Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke SEO bog skal jeg købe

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Frank:

Det er ikke nødvendigvis et nemt marked at begive sig ud i som komplet ukendt indenfor emnet.

Nej der kan du så have fat i noget af det rigtig, men jeg går ingen steder og skal jo starte et sted ;-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:

Jo jo. Jeg kigger bare kort på markedet og konstaterer, at man for 17-1800 DKK kan købe e-bøger fra kapaciteter indenfor SEO-genren. Bøger, som man i forvejen kan downloade i en light-version, så man får en fornemmelse for, hvad man får for pengene. 

Det er så helt rigtigt. Det er også derfor jeg valgte at vente på det deMib fik sin bog færdig. Den fik jeg købt i lørdags på hovedbanen (efter Aminotastic) og det er BOGEN..... Jeg tror ikke at der er andre bøger der matcher den i erfaring, viden og hvad der ellers kan opdrives :) (af danske bøger)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Niels:

deMibs bog. Den fik jeg købt i lørdags på hovedbanen (efter Aminotastic) og det er BOGEN..... Jeg tror ikke at der er andre bøger der matcher den i erfaring, viden og hvad der ellers kan opdrives :) (af danske bøger)

Det tror jeg du har helt ret i. Men nu er det ikke KUN det som tæller. Mener personligt at en ting som bruger venlighed også skal tages i betragtning, og hvorvidt hr og fru jensen har brug for, og lyst til at vide om alle de meget tekniske ting. Som basalt ikke er nødvendigt for at få en god placering til hus behov eller lille webshop.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:15

Christian Senna:

Det tror jeg du har helt ret i. Men nu er det ikke KUN det som tæller. Mener personligt at en ting som bruger venlighed også skal tages i betragtning, og hvorvidt hr og fru jensen har brug for, og lyst til at vide om alle de meget tekniske ting. Som basalt ikke er nødvendigt for at få en god placering til hus behov eller lille webshop.

Glæder mig til at se en light version ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Du har overtalt mig til at lave en "noob" version. burde være klar i denne weekend :-)

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 01:38
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Christian Senna:

Frank Hellerup Madsen:

Det er ikke nødvendigvis et nemt marked at begive sig ud i som komplet ukendt indenfor emnet.

Nej der kan du så have fat i noget af det rigtig, men jeg går ingen steder og skal jo starte et sted ;-)

@Christian:

Hvis du har ambitioner om at sælge mere end 50-300 kopier af din bog, så kom Frank med et fint vink med en vognstang.

En god seeding strategi kunne baseres på, at du i al stilhed uddeler gratis udgaver af din bog til en række anerkendte erhvervsfolk indenfor samme eller nært beslægtede brancher, beder dem læse bogen og komme med ærlige udtalelser, som du må bruge i din markedsføring.

Målet kan være tosidigt:

1) Hvis du får positiv respons er alt fryd og gammen: Du står med gyldne ord, som kan skabe eksponering, buzz og øge salget/konverteringen gevaldigt.
2) Hvis du får overvejende negativ respons, kan du overveje, om du bør bruge lidt længere tid på skolebænken, inden du begynder at udgive fagrelaterede bøger og sætte din integritet som fagmand på spil.

Skab tillid igennem udtalelser/blåstemplinger. Opret et affiliate program med en revenue share model kombineret med second tier referral fees for at øge den virale effekt. Gør de førnævnte kendte ansigter til super affiliates og giv dem en god bid af kagen, se de bliver incentiveret nok til at lægge hovedet på blokken. De vil næppe risikere at blive betragtet som ludere, så udfaldet afhænger selvfølgelig stadig af kvaliteten af din bog.

En god kombination af buzz, e-mail marketing og affiliate marketing kan gøre underværker for selv semi-gode produkter.

