5 udsagn, der står for min egen regning. 1. Fordi jeg siger jeg vil lave et firma, der bygger huse - hvor mange nye konkurrenter har jeg fået på det udsagn? Hele firmaets arkitektur skal på bordet før det kan kopieres - at spørge til nogle tagspær og et regnskabsprogram, sælger ikke mit firma ud. 2. Hvis ét indlæg herinde, kan kopiere hele din idé, så kan dit produkt også blive kopieret ligeså nemt, og vil blive det. 3. Når et fysisk produkt rammer gaden, og er en succes - så går der typisk én uges tid, så findes der et identisk kopiprodukt på gaden, påtrykt 'Made in China' - og mellem os...de har ikke fået idéen fra Amino(!). 4. De fleste idéers genialitet, kommer først til udtryk, når de har ramt gaden, og er blevet en kæmpe succes - indtil da, er idémageren lidt skør og blåøjet. 5. Historik. Har vi nogle eksempler på, at ideer er blevet stjålet via Amino? |
smiler.. hvor er det skønt at se at det oprindelige mål med at starte tråden, er lykkedes, nemlig at skabe en information og debat på området...
Jeg er helt enig med jer alle om den problematik og de vanskeligheder der er omkring selve udformningen af en NDA og en evt. håndhævelse af et faktisk "tyveri" af en idé.
Jeg mener også det er svært at definere hvad en idé er, og hvornår den kan kopieres, men en debat om emnet er sund, og jeg syntes personligt der bør være en national eller international standard der kan hjælpe og sikre idéskaberne.
Men igen, hvordan skulle den kunne se ud, da enhver god idé altid vil kunne "ændres" tilføjes noget eller udelukke noget, og er det så den samme idé...
Problematikken er der, og den bør der gøres opmærksom på.... bare min mening.