Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fodboldt Logoer (ULOVLIGT?)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]

Fashion-Seller:

Til info, så må du som udgangspunkt ALDRIG tage et kendt brand, og bruge til noget som helst. Alle brands som Brøndby, Diesel (jeans), Audi, BMW, Mærsk, Carlsberg, Microsoft mm (har nævnt lidt forskelligt for at give et bedre indtryk) er registreret Trademarks og er omfattet af EUs regler om Trademark.

Misbrug af Trademarks er det som f.eks indenfor textil og modebranchen betegnes, som falske varer. Så pas på hva du begiver dig ud i, da det kan blive en MEGET dyr omgang, hvis du bryder nogle Trademarks!!!

Det er fuldstændig ligegyldigt om det er et kendt eller ukendt brand, registrereret varemærke eller ej (hvilket f.eks. Brøndby IF ifr. ovenstående ikke er) - det er lige ulovligt. Det er også ulovligt at trykke trøjer med Tropefisk's logo, selvom jeg nok vil være mere eftergivende Wink

[/quote]

Jeg kan så oplyse dig om at Brøndbys logo er et registreret Trademark og det samme gælder deres klub navn.

Der er intet ulovligt i at trykke tshirts med Tropefisks logo, og sælge dem i Sverige, for din beskyttelse er kun national... Så der er meget stor forskel, ellers ville alle kendte brands jo ik bruge formuer på Trademarks registrering, hvis reglerne var således...

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 03:08

Brøndby's logo er jo taget fra byens våbenskjold. Gør det nogen forskel i forhold til deres rettigheder?

Mvh,
Michael

(har nu lavet 5,000 tropefisk trøjer og vil i gang med det svenske marked!)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:00

Michael:

Brøndby's logo er jo taget fra byens våbenskjold. Gør det nogen forskel i forhold til deres rettigheder?

Mvh,
Michael

(har nu lavet 5,000 tropefisk trøjer og vil i gang med det svenske marked!)

Selve logoet er jo unikt... Det kan godt være figuren er fra våbenskjoldet men farver mm gør logoet unikt. Men du kan evt tjekke og du vil se at det er et registreret trademark...

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 05:35

Remydk:

Du kan sikkert sælge dem her på Amino.

Kan du ikke overveje hvor meget du mener du bidrager til her på Amino?
Du er flabet, på ingen måde hjælpsom, og alt i alt, lyder det somom du har et rigtig hårdt liv.

VÅGN OP!

@ontopic

Alle logoerne er helt sikkert beskyttet af ophavsretten, så der er nok ikke så meget andet at gøre end at tage fat i de respektive klubber og høre deres indstilling til det - det kan være de syntes trøjerne er så fede at de selv vil forhandle dem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:47

Henrik :

Remydk:

Du kan sikkert sælge dem her på Amino.

Kan du ikke overveje hvor meget du mener du bidrager til her på Amino?
Du er flabet, på ingen måde hjælpsom, og alt i alt, lyder det somom du har et rigtig hårdt liv.

VÅGN OP!

@ontopic

Alle logoerne er helt sikkert beskyttet af ophavsretten, så der er nok ikke så meget andet at gøre end at tage fat i de respektive klubber og høre deres indstilling til det - det kan være de syntes trøjerne er så fede at de selv vil forhandle dem.

Jeg synes da jeg har forsøgt at forklare hvordan tingene hænger sammen og på ingen måde været flabet. Men jeg vil da lige gennemgå mine tekster igen, og se om der er noget der burde ændres.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:48

Okay det er tidligt. Kan se beskeden ik var til mig, så bare se bort fra ovenstående tekst, beklager... Burde vist sove en time extra ;D

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 07:25

Hehe Big Smile

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)