(så folk ikke kan downloade dem og kopiere dem, selvom man har copyrighted dem), eller blot et tip til, hvor man kan læse om det, ville jeg være meget taknemmelig for et praj. |
Låse billeder så de ikke kan downloades?
Du kan finde noget javascript som kan forhindre folk i at højreklikke og derved at gemme billedet, men javascript kan let deaktiveres på den enkelte computer eller billedet kan hentes på andre måder. En mulighed er at "klippe" billedet i flere stykker så tyven skal gennem flere billeder og selv sætte dem samme i et grafikprogram. Dog heller ikke en forhindring blot en vanskeliggørelse. Det bedste er nok at skrive dit navn på billederne. På den måde kan de jo ikke genbruges. Konkurrenter er jo nok ikke umiddelbart interesseret i at have billeder med teksten www.Galleri-biblioteket.dk stående. Svarer vel lidt til at have et anlæg stående i stuen hvor der er indgraveret en andens navn... |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Hej Nicolai Hmm.... så er det jo ikke så nemt som jeg havde håbet. Men tak for dine ideer. De er bestemt brugbare. |
Hej Dorte, Hvad med at bruge det som en markedsføringsmulighed? Lav et vandmærke i billederne, men jeres webadresse. Så hvis de nu bliver hugget, så bliver jeres side tilgengæld markedsført. (Edit - Ups, skal vist til at læse tråden før jeg svare - det havde Lønne, jo allerede skrevet) |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
Det er også være en mulighed, men jeg kunne godt være bange for at det vil forstyrre helheden. Men den er taget med i overvejelserne. Tak for den også. |
Kan det ses kan det "stjæles" Kan det høres kan det "stjæles" Så alt det højre klik block o.s.v er intet, nada værd... ligsom DRM.... |
Så den bedste løsning vil jeg mene er vandmærke. |
![]() |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
EDIT: Jeg ville ikke bruge mine kræfter på beskyttelse af dine billeder. Vandmærker ville være syndt, i det du handler med kunstværker der skal ses som de er. Mange kunstere ville sikkert heller ikke bryde sig om det. Derudover kan et vandmærke nu oftes også fjernes forholdsvis simpelt med et par teknikker i photoshop, alt efter hvordan baggrunden bag vandmærket er. De fleste føler dog altid en trang til at placere et vandmærke et sted hvor det ikke dækker motivet, hvorefter det så er utrolig nemt at fjerne. Så når man går online må man forvente sine billeder kan blive stjålet. Bare sørg for du kan bevise at det er dine billeder, hvis der en dag skulle finde en der har stjålet dem. |
"David - hvordan vil du forhindrer et simpelt print scrn?" Nåjo, det er jo rigtigt.. :) Men, Dorte, nu ikke for at være krakilsk, men du har jo kun to billeder i dit galleri - så er det ikke lidt overkill at tænke på den form for sikkerhed allerede nu? ![]() |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk