Jeg vil med det samme sige, at nærværende tråd muligvis kunne være postet under 'Annoncehajer og andre svindlere'. Jeg vil dog endnu ikke strække den så langt med nedenstående hostingfirma. Jeg har problemer med at få et hostingfirma til at låse to domæner op, der er købt sammen med webhoteller hos dem. Det drejer sig om et com domæne og et info domæne, købt hos Needhost. De har ikke svaret på mine mails længe. Jeg har valgt at vedlægge nedenstående tekst, afsendt via e-mail til Needhost samt Accoma, som er hostmaster. Det jeg vil bede om er, forslag til, hvordan jeg kommer videre med denne sag, og sikre mig styring over mine domæner, der er forudbetalt i et år (ca. ½ år til næste betaling). Herunder er teksten fra den afsendte mail d.d: Hej der. Jeg kan konstatere, at nedenstående domæner endnu ikke er låst op. xxxxxx (Needhost supporten) har ellers bekræftet pr. 13.07.06, at dette er sat iværk. Trods flere henvendelser via mail til Needhost og telefonsamtale med xxxxxx fra Accoma, samt mails til denne – må jeg således konstatere, at Needhost ikke er interesseret i at få afsluttet ovenstående og tilsyneladende forsøger at fastholde undertegnedes domæner, evt. mhp. på salg. > wisen.info (login webxxxx kodeord: xxxxxxxxx) > nowidan.com (login webxxxx kodeord: xxxxxxxxx) Det er naturligvis på ingen måde acceptabelt, at Needhost ikke forsøger at afvikle vort samarbejde på rimelig vis. Jeg har desuden ikke fået bekræftelse på min opsigelse som anmodet via e-mail af 12.07.06 (for ca. en måned siden). Jeg gør her opmærksom på, at hele denne sag startede den 20.06.06, hvor jeg ikke kunne tilgå kontrolpanelet på mit ene webhotel. Alene dette problem tog adskillige dage at løse. Det fik således denne konsekvens, at mit ene website gik ned med databasefejl. Dette websted er stadig ikke online, hvilket jeg finder uacceptabel. Jeg vil ikke undlade at fortælle, at jeg undervejes har kritiseret den service Needhost yder. Denne kritik finder jeg fuldt ud berettiget. Jeg befinder mig nu i en situation, hvor jeg oplever, at Needhost og Accoma.com tager mig som domæne-gidsel. Om årsagen er, at Needhost vil gøre livet lidt besværligt for en ’besværlig’ kunde, – eller om Needhost vil tjene penge på mine domæner, vides ikke. Jeg vil sluttelig endnu engang bede Needhost om at låse mine domæner op. For en god ordens skyld, vil jeg fortælle, at Needhost snarest modtager et anbefalet brev med min opsigelse af mine webhoteller. |
Domæne-gidsel søger gode råd
Tidligere i dag var der en bruger der skrev i dk.edb.internet.udbydere.webhotel at vedkommende ikke havde været i stand til at komme i kontakt med Acomma i en hel måned, samtidig med at virksomheden (Acomma) er blevet sat til salg, hvilket måske kunne tyde på at der muligvis var nogle problemer (det er dog ikke sikkert). Mit bedste bud er umiddelbart at væbne dig med tålmodighed, selvom det lyder uacceptabelt. Link til indlæg på Usenet |
Når et firma hellere ikke længere besvarer spørgsmål fra en evt. kommende kunde, så der er vist noget om snakken!! selvom jeg klart vil understrege at jeg intet ved derudover |
Hej Norm Jeg benytter selv Needhost og har også oplevet flere - skal vi kalde det uregelmæssigheder. Generelt er jeg dog godt tilfreds - specielt set i lyset af prisen. Andre hostingselskaber jeg har prøvet i den prisklasse har været langt værre! Jeg har ikke lige noget umiddelbart bud på hvad du kan gøre, ud over at væbne dig med tålmodighed, hvilket jo ikke hjælper så meget... Vedr. Database problemet, så skriver du at den har været nede siden de rodede med det. Det er måske tåbeligt at spørge, men har du husket at rette password/username i kontrolpanelet, eller dit php så de matcher? Mvh Regin Madsen |