PS:
Jeg håber, at din bog underviser i andet end triviel linkbuilding og keyword stuffing/jagten på den "perfekte keyword density". Hvis du selv vil have en reel chance for at opnå resultater og bevare dem på søgeord, hvor du er i hård konkurrence med dygtige fagfolk, skal du oppe dig gevaldigt, hvad angår dit tekstforfatteri.

Når du skriver en tekst, så overvej om den ville kunne gå igennem et manuelt tjek hos Google. "SEO søgemaskineoptimering" er eksempelvis ikke en naturlig sammensætning af ord. Det er snarere en temmelig unaturlig sammensætning af et ord og dens forkortelse (på et andet sprog). Når du samtidig bruger ordene i samme rækkefølge i starten af din HTML titel, H2 tag og nærmest samtlige paragraffer på siden, så skriger siden "Jeg er kunstigt optimeret" til både dens besøgende (besøgende af den slags der har en puls) og søgemaskinerne.

Hvis du har behov for at sammensætte to ord, der ikke udtales naturligt efter hinanden, kan du med fordel bruge et punktum i ny og næ...

Før:

"SEO søgemaskineoptimering, er noget..."

Efter:

"...udgør en ret ubetydelig del af SEO. Søgemaskineoptimering er andet og meget mere end keyword stuffing..."

Lige præcis på den søgeordsstreng er du dog ikke i hård konkurrence (læs: nærmest ingen konkurrence). De få du er oppe imod optimerer alle på cirka samme niveau, så I har uden tvivl længere løbesnor fra Googles side.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:57
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Det var da helt utroligt så travlt alle har med mig, hvilke metoder jeg bruger, og i det hele taget med min virksomhed !!!

Men hvis i ikke har andet at lave, så skal i da være velkommen til at bruge alt jeres energi på mig.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 03:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christian Senna:

Det var da helt utroligt så travlt alle har med mig, hvilke metoder jeg bruger, og i det hele taget med min virksomhed !!!

Men hvis i ikke har andet at lave, så skal i da være velkommen til at bruge alt jeres energi på mig.

Den opfordring mener du da vist ikke? For så ville du jo næppe have sendt mig denne PM:

Christian Senna:

Hvis du ønsker at anfægte mine færdigheder inden for seo. Så vil jeg råde dig til at få kyndig dokumentation så det holder i retten. Jeg vil ikke tøve med at lade min advokat tage snakken med dig.

Spekulative postulater som dem du kommer med, fratager dig rent jura messig din ytringsfrihed med mindre du kan dokumenterer dine påstande i retten. Det eneste du kan gøre er at vente på et resultat fra mig der entet afviser eller bekræftiger min viden. Indtil da har du intet at have dine udtaleleser i.

Ønsker du at fortsætte denne diskution bliver det på pm som denne eller i retten.

MVH

Christian Senna

som reaktion på denne tråd

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:17

ThomasVJ:

som reaktion på denne tråd

Nu har jeg kigget på den tråd længe og kan bare ikke se hvor problemet ligger og hvorfor retten skal ind over? Hvis der er nogle der er kritisk mod ens person, så kan det godt være at man skal kigge indad for at se hvor problemet ligger. Eller spørge kritikeren.

Men Christian har da haft en uheldig entre på forumet, men også derfor jeg ser frem til hans "noob" (foretrækker "light") version af hans bog, så jeg selv kan bedømme hans evner udi SEO.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 07:49

Jeg tvivler nu på at Christian nogensinde kommer af med bare halvdelen af hans kritikere herinde. Jeg tror uanset hvad han kommer til at lave i fremtiden på amino, vil der være aminoer klar til at skyde det ned.

Tager man de person relaterede ting fra, er det egentlig en interessant sag, da det tydelig viser hvor hamrende vigtig det er at stikke fingeren i jorden INDEN man går i krig med et forum.

Mon ikke det bedste ville være at starte forfra?

Nå anyways, har har besluttet mig for at købe en af bøgerne....den anden må så vente et par måneder. Så tak for de gode indlæg!

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)