Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ressourcer - tips til design og navigation af websider.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Hermed en opfordring til alle om at dele jeres viden omkring webadresser med tips og tricks, der kan gøre os klogere på dét at udvikle websider til vores virksomheder, hvor tilgængeligheden, navigation og design er i højsædet. Her tænker jeg ikke nødvendigvis på egen udvikling af websider, men mange inklusiv undertegnede vil gerne være med i hele processen, selvom vi har professionelle til opgaven. Alt for ofte støder man på websider, der skræmmer mere end de tiltrækker - og vi skulle jo helst trække folk til, fremfor at skræmme dem væk.

Absolut nævneværdig side. Her deler en dygtig grafiker sin viden med os andre via diverse letforståelige videotutorials, som gratis kan benyttes. Jeg har især haft gavn af hans tips til design af websider, herunder hvordan man får navigationen lavet, så brugervenligheden er i top og sidens besøgende let kan finde rundt (det er jo temmelig vigtigt, hvis man ønsker mange besøgende og "gengangere"). Direkte link til hans videotutorials med webdesign tips: http://tinyurl.com/7bkg4

De andre sider jeg har på min favoritliste er meget mere teknisk præget, så dem vil jeg undlade at nævne. Kender andre til ressourcer a la ovenstående?

I øvrigt:

Hvis du sidder med en virksomhedside (internet venture), som du brænder for at komme i gang med, men ikke har en mindre formue liggende til opstartskapital, kan du lægge opgaver ud på følgende sider og få bud fra udviklere i Indien. De tager sig ofte til takke med en lidt anden timepris end danske udviklere og de er ikke nødvendigvis mindre kompetente af den grund.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:09
Hey...

Jeg har surfet lidt rundt på getafreelancer.com, og det er jo meget lave priser de inderer tager for at kode software. Er der nogen der har erfaring med outsourcing af opgaver til Indien?

På portaler som getafreelancer.com kan gud og hver mand jo byde ind på opgaver, så der er nok også amatører imellem, men hvordan er kvaliteten generelt? Er der kommunikations problemer/udfordringer man skal være på vagt overfor?

mvh Carsten
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:31
Til trods for de lukrative priser ville jeg aldrig smide en større opgave derude ... med mindre jeg havde en (dansk) person i lokalområdet til at styre projektet igennem !!

Man har til en vis grad mulighed for at tjekke op på leverandøren, og du vil helt sikkert kunne finde nogen rigtig dygtige håndværker derude - ingen tvivl om det. Men netop kommunikation, kulturforskelle kan give store problemer ....

Læste at Hr. Thorborg have sine kvaler med at bestille og få krus fra Kina .... og det må trods alt betegnes som en nemmere opgave at definere end en større digital løsning !

Er selv på vej ind i en forretninger i Malaysia - men det sker også kun i kraft af en ven/partner (dansker) bor derude ... Nu har han været i det meste af Østen og ingen tvivl om at du er nød til at være der ude selv - eller have en derude ....   
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:40
Det er helt sikkert en fordel at have en mand på stedet. En af mine tidligere leverandører fik udelukkende lavet software i Indien, og de var meget tilfredse, men de havde også deres egne folk derude.

Jeg har tidligere outsourcet til Asien (ikke software), og arbejdet med asiater. Når først man lærer deres måde at tænke og arbejde på, kan man sagtens få et succesfuldt samarbejde - på trods af afstanden.

Men nej, jeg turde heller ikke lægge et stort projekt ud til Indien uden selv at være der, eller have en projektleder der. Men til at lave et mindre ukompliceret website, eller noget i den stil, kunne det da være sjovt at prøve...

/Carsten
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 21:52
Tak for input! :-)

Både getafreelancer.com og scriptlance.com har et vurderingssystem a la eBays, hvor opgaveindsenderne "rater" freelancerne. Om det er lige så troværdigt skal jeg ikke kunne sige, men det hjælper lidt på sagen. Desuden sender brugerne private beskeder til udbyderne af opgaverne, hvori de kan henvise til referencesites etc.

Umiddelbart virker det tiltalende. Jeg har set ganske imponerende værker fra enkelte designere derinde. De er toprated og tager sig da også bedre betalt end de fleste andre, men vi snakker stadig priser der er betydeligt lavere end dem vi er vant til herhjemme.

Nu har jeg ikke udelukkende positive oplevelser med danske freelancere. Tværtimod har jeg flere negative oplevelser end positive indtil videre,  så jeg vil prøve et af de nævnte systemer af i nærmeste fremtid. Jeg vil dog også være påpasselig med at udbyde større projekter igennem de to sites pga. potentiale kommunikationsproblemer, så det bliver i første omgang et par mindre opgaver.
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:38

Hej Lasse,

Jeg kan godt forstå dine tilbageholdelser mht. outsourcing via de overnævnte portaler, især hvis det handler om et større projekt.  

I et af de sidste nyhedsbreve fra Computerworld kan man læse om en undersøgelse, som viser, at ca. 60%  af outsourcing projekter går galt.

Derfor er jeg fuldstændigt enig med de andre og vil også anbefale, at man skal have en dansk projekt leder på stedet.

Du kan læse mere om faldgruber ved outsourcing på vores hjemmeside www.complector.dk.  

Held og lykke med dit projekt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)