Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedspant og personlig kaution

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed som har en kassekredit på 1.300.000, lagerbeholdning på ca. 1.000.000 (omsættelige varer) og debitorer pt. på 495.000. Oprettede i efteråret 08 et virksomhedspant på kr. 1.600.000 efter min investor kom i økonomisk stormvejr (ejendoms developer med Roskilde Bank som bank). Dette for at sikre virksomheden mod hans evt. konkurs. Dette er ikke sket han klare skærerne, men er naturligvis ikke så velkonsolideret længere.

Vi hæfter begge med personlig kaution for kassekreditten (ud over virksomheds pantet). Banken siger at de ikke ser ham som kreditværdig, derfor er hans kaution intet værd. Jeg har ikke trukket løn ud i et længere stykke tid, for at bringe kassekreditten ned pga. ovenstående men brugt en privat kassekredit som banken har fuld kontant sikkerhed for via en størrer arv som kommer til udbetaling i næste måned.

Banken har kontaktet mig at de vil have en kontant kaution for virksomhedens kassekredit ud over alt det andet, helst så stor som muligt. Deres forslag var at de jo bare kunne få det der var tilovers fra min arv. Eller min mands Holding selskab skulle stille en kontant kaution for beløbet på kassekreditten. Dette vil vi ikke.

Banken har nu sendt os et brev at de har lukket alle vores private kort Dankort, mastercard mv. og først vil åbne når vi gør som de vil have. Vi har en sund økonomi. Min mand alene tjener over 1. mill samt hat et holding selskab med en pæn formue i, og vi sidder i et billigt hus og har ellers ingen lån eller lign. ud over min kassekredit.

Så nu sidder vi her, børnefamilie med almindelige udgifter, men lukket total ned privat økonomisk pga. vi ikke vil stille de kontante kautioner. Vi har bank i Jylland, bor på Sjælland, så vi kan ikke engang gå i banken og hæve kontanter fra min mands løn konto. Hvad gør man og er det rimeligt at banken kan kræve kontant kaution ud over virksomhedspant og privat kaution????? 

Virksomheden har de fjerenet kreditmaksen på kassekreditten, så jeg kan ingen regninger betale, hvilket jo ikke holder ret længe da der er almindelige drift udgifter som skal betales.

HVAD GØR MAN?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:01

Hej

Du går da bare ned i en anden bank i nærheden af jeres bopæl, og får en ordning dér.

Al det her krisesnak og at bankerne ikke låner penge ud, skal du se bort fra, - du skal forholde dig til din egen situation, - og kan den ene bank ikke hjælpe går du videre til den næste.

Én ting må jo stå klart, - du er færdig med din nuværende bank!

/Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:07

Skifter Bank!

Jeg ved det er let at sige, men uanset hvor meget "ret" banken har til at gøre hvad de har gjort, er der tale om et markant tillidsbrud mellem jer som aldrig vil hele.

Der er megen hjælp at hente i ovenstående, men der er ingen love eller praksis der kan smides i hovedet på dem.

Henrik

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:06

Hej Malle 70

JEg vil helt klart foreslå dig at du og din mand tager hver jeres bank - underforstået at din mand får flyttet sin lønkonti med det samme....    Jeg er ikke helt sikker - men mener at der skal være en rimelig tidsfrist når en bank lukker en dankort mv... Der skal være en tidsfrist til inddækning af kontoen... "samarbejdsvanskeligheder" er ikke gyldig grund til at lukke en konto. Det er før set via pengeinstittutternes ankenævn.  

Som en af de banker som jeg ved er nogenlunde igennem krisen er Handelsbanken ( som har købt lokalbanken, nordsjælland)... Om de kan være mere fleksible vides ikke... Men der er vist ikke noget at tabe på dette forsøg...

mht. til din virksomhed... Hvis den går godt pt... trods lidt krise : hvad med at gå den anden vej og søge en ny investor og benyt det til en mulighed for at udvide og så tage benytte en investores bank...   Kunne det være en ide at rykke et par hurtige annoncer i ved erhvervskontakter og se hvad der kunne byde sig...   Det er kun forsøget værd.. der er vist heller ikke noget at tabe...

uden at være ekspert på nogen af ovenstående områder er det blot forslag til at kunne tackle jeres hurdle pt.

hilsen Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)