Kære amino
Jeg har haft firma i 10 år. Mest baseret på vilje, nysgerrighed og sjov. Og ikke så meget viden, struktur og analyse. Det gik jeg så kold på. Begyndte vel at tabe interessen ,selvom der var gode penge i det. Så jeg mistede en del kunder. Klassisk. Nu har jeg så i et par år været selvstuderende (læser ikke på skole ) i erhvervsøkonomi, marketing & psykologi. Jeg har i mange år studeret psykologi, og har også altid været kreativ, ved at jeg har spillet musik og generelt interesseret mig for kunst. Nu viser det sig så, at jeg åbenbart har et stort talent for marketing. Jeg har lavet nogle store kampagner for nogle af de absolut største virksomheder i DK. Ja, jeg blev sgu også lidt overrasket, og så alligevel ikke, det føles naturligt. Min udfordring er , og det er her hvor jeres respons kan nytte, er at ved begge de 2 store kampagner jeg har lavet, døde mine projekter lige før den endelige kontrakt skulle skrives under, og pengene kunne rulle ind. Jeg arbejdede i månedsvis i nært samarbejde med deres absolutte topledere, og alt var godt og fint. MEN jeg kender sgu ikke helt spillereglerne på de bonede gulvede. Og der kommer min manglende akademiske baggrund og bider mig i røven. Jeg ved at de også lavede nogle små brølere undervejs i samarbejdet, ingen er perfekte. Men primært tager jeg selvfølgelig ansvaret på mine skuldre. Og nu vil jeg lære. Udover de bøger, og alt jeg læser på i forvejen. Men det jeg har mest brug for at lære lige nu er : præsentation Hvad er det der virker lige på de bonede gulve ? Hvordan præsenterer i projekter ? Er det powerpoint ? Hvad er hot og hvad er not ? Jeg er stadig igang med at sælge til de store drenge, så det er ikke discount præsentationer vi taler om. Selvom der nu også kan være store penge i det. Men det er de eksklusive drenge fra vedbæk strandvej osv. Jeg har umiddelbart ikke brug for samarbejdspartnere pt. Har mere brug for gode råd til præsentation only. Og jaja websites, visitkort og al basic er selvfølgelig i orden
1000 tak
|
Ps : Hvilke bøger kan i anbefale ? Hvilke guruer findes der indenfor den snævre definition : præsentation af projekter
Jeg har læst og lært en del af nogle absolut mestre i andre grene af marketing, men lige på det område, mangler jeg en basic forståelse og viden