Jeg vil gerne vide om det er lovligt at bruge fodbold klubber som f.eks fck, aab og bif's logoer på tøj, også sælge tøjet vidre uden at betale nogle af de store klubber?
Jeg vil gerne vide om det er lovligt at bruge fodbold klubber som f.eks fck, aab og bif's logoer på tøj, også sælge tøjet vidre uden at betale nogle af de store klubber?
Bemærk sætningen "må ikke anvendes i kommercielt øjemed uden forudgående tilladelse fra Brøndby IF".
AaB skriver: "De varemærker og logoer, der vises på denne hjemmeside, tilhører AaB
A/S. Offentliggørelsen af indholdet på denne hjemmeside kan på ingen
måde opfattes som tilladelse, hverken stiltiende eller på anden måde,
til at anvende de viste varemærker uden forudgående skriftlig
tilladelse fra AaB A/S eller eventuelle tredjeparter, som ejer det
pågældende varemærke.
De viste varemærker og andet indhold på denne hjemmeside må udelukkende anvendes i henhold til nærværende vilkår og betingelser. AaB
A/S vil ved en eventuel overtrædelse forfølge sine immaterielle
rettigheder i lovens fulde udstrækning – herunder anlægge
strafferetssag."
Til info, så må du som udgangspunkt ALDRIG tage et kendt brand, og bruge til noget som helst. Alle brands som Brøndby, Diesel (jeans), Audi, BMW, Mærsk, Carlsberg, Microsoft mm (har nævnt lidt forskelligt for at give et bedre indtryk) er registreret Trademarks og er omfattet af EUs regler om Trademark.
Misbrug af Trademarks er det som f.eks indenfor textil og modebranchen betegnes, som falske varer. Så pas på hva du begiver dig ud i, da det kan blive en MEGET dyr omgang, hvis du bryder nogle Trademarks!!!
Til info, så må du som udgangspunkt ALDRIG tage et kendt brand, og bruge til noget som helst. Alle brands som Brøndby, Diesel (jeans), Audi, BMW, Mærsk, Carlsberg, Microsoft mm (har nævnt lidt forskelligt for at give et bedre indtryk) er registreret Trademarks og er omfattet af EUs regler om Trademark.
Misbrug af Trademarks er det som f.eks indenfor textil og modebranchen betegnes, som falske varer. Så pas på hva du begiver dig ud i, da det kan blive en MEGET dyr omgang, hvis du bryder nogle Trademarks!!!
Det er fuldstændig ligegyldigt om det er et kendt eller ukendt brand, registrereret varemærke eller ej (hvilket f.eks. Brøndby IF ifr. ovenstående ikke er) - det er lige ulovligt. Det er også ulovligt at trykke trøjer med Tropefisk's logo, selvom jeg nok vil være mere eftergivende