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
Vidste ikke, at Accoma er blevet sat til salg - kan selvfølgelig være medvirken årsag. Dog har jeg haft telefonisk kontakt med en medarbejder derfra, der ligesom Needhost lovede at maile tilbage til mig. Mht. til Needhost - de tog fat om sagen og lovede at melde tilbage. Har efterfølgende tilsendt dem flere mails, hvor jeg vil høre hvad status var mine domæner. Ingen af disse mails har de sendt tilbage. Synes jeg har været tålmodig - vidste jeg blot der var gang i processen med oplåsningen, vil ventetiden ikke være noget problem - men som nævnt, jeg har end ikke fået svar på mine mails. Hej Henrik Tja måske er der noget om snakken. Needhost og Accoma har trods alt samme ejerkreds. Men alligevel, kunderne skal vel serviceres af supporterne - de lever trods alt af tilfredse kunderne. Hej Regin Har absolut selv været tilfreds med Needhost - tidligere, men er selvsagt temmelig skuffet over dem nu. Der findes heldigvis andre hostingfirmaer - og bedre(subjektivt) - i samme prisklasse. Vedr. databaseproblemet: Webstedet der kørte med denne database, havde kørt fint i månedsvis - altså inden Needhost pillede ved det. Jeg har bedt Needhost bringe dette i orden igen, hvilket de end ikke har svaret på. Faktisk har de slet ikke reageret på min forespørgelser vedr. deres fejlsøgning på kontrolpanelet eller databasen. Sidst havde jeg den frækhed, at oplyse dem om, at de vil blive faktureret, hvis jeg selv skulle rette fejlen som de havde forårsaget :-) Men never mind - status er, at jeg ikke vil benytte Needhost mere, men forsøger at få mine betalte domæner med mig og overført til Gratis DNS's service. Men tak for svarene alle. Jeg tager naturligvis gerne imod flere råd og gerne i forhold til, om det er muligt at få andre end hostmasteren til at låse domænerne op - hostmasteren, Accoma, er ejet af samme kreds som ejer Needhost. Derfor ikke let. |
Hmm, hvor har du det fra? Ud fra mit kendskab er der tale om to helt seperate ejerkedse.
Hvad angår dine andre muligheder end at få hostmasteren til at låse domænet op, så er Icann''s system ret dårligt skruet sammen (synes jeg), men du kan læse mere om lige netop dit problem i deres FAQ: My registrar won''t let me transfer my domain, what do I do? Ovenstående tror jeg dog ikke du skal sætte nogen lid til. Acomma er ikke selv Icann registrator, så de har benyttet registratoren SRSplus til at registrere dine domæner med, du kan eventuelt prøve at klage din sag til dem: www.srsplus.com |
|
Tak for det. Kigger lige på det. Mht. om acomma og Needhost, har samme ejerkreds - er bestemt ikke sikker længere. Har hørt det flere steder, at man antager det. Men er netop blevet fortalt (2 gange), at dette ikke er tilfældet. |
Har netop talt med Thomas fra Acomma, der igen har lovet at tage sig af sagen. Fortalte at han ikke havde modtaget mine mails ??? Valgte at sende ham de sidste mails mens jeg havde ham i telefonen - og vupti så gik mailen pudsigt nok i gennem. I øvrigt kunne han afkræfte, at Acomma er ved at blive solgt! Tak igen Sune. |
At han afkræfter Acomma er ved at blive solgt giver jeg umiddelbart ikke det store for :) dog er det vel forståeligt nok hvis en virksomhed ønsker at holde den slags fortroligt, da det kan skræmme interessenterne. |