Det er ikke nødvendigvis et nemt marked at begive sig ud i som komplet ukendt indenfor emnet.
Nej der kan du så have fat i noget af det rigtig, men jeg går ingen steder og skal jo starte et sted ;-)
@Christian:
Hvis du har ambitioner om at sælge mere end 50-300 kopier af din bog, så kom Frank med et fint vink med en vognstang.
En god seeding strategi kunne baseres på, at du i al stilhed uddeler gratis udgaver af din bog til en række anerkendte erhvervsfolk indenfor samme eller nært beslægtede brancher, beder dem læse bogen og komme med ærlige udtalelser, som du må bruge i din markedsføring.
Målet kan være tosidigt:
1) Hvis du får positiv respons er alt fryd og gammen: Du står med gyldne ord, som kan skabe eksponering, buzz og øge salget/konverteringen gevaldigt.
2) Hvis du får overvejende negativ respons, kan du overveje, om du bør bruge lidt længere tid på skolebænken, inden du begynder at udgive fagrelaterede bøger og sætte din integritet som fagmand på spil.
Skab tillid igennem udtalelser/blåstemplinger. Opret et affiliate program med en revenue share model kombineret med second tier referral fees for at øge den virale effekt. Gør de førnævnte kendte ansigter til super affiliates og giv dem en god bid af kagen, se de bliver incentiveret nok til at lægge hovedet på blokken. De vil næppe risikere at blive betragtet som ludere, så udfaldet afhænger selvfølgelig stadig af kvaliteten af din bog.
En god kombination af buzz, e-mail marketing og affiliate marketing kan gøre underværker for selv semi-gode produkter.
PS:
Jeg håber, at din bog underviser i andet end triviel linkbuilding og keyword stuffing/jagten på den "perfekte keyword density". Hvis du selv vil have en reel chance for at opnå resultater og bevare dem på søgeord, hvor du er i hård konkurrence med dygtige fagfolk, skal du oppe dig gevaldigt, hvad angår dit tekstforfatteri.
Når du skriver en tekst, så overvej om den ville kunne gå igennem et manuelt tjek hos Google. "SEO søgemaskineoptimering" er eksempelvis ikke en naturlig sammensætning af ord. Det er snarere en temmelig unaturlig sammensætning af et ord og dens forkortelse (på et andet sprog). Når du samtidig bruger ordene i samme rækkefølge i starten af din HTML titel, H2 tag og nærmest samtlige paragraffer på siden, så skriger siden "Jeg er kunstigt optimeret" til både dens besøgende (besøgende af den slags der har en puls) og søgemaskinerne.
Hvis du har behov for at sammensætte to ord, der ikke udtales naturligt efter hinanden, kan du med fordel bruge et punktum i ny og næ...
Før:
"SEO søgemaskineoptimering, er noget..."
Efter:
"...udgør en ret ubetydelig del af SEO. Søgemaskineoptimering er andet og meget mere end keyword stuffing..."
Lige præcis på den søgeordsstreng er du dog ikke i hård konkurrence (læs: nærmest ingen konkurrence). De få du er oppe imod optimerer alle på cirka samme niveau, så I har uden tvivl længere løbesnor fra Googles side.