Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge-ærlig snak

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude
Ved man skal knokle hårdt for at blive rig. Har arbejdet på fabrik hårdt og penge er nu væk efter 5ugers sommerferie...

Er der nogle som er rigtig rige der har gode ideer de vil dele, eller evt. søger en seriøs som kan være med..

Jeg vil blive rig så jeg kan få min mor ud af 35års rengøringsarbejde...Hun er helt slidt op..

Hvad kan man lave i 2006?

håber at høre fra nogle seriøse...

Behøves ikke at høre på folk som skriver, tror du selv de vil sige det. Eller tror du selv de vil hjælpe, eller ARBEJDE osv. osv....

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:35
Ja, det var da ærlig snak :-)

Jeg forstår godt dit ønske om at komme ud af en ubehagelig cirkel med økonomi der lige netop er tilstrækkelig til at fortsætte med status quo, men ikke til at komme videre.

Hvis du vil være rigtig rig, så er der desværre kun tre muligheder:

1. Held
2. En genial idé
3. Hårdt slid

De fleste af os her på amino har nok mest set til 3 og i perioder haft lidt 1 og 2. Til gengæld gælder det om at kende folk, egne begrænsninger og muligheder samt besidde viljen til at søsætte de idéer, som kan kaste penge af sig. Det lyder som om du har det sidste i hvert fald.

Et par forslag til hvad du kan arbejde med (uden at kende dine kvalifikationer), som vil give et rimeligt afkast i forhold til arbejdstimerne:
- Håndværk
- Serviceydelser
- Videreforhandling af produkter

Jeg ved godt, at denne post ikke besvarer dit spørgsmål, men jeg syntes nu at dit indlæg fortjente en kommentar, når du nu er så ærlig.

Jeg håber, at du finder din lykkes smed :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:39
Man kan blive rig på mange måder:

Først og fremmest er de fleste der er rige en lang uddannelse bag sig, derudover har de knoklet hårdt.

Derudover har de fleste også været sparsomme og ikke brugt alt i en sommerferie.

De fleste har også haft en god ide, der er blevet gennemtænkt, analyseret, og ført ud i livet.

Og til sidst en lille pose held :)

Du finder ikke bare en rig mand herinde der vil dele sine ideer med dig med mindre du selv har noget at tilbyde, selvom det er en nobel tanke at du ønsker din mor ud af et hårdt arbejde.

Så kom selv frem med hvad du har at tilbyde, hvorfor skal man dele sin ide med dig? hvad kan du bidrage med?

Håber du forstår.

Tilmeldt 22. Feb 06
Skrevet kl. 16:40
tusind tak for svaret....Du har helt ret...

Men jeg har den idee om at det er vigtig man kende rnogle rige som støtter en..Og det er jeg på udkig efter..

Jeg gider ikke eoigster som kun tænker på sig selv..Mit formål med at blive rig er at hjælpe de fattige/tiggere samt få min mor ud af slidarbejde..hendes skulder holder snart ikke længere....Trist....At stå op kl. 5 hver morgen for at gøre rent 37timer om ugen for sølle 10.000kr..Men hun er ikke dansker og ikke flydende til dansk eller har udd så hun har overlevet med dette i 35år:0(

Jeg håber at nogle rige vil hjælpe mig til at jeg selv kan blive rig...På ferien gav jeg penge til tiggere selvom jeg er en der skylder banken lidt..Klart når man studerer:0(

- at blive rig ligger i familien, ellee blodet eller via gode bekendte..Jeg søger nogle seriøse bekendte der kan lide at gøre andre glade....

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:50
En "nem" måde at komme i gang på er ved at spørge om der er nogle folk herinde, som kunne bruge freelance sælgere af deres produkter og kan give dig lidt avance for hvert salg du laver til dem. Du er naturligvis velkommen til at kontakte mig, hvis du vil snakke om den mulighed. Det er nok det bedste jeg kan komme i tanker om uden at kende dine kompetancer. Det vil naturligvis kræve at du har en udadvendt personlighed og er omstillingsparat, hvis du skal sælge produkter. Men jeg skyder i tågen - kom med dine kompetancer, så er der nok en, der kan hjælpe dig et skridt videre?

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 22. Feb 06
Skrevet kl. 16:54
jeg læser til lærer....Har været guide for 5år siden et par månederne i styden(nærmere tyrkiet), hvor mine forældre stammer fra. Har været på guideskole i spanien 1mrd. Derudover har jeg en HHX. Er 25 god til at snakke og sætte mig ind i nye ting.

Har gjort toge rene, har gået med post og ikke mindst arbejde i en kiosk....

Jeg elsker at arbejde hvis det er noget jeg kan lide..De overstående var ting der skulle prøves inden jeg startede på sem..Kioskarbejde var samtidgi med at jeg læste..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:25
Du behøver ikke være rig for at komme i gang, men så kræver det arbejde og en ide...

Personligt har jeg ideen, og er i gang med forarbejdet (hvilket ikke
giver penge). Heri ligger, at der skal produktudvikles, samt at jeg har
fundet ud af at jeg skal have en samarbejdspartner. Til det er jeg i
gang med at skrive en fyldesgørende "ansøgning" over hvad ideen går ud
på, og hvilken person jeg søger.
Derefter skal der primært
investeres timer. Mange timer. Økonomisk kræver det ikke mere end hvad
lidt intensiv fabriksarbejde eller en kassekredit i banken kan klare.
Jeg
behøver derfor ikke kende nogen som er rig, men mere en som er
interesset i at indgå i et partnerskab og investerer tid (hvilket
selvfølgelig heller ikke bare kommer dumpende).

