Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google AdSense vs. Tradedoubler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har sammen med en ven lavet en hjemmeside med fest billeder for sjov..
Det har vist sig, at siden er blevet utrolig populær - i forhold til vores forventninger.
 
Folks forventninger stiger sammen med vores omkostninger.
Vi har derfor valgt at ligge nogle få reklamer ud på sitet..
 
Vi har forsøgt os lidt med AdSense og Tradedoubler - men hvad kan bedste betale sig?
Vi har omkring 25.000 side visninger om dagen - men kun omkring 5 der klikker på vores bannere..
 
Med overstående info, hvilket partner program vil i så forslå?
 
 
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved Google er der (set med mine øjne) mindre bøvl og mere målrettede reklamer, hvilket forhåbentlig burde kunne give en lille indtægt.

Mine erfaringer med TradeDoubler samt alle de personer jeg har hørt fra der har benyttet det, er meget dårlige.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stemmer også for AdSense - sådan, som i almindelighed - og du skal være opmærksom på at det ene bestemt ikke udelukker det andet. Men lad os se det hele lidt oppefra - der er flere mulige indtægtskilder, som jeg normalt prioriterer i denne rækkefølge:

1) Salg af sitet - eller al trafikken derfra, til et andet firma
Dette kan langt fra altid lade sig gøre men kan, hvis det lykkedes, hurtigt give den bedste indtægt. Men, der er naturligvis mange andre overvejelser der skal gøres hvis man overvejer at sælge sit "barn".
 
Hvsi man kan finde de rigtige affiliates (hvilket er langt lettere på det f.eks. det Amerikanske/globale marked end på Danmark), er dette ofte det område hvor den bedste indtjening kan opnås. I dit konkrete tilfælde er det dog langt fra sikkert du kan finde tilstrækkeligt gode match samt at de virksomheder, der måske er i affiliate markedet, vil betale godt nok. I USA er der langt mere konkurrence på affiliate området, så her er det ikke udsædvanligt at du kan få 50% af AL salg de genereres fra dine besøgende! Det kan godt løbe op, skal jeg hilse og sige :) I Danmark er det uhyre sjældent man støder ind i aftaler der er så gode.
 
3) AdSense
Har sin styrke i at det er let at sætte op, de betaler til tiden (dog kun månedligt) og der er annoncer til stort set alle typer sider og indhold. Det kræver dog en hel del viden og eksperimenteren at få en rimelig indtjening ud af det - men det kan ABSOLUT lade sig gøre (igen, skal jeg lige hilse og sige hehe)
 
4) Yahoo, AdBrite og andre tilsvarende programmer
På engelsk skal man være opmærksom på at der findes mange andre programmer i dag som konkurerer med AdSense. De fleste af dem kan dog ikke benyttes på samme sider som AdSense, men for nogle sites kan de give en bedre indtjening. På samme måde som med AdSense kræver det dog en ihærdig optimering for at opnå de bedste resultater.
 
 
Med 25.000 sidevisninger om dagen burde I kunne hive en helt pæn indtægt ud af det. Det er imod Googles regler for AdSense at udtale sig direkte om ens egen indtjening, så jeg kan ikke offentligt fortælle dig om de tal jeg selv har optimeret mig frem til på de sites jeg arbejder med, men jeg kan