Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissættelse af produkt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved, at have gennemarbejdet alt omkring mit produkt. Men skal nu igang med, at finde en pris på denne!
   Jeg er selvfølgelig godt klar over at der er mange faktorer jeg skal kikke på når jeg prissætter. Udgifter, produktudvikling m.m., målgruppe osv.

Men jeg kunne godt tænke mig, at I giver Jeres mening med på prisen. Hvad ville i give? Så hvad det angår er det 100% med øje for hvad i får for pengene og ikke andet.

Produktet:
   Meget kort beskrevet henvender det sig til brandmænd i det sanske beredskab. Hvert år skal man ifølgelovgivning have 2*12 timer undervisning/øvelse. Det bliver ofte en omgang kedelig form for undervisning med citater fra nogle gamle støvede bøger osv.
   Det som er ved, at udvikle er et e-learningsprogram med 12 årlige kurser hvor man kommer igennem det lovmæssige stof beskrevet fra beredskabsstyrrelsen. Dog via små tekster, billeder, animation, videoklip og lyd klip. Ligeledes vil der til alle de 12 kurser være quizzer man kan gennemfører også med billeder og andet. Der vil også være quizzer for alle dele af brandmandsuddannelsen med tiden.
   Dette er ikke på nogen måde en erstatning af det undervisning der iforvejen er, men istedet ment som et supplement som den enkelte brandmand kan øve/lege med i privaten eller på stationen.

De første jeg vil henvende mig til er lederne af brandstationen for, at disse kan købe produktet til medarbejderne. Næste trin er den enkelte brandmand. Derfor skal prisen og matche begge parter!

Håber i kan hjælpe med Jeres bud på en pris
Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 23:14

Vigtigt lige at sige, at det er en "års" pris jeg leder efter. Da der jo kommer nye kurser hvert år.

Selv har jeg overvejet en pris på ca. 200 inkl moms
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:42
Hey...

Er det for en enkelt bruger? Prisen virker umiddelbart lav, når man tænker på de funktioner du beskriver.

En af mine venner sælger sprogsoftware til skoler, så eleverne kan øve sig på en PC, og det tager han vist 250 kr. for pr. enkeltbruger.

Måske skal du overveje at tilbyde en multibruger licens hvor prisen sættes efter hvor mange brandmænd der er stationen. En station med 1-10 brændmænd koster X kr. om året, en station med 10-25 brændmænd koster Y kr. om året.

Så risikerer du ikke at miste (alt for) meget på piratkopiering, og på at flere bruger samme PC etc.

mvh Carsten
Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 11:53
Hej Carsten

Og tak for svaret! Jeg har også planer rabbat ved køb af flere "licenser" .

Ja det er enormt svært med piratkopiering. Programmet som jeg laver er kun tilgængeligt på nettet hvor man så skal logge ind med brugernavn og kode. Men igen er det jo enormt nemt, at skrive disse oplysninger på en computer som 40 mennesker har adgang til.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:35

Hvis du vil undgå piratbrug - så kan du logge brugerens resultater, så han kan se, hvordan han har klaret sig gennem tiden - hvis han så har gennemgået den samme test 40 gange - så kunne det jo tyde på, at han skulle mindes om betingelserne.

Du kunne også lave en fælles highscore på quizzerne og måske noget med en årlig præmie - så vil ingen låne deres brugernavn ud til vennerne, fordi de så kan lave dårlige resultater......

Blot et par tanker.

mvh Hans
Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 02:17

Når du opererer via nettet har du jo desuden mulighed for at logge den IP adresse på den maskine, hvor brugeren logger på fra.

Så kunne du f.eks. fastsætte at hvis han har logget på fra mere end x forskellige ip adresser inden for y dage...ja så skal der ske et eller andet :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:18

Både ja og nej. Jeg har tidligere fusket lidt med licensstyring baseret på IP. Det er der to problemer med: Private bruger ofte dynamiske IP''er (ændrer sig) og virksomheder bruger switches som gør, at man får mange logins med 192.168.1.x.

Hans'' foreslag er ikke så tosset endda

mvh Carsten
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 11:51

Hej,

Jeg kører selv som deltidsbrandmand i Ballerup, og syntes din idé lyder ganske fornuftig.

Jeg har en fornemmelse af at du måske vil kunne få mest glæde af at henvende dig til de deltidsfolk/frivillige, der kører, da det i sagens natur er begrænset, hvor meget vedligeholdelse man får i form af indsatser. De faste beredskaber træner jo tingene dagligt via deres arbejde.

Personligt ville jeg være glad for at have en mulighed for at holde min teori ved lige - især hvis du kan finde en måde, hvor man ikke bare læser teorien, men føler at man også har det i hænderne bagefter. Dét tror jeg er lidt en opgave i forhold til e-learning, men det gør så også bare produktet så meget mere spændende.

Prismæssigt er det en yderst rimelig pris du lægger ud med. Jeg ville nok sætte den lidt op og så evt. lave månedlig betaling i stedet for (hvis det er de enkelte brandmænd der skal betale).

Hvis ikke du kender siden, så er www.beredskabsinfo.dk nok også et besøg værd. Der et et forum for redningsbredskab, hvor du måske kan hente lidt inspiration også.

Held og lykke med projektet - jeg glæder mig til at se, hvad det udvikler sig til.
Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 16:24

Skønt med så meget tilbagemelding! Også endda fra en Deltidsbrandmand :-)

Masser af gode ideer til sikring af piratkopiiring! Highscore liste bliver helt sikkert oprettet!

Jeg er overbevist om at rigtig mange brandmænd nettop savner noget til, at supplere uddannelsen op med. Når det så er sagt SKAL det være super visuelt og meget lidt tekst. Det skal være sjovt og bestemt ikke kedeligt at gennemfører denne form for undervisning.

Det også det jeg satser på.......masser af visuelle effekter såsom, videoklip, lyd, animationer osv. Så interaktivt som muligt.

Mange tak for de mange ideer og foreslag!
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:18

Hej.

Jeg er fultidsansat hos Falck. Har uddannelsen som brandmand men ikke mulighed for at vedligeholde den på min station da vi ikke har brand. Derfor vil jeg stadig meget gerne vedligeholde min uddannelse. Måske jeg kom på en anden station med brand engang.
Ligeledes ved jeg at der er mange deltidsbrandmænd som trænger til lidt opfriskning
En rigtig god ide med dette program, og jeg høre meget gerne fra dig når det er færdigt.
En higscorre er en rigtig god ide da der er lidt koncurrence i alle redningsfolk. Vi vil jo alle gerne være dne bedste.
Men lur mig, jeg tror også at de kunne finde på at bruge samme log in. Kunne man lave noget med betaling pr. log in? Måske en mulighed, ved det ikke.

Jimmy 
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)