteringsmæssige del, så er det meget sjældent vi laver magnetfolier i MediaMouse, primært fordi folien ikke falder rigtigt ind i falser, dørkanter m.m. Med en normal folie kan vi varme den ind men det kan man ikke med magnet-folien.

Der hvor magnet-folien har sin store fordel er gentagende imidlertidige skilte f.eks. som advarselsskilte (giftstoffer, trykflasker, brændfarlige væsker m.m.) hvor man har brug for indimellem at kunne sætte et skilt på transporten som kører med dette gods. Det er også godt til imidlertidige streamers på f.eks. en bagklap (kan logisk nok ikke sidde fast på en rude), hvor man f.eks. har tænkt sig at køre rundt med den i en kortere periode.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:25
Jesper-> Det er sandt, at der kommer ridser i lakken, hvis rengøringen ikke er helt i top før montering.

Rene-> Magnetfolie har undergået en større udvikling siden 1998 (og før) og er generelt blevet i meget bedre kvalitet. Nogle af "sygdommene" har været dårlig vedhæftning og ujævne overflader.

Der er stadigvæk nogle, der sælger lavkvalitetsfolier fordi de er billigere i indkøb. Det er synd, fordi det giver generelt produktet et dårligt ry.

Et par tests, som du selv kan gøre for at sikre dig foliens kvalitet:

* Lugt til det
       - Lugter det meget af ammoniak, så er det et tegn på at magnetismen er fastholdt i nogle svage bindinger, der betyder at "magnetstavene" inde i folien undertiden vil vende sig og give ringere vedhæftning

* "Knæk" folien
       - Hvis folien krakellerer ved knæk, skal du ikke regne med at det holder til mange af- og påmonteringer

Blot et par råd. :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)