Så mit bedst råd er: Få ideen! Brainstorm, tænk kreativt, tænk på noget
der mangler, tænk på nogen som allerede findes men ikke har succes
eller som du mener kan gøres bedre.
Derefter arbejd for det. Lav en
forretningsplan, tænk tingene igennem, lav budgetter, find ud af om du
kan gøre det alene eller om der skal flere til og find de helt rette.
Vent hellere lidt længere tid inden du går i gang, hvis den rette
person ikke lige findes i dit nærmeste netværk.
Hvis ideen kræver
mange penge så kan en gennemarbejdet forretningsplan enten give et lån
eller en "rig mand" vil muligvis være interesseret i at investere ud
fra forretningsplanen.

Men du er nødt til selv at tage action.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:27

Hm pudsigt oplæg...

Jeg har et råd, som jeg synes er overset til iværksætterspirer:

Hvis du hverken har kapital eller en god idé så find et forretningsområde du har lidt forstand på eller brænder for og find et job som SÆLGER i denne branche. Det vil give dig en masse fordele:

• Hvis du bliver dygtig kan du ofte tjene gode penge - også som lønmodtager

• Viden om og erfaring med salg kan ofte bruges på tværs af brancher, så du har gode muligheder for jobskifte

• Når du finder den gode iværksætteridé er den sikket med udgangspunkt i et marked du har fået øje på, og du har en idé om hvordan den kan sælges - efter min mening det bedste udgangspunkt for en iværksætteridé.

Lad dig ikke nødvendigvis afskrække, hvis du tror du er dårlig til at sælge. Jeg har selv været sælger før jeg blev selvstændig, og jeg var absolut ikke noget stort talent. Men jeg blev efterhånden halvgod til nogle ting indenfor salg, og kunne dels leve af det og dels har det givet mig nogle meget vigtige redskaber i min karriere som selvstændig.

Jeg tror mange, som drømmer om at blive iværksættere suser rundt med en halvfærdig idé i lang tid og leder efter kapital. Det lyder vildt besværligt i mine øren. Man risikerer at spilde en masse tid, hvis det ikke lykkes. Det er vildt svært at finde en investor - især til et lille iværksætterprojekt. Hvis idéen ikke er helt markedsklar står man i svag position overfor en investor.

Næsten alle iværksætterespirer vil have gavn af at have salgserfaring med i bagagen når de starter, og jeg tror også det vil hjælpe dem til at få nogle mere realistiske iværksætterideer...

Fra Randers
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:23
Hej igen guccilutti.

Jeg vil lige sige et par ting til dig her,,, der er absorlut ingen der vil reagere posektivt paa dit indlaeg her da du saa aabentlyst skriger om hjealp og er i panik og aabent skriger efter at onkel Joakim skal kommer og hjaelper dig med at blive rig NU.

Lige et sporgsmaal til dig guccilutti ,, hvor lang tid har du opholdt dig i Danmark ??,, 25 aar , ohhh ja og saa har du ikke fattet at det at overleve her i DK er et haart slid, det er det sku ogsaa for os andre danskere, pengene gror ikke paa traerne her som mange i det sydlige tror.
Jeg vil fortelle dig en lille hemmelighed her som kun er for dig :-), jeg startede eget firma D. 08-08-2005 da jeg blev afvist erstatning af forsikringen efter et trafikuheld (piskesmaeld) og nu ikke kan arbejde paa normal vis.

Jeg sparede nogle penge op og rejste en tur til Kina og gjorde lidt indkob,,,, fik varene til DK. og solgte dem med god fortjeneste paa internet auktionen qxl.dk  og til private en fed lille forretning der gav godt,,, jeg er i Kina nu og har nu kobt ca. 20,000- 25,000 vare til 1,33 kr.stk. som er sendt til DK. og kan saelges der for mellem 25 og 50 kr. stk. det vil da ogsaa give lidt fortjenste, syntes du ikke ??, og jeg startede med 00,00 kr i 2005 , ja fra et aar siden.

Jeg vil da gerne hjalpe dig med import af vare fra Kina, men det kraver lidt starts kapital og jeg gor ikke arbejdet gratis men kan hjalpe dig til en stor besparelse og stor indkomst.

Held og lykke og se saa for fanden at komme igang du har jo hele livet for dig og kan sagtens gore det, jeg er 48 aar og lige startet.

Undskyld stavefejlene jeg sidder paa kinesisk computer nu.

PS. kun de dumme keder sig.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 14:46
Dato: 14-08-2006 14:23:18 Forfatter: Jan Sørensen
Lige et sporgsmaal til dig guccilutti ,, hvor lang tid har du opholdt dig i Danmark ??,, 25 aar , ohhh ja og saa har du ikke fattet at det at overleve her i DK er et haart slid, det er det sku ogsaa for os andre danskere, pengene gror ikke paa traerne her som mange i det sydlige tror.

Det giver mening. Så fandt jeg langt om længe svaret på, hvorfor så mange nydanskere har råd til store Mercedes''er. De har fundet et pengetræ. Her gik jeg og troede, at succesen ofte skyldes tidligere trænge kår med hårdt arbejde til følge - og en oplevelse af, at man i Danmark kan komme langt med den samme slid.

Så blev jeg da lidt klogere i dag.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)