Hej Christian
He he ja jeg er totalt i brand. Havde allerede planlagt hvordan jeg skulle coache ledelsen , og ligge planer for deres fremtidige strategier. Det er et firma der omsætter for 5 milliarder pr år. DETTE holdt jeg dog igen med ;)
Men JA jeg kom med flere ideer til deres branding end bare det ene projekt, og de bad mig også tage det roligt. Så ja var alt for ivrig.
Men jeg arbejdede altså sammen med dem i 4-5 måneder, så det var ikke bare at de lige lyttede. Jeg fik fuld tillid til at køre projektet fra a-z. Men af de tin g jeg ikke kan tale så meget , er at jeg dummede mig, ved at tale om projektet om til nogle samarbejdspartnere. Og de er "hysteriske" når det handler om diskretion, da de selvfølgelig har nogle aktionærer , der gerne ville vide om hvad der foregik " bag deres ryg". Jeg arbejdede på projektet med deres topchef, og vi havde kun mundtlige aftaler. Kontrakten tog ham flere måneder at få set på. Skal siges at de , ligesom, mange andre, har haft deres hyr med finanskrisen, og generelt er en virksomhed i kraftig vækst. Så de har rigeligt at se til. Og DERFOR følte jeg at blev nød til at snakke med nogle samarbejdspartnere, om vi nu kunne nå det inden for deadlinen. En af de samarbejdspartnere vidste ikke at jeg lavede projektet med chefen, og spurgte så ledelsen hvad der foregik. Og så brød helvede løs. Hele direktionen gik nærmest amok på topchefen : Hvem fanden er det, der laver store marketingskampagner uden at vi ved det ? Og hvorfor taler han med andre om det ? Resultatet var at topchefen blev nød til at fyre mig. EN (fucking) uge før vi havde aftalt at mødes på hans kontor og underskrive den endelige kontrakt. Det så tragisk at det er til at tude over. Ikke nok med at jeg ville være skudt helt til tops med en forrygende platform. Jeg kan også lide virksomheden, og deres ledelse.
Min konklusion : Jeg skulle have holdt min kæft, ligemeget hvor tæt jeg var på den deadline, og ligegyldigt om underskriften ikke var der alligevel. Det var også det bossen sagde til mig efterfølgende : du skal ikke røre en finger før du har den kontrakt mellem fingrene. Og så er det mit ansvar resten.
Jeg er nu bare sådan indbygget at en mundtlig aftale mellem 2 mennesker er mindst lige så vigtigt for mig, da det så handler om tillid.
Så nej jeg er sikker på at de ikke har bøffet mig. Det har de alt for meget stil til. Det er altså ikke en brugbilsforhandler her. De lever af at have en sund og god profil.
Men ja, alt for ivrig. Og jeg har lært utrolig meget af det.
Udover det er jeg vidst nok en 1`er i det der enneanagram. Men er ikke sikker :)
Men tak for input. Du har ret i en del. Men ikke i konklusionen. Men det kunne du jo ikke vide