Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marketing - Hvordan præsenterer i jeres produkter ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino

Jeg har haft firma i 10 år. Mest baseret på vilje, nysgerrighed og sjov. Og ikke så meget viden, struktur og analyse. Det gik jeg så kold på. Begyndte vel at tabe interessen ,selvom der var gode penge i det. Så jeg mistede en del kunder. Klassisk.

Nu har jeg så i et par år været selvstuderende (læser ikke på skole ) i erhvervsøkonomi, marketing & psykologi. Jeg har i mange år studeret psykologi, og har også altid været kreativ, ved at jeg har spillet musik og generelt interesseret mig for kunst.

Nu viser det sig så, at jeg åbenbart har et stort talent for marketing. Jeg har lavet nogle store kampagner for nogle af de absolut største virksomheder i DK. Ja, jeg blev sgu også lidt overrasket, og så alligevel ikke, det føles naturligt.

Min udfordring er , og det er her hvor jeres respons kan nytte, er at ved begge de 2 store kampagner jeg har lavet, døde mine projekter lige før den endelige kontrakt skulle skrives under, og pengene kunne rulle ind. Jeg arbejdede i månedsvis i nært samarbejde med deres absolutte topledere, og alt var godt og fint. MEN jeg kender sgu ikke helt spillereglerne på de bonede gulvede. Og der kommer min manglende akademiske baggrund og bider mig i røven. Jeg ved at de også lavede nogle små brølere undervejs i samarbejdet, ingen er perfekte. Men primært tager jeg selvfølgelig ansvaret på mine skuldre.

Og nu vil jeg lære. Udover de bøger, og alt jeg læser på i forvejen. Men det jeg har mest brug for at lære lige nu er : præsentation

Hvad er det der virker lige på de bonede gulve ? Hvordan præsenterer i projekter ? Er det powerpoint ? Hvad er hot og hvad er not ?  Jeg er stadig igang med at sælge til de store drenge, så det er ikke discount præsentationer vi taler om. Selvom der nu også kan være store penge i det. Men det er de eksklusive drenge fra vedbæk strandvej osv.

Jeg har umiddelbart ikke brug for samarbejdspartnere pt. Har mere brug for gode råd til præsentation only. Og jaja websites, visitkort og al basic er selvfølgelig i orden

1000 tak

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:05

Ps : Hvilke bøger kan i anbefale ? Hvilke guruer findes der indenfor den snævre definition : præsentation af projekter

Jeg har læst og lært en del af nogle absolut mestre i andre grene af marketing, men lige på det område, mangler jeg en basic forståelse og viden

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:27

Hmm jeg foresætter lige med at svare mig selv. Totalt forgabt i mig selv, helt sikkert

Jeg er jo god til at præsentere med de sites jeg har lavet, de salgstaler jeg har haft osv. Men jeg nogle projekter nu som ikke skal sælges ved website fremvisning. Og hvad er så godt ? Derudover tager det en milliard år (eller sekunder at lave de sites ).

Jeg er som sagt mest kreativ og ikke så administrativ (som i nok kan gennemskue ). Så mine salgsmails og taler er sådan lidt " Jørgen fra Kims Chips agtig " .. en gøgler af guds nåde. Pointen er selvfølgelig at jeg har den gode ide , og at jeg kan følge den helt til dørs, fordi det kan jeg. Jeg sælger fulde koncepter fra a-z. Så ikke noget pis der.

Nå, men jeg finder vel den åbne dør på et tidspunkt

God weekend

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:34
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:36
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:38

Har aldrig hørt om det. Men er som sagt også helt blank på det område. Kender kun powerpoint og Jørgen fra Kims Chips (næsten ), de har hjulpet mig meget, mest Jørgen. Han VIL bare den succes !! :)

Tak for det Rasmus. Jeg ser på det efter weekenden

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:23

Har lige kigget på det. Er præcis det jeg skal bruge. 1000 tak. Kan være vi snakkes ved senere.

God pinse

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:21

Velbekommen Smile

Jeg mener i hvert fald at det er "bogen" som man bør læse hvis man interesserer sig for den slags.

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:31

Hej du ,

Jeg præsenterer mine projekter, men det er som oftest internt i en stor virksomhed som jeg er ansat i...men jeg forsøger alligevel at give dig et par hints.

Jeg tror egentlig at du ville have rigtig godt af at tage et kursus i præsentationsteknik.....det er i grunden ikke noget man kan læse sig til, - man skal prøve det....action-learning og du lyder til at være lige præcis en Action-learning mand. Det lyder også til at du har haft succes med din ekstroverte facon og man kommer langt med lidt intuition og kreativitet, - men når man skal sælge noget er STRUKTUR sindsygt vigtigt...og herunder skal man vide hvordan man laver en effektiv og overbevisende disposition....

Jeg har selv deltaget i dette kursus i Helsinge: http://www.mannaz.com/da/kursusbeskrivelser/16365.htm 

Det giver en grundforståelse og man ser sig selv på DVD og bliver evalueret...bliver man bidt af det og synes det er helt fedt, har mannaz også et kursus for avanceret præsentationsteknik. Kurset gav mig RIGTIG meget, da jeg ligesom dig, er en ret kreativ sjæl, som nok ikke behøver den store struktur....men det har vores publikum når de skal lytte til os..!

Dbh, Tobias

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:34

Og lige en sidebemærkning...Powerpoint super godt...hvis man bruger det til VISUELLE præsentationer...

Folk DØR i bulletpoints....

Introducer et billede/diagram/fantastisk tegning og vis det...og lad det understøtter det DU SIGER...

ikke sig hvad der står på en powerpoint...det kan folk godt læse selv...

Det giver meget dynamik, hvis man kan bruge alle mulige andre visuelle hjælpemidler

Dbh, Tobias

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)