Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TIlsvining af virksomheder på Amino?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino-folk og ikke mindst Amino-admins,

Jeg må indrømme, at når jeg læser tråde herind, som alene er oprettet med det ene formål at miskreditere en bestemt virksomhed, så kommer juristen og retfærdighedssansen op i mig, og jeg ser rødt!

Den pågældende tråd starter med "Advarsel virksomhedsnavn".

Alene overskriften på tråden samt den efterfølgende beskrivelse af virksomheden, hvor trådstarter med  meget lidt pæne ord beskriver virksomheden, gør det meget tydeligt, at tråden alene har til hensigt at hænge den pågældende virksomhed ud.

Jeg forholder mig ikke til, hvorvidt trådstarter har ret i hans anklager eller om repræsentanten fra den anklagede virksomhed, som er inde og forsvare sig, har ret i sine modargumenter. Set med mine øjne, er det faktisk ligegyldigt, hvem der har ret i den pågældende sag, det handler om, hvad vi som brugere kan tillade os overfor andre virksomheder, men ikke mindst handler det om, hvad Amino med god samvittighed kan give tilladelse til!

Nedenstående er hentet fra den tråd hvor det tidligere var tilladt at advare mod andre, som nu er lukket, og hvor Martin T i forbindelse med lukningen skrev følgende:

"Jeg har d.d. taget beslutningen om at denne gruppe er lukket og for fremtiden er det ikke tilladt at tilsvine, advare om eller på anden måde forulempe personer eller virksomheder. Indlæg der krænker reglerne, vil blive slettet.

Det er på sin vis ærgeligt, da vi alle kunne nyde godt af at blive advaret om div. svindlere på nettet. Men administrationen af gruppen tager bare for lang tid, da der ikke går en dag uden at brugere, advokater eller det der er værre, kræver at vi sletter div. indlæg og det er bare ikke konstruktivt."

Personligt er jeg meget enig i konklusionen, og også i dele af argumentationen for, hvorfor man ikke skal kunne tilsvine andre, dog mangler der lige det aspekt der hedder "Etik og moral" i begrundelsen for at stoppe muligheden for at tilsvine andre.

Jeg ved, at mange aminoer sikkert tænker, at det da var super fedt, at man på Amino kan læse om diverse svindere, og derfor bare synes det er ærgeligt, at man ikke længere kan advare mod andre  - men come on, tænk  F.. H...... da lidt længere end til det!

Forestil jer, at I har haft en umulig kunde i røret, og at ligegyldigt hvad I gør og siger, så forstår kunden ikke situationen eller også er kunden bare så sur, at kunden ikke er modtaglig for almindelig sund fornuft.

Samme dag tjekker I Amino, og her ser I, at kunden nu har oprettet en tråd der hedder:

"Advarsel mod svindelfirma (og så navnet på DIN virksomhed)!

...ikke så fedt!!! Jeg vil vædde på, at de fleste ville blive ret klamme i håndfladerne, og at pulsen ville stige en del!

Tillader Amino, at man kan oprette indlæg ALENE med det formål at tilsvine andre virksomheder, så tillader Amino faktisk, at iværksættere kan få så meget badwill, at det kan betyde døden for den pågældende virksomhed - og det værste er, at denne badwill ikke nødvendigvis er retfærdig!!

Det jeg her forsøger at argumentere for, er ikke, at man aldrig må skrive noget dårligt om andre virksomheder!! Slet ikke!!  Man kan fx forestille sig, at der i en tråd, hvor andre spørger ind til kvaliteten af et produkt, en service eller andet, at der kommer anmeldelser, som er  meget negative. Dertil kan der være mange andre måder, hvorpå det via debatten bliver klart, at en bestemt virksomhed ikke leverer top-service eller ikke er rene i kanten. Selvfølgelig er det OK at fortælle om ens erfaringer - også de negative! Det vil jeg også til enhver tid selv forbeholde mig ret til.

MEN der er altså forskel på, at man via almindelig debatteren og udveksling af erfaringer med virksomheder, produkter og ydelser finder ud af, at man nok skal holde sig fra bestemte udbydere til, at der oprettes deciderede tilsviningstråde på debatten.

Jeg har ingen forståelse for, at Amino i praksis stadig tillader dette - slet ikke når Martin T selv har skrevet, at dette ikke længere er tilladt.

Tak fordi du læste så langt, og at du er nået helt her til. 

Smil

Rikke

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:43 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rikke

Selektiv:

Jeg har ingen forståelse for, at Amino i praksis stadig tillader dette - slet ikke når Martin T selv har skrevet, at dette ikke længere er tilladt.

Vi tillader det ikke - heller ikke i praksis. Hvis det af og til ser sådan ud, er det simpelthen fordi vi ikke har opdaget tråden/indlægget, og så må du meget gerne gøre os opmærksom på den ved at bruge Anmeld-funktionen.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:46 | Låst

Løsningen er ret simpel: Tryk på knappen "Mere..." ud for indlægget og vælg "Anmeld indlæg"
Så ryger der en mail ud til alle os moderatorer og admins - så kigger vi på det, ofte ret hurtigt :-)

Det er ganske korrekt, at advarsler mod virksomheder eller direkte tilsviner ikke er tilladt her på amino. Ofte kan det dog være en tråd der udvikler sig, hvor en spørger til andres erfaringer med et firma og folk så kommer med deres dårlige erfaringer. Det er jo altid en vankelig overvejelse for os moderatorer hvordan vi skal reagere så...

(Argh, Anja er for hurtig)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 12:01 | Låst

Hej Admins,

Den anklagede virksomhed skev i hans indlæg i går, at han har kontaktet Amino med henblik på at få tråden fjernet.

Da tråden så stadig er der i dag, var min tanke at Amino havde tilladt tråden. 

Jeg er fuldt ud klar over, at moderator-jobbet ikke er let!! Jeg har set masserer af moderators blive slagtet af sure brugere, og det på trods af, at de faktisk har gjort en hæderlig indsats. Det er et arbejde jeg selv skal igang med, og jeg ved, det ikke bliver let....!

Men jeg er da glad for, at I også mener, at grænsen i det her tilfælde er overtrådt!

Jeg finder lige den pågældende tråd og laver en anmeldelse.

Smil

Rikke

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:59 | Låst

Nicolai Lønne:
Det er jo altid en vankelig overvejelse for os moderatorer hvordan vi skal reagere så...

Det er nemlig rigtig svært. Et pudsigt eksempel er jo at tråden om AidOnline ikke er fjernet - der bliver også talt med store ord. (hvis tvivl er jeg stor modstander af AidOnline). Men hvor går grænsen...?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:43 | Låst

Hej Rikke, Helle mf.

Selvom jeg har en ny profil har jeg tidligere fulgt med i nogle af de omtalte indlæg, der advarer mod andre virksomheder. I flere tilfælde er det den kritiserede virksomhed der scorer point, netop på grund af deres håndtering af kritik på Amino. Dette skal ikke tolkes som en opfordring eller accept til at vaske sit beskidte tøj offentligt, men jeg synes bestemt ikke problemet er slemt.

I eksemplet AidOnline er det tydeligt, hvis man gennemlæser hele tråden, at kritikken er udtryk for alle skribenternes personlige holdning. Alle påstande om ulovligheder er under antagelse af at der nedlægges fogedforbud mod AidOnline osv - der er ingen, der påstår forkerte objektive fakta, så vidt jeg kan se. AidOnline er både samfundsrelevant og en sund meningsudveksling.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:07 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Jeg kan godt se problemet i at det ikke er tilladt at svine virksomheder til uden grund, det kan jo gå grueligt galt for sådan en virksomhed. For alle virksomheder kan have en reklamation på en af deres varer,og en sur kunde kan jo godt gøre meget skade,uden at firmaet er et svindelfirma. Og jeg støtter derfor jeres politik i at det er ulovligt.

MEN hvad så hvis man har kendskab til et enkeltmandsvirksomhed,hvor han laver arbejde i folks private hjem, og den selv samme person er dømt for vold mod børn og har været anklaget for pædofili,hvordan får man så advaret folk om at den mand kan være farlig,hvis han omgåes folks børn alene,mens han udfører arbejde i deres hjem???

Jeg ser det som min pligt at advare folk om denne person(har dog ikke gjort det endnu),for sæt nu der skete noget(gud forbyde det),og jeg så ikke har gjort noget,så ville jeg have det utroligt dårligt over at jeg ikke gjorde noget. For det er altså vigtigt at vi beskytter vores børn,og går det ud over en mand(som er dømt for det),så kan jeg ikke se det forkerte i det,når man kun prøver at beskytte børn,og ikke har andre bagtanker overhovedet.

Men jeg ser frem til at høre andres mening,for er lidt splittet i, om jeg skal gøre noget mod denne person,så folk bliver oplyst om hvilken person, det er de lukker ind i deres hjem...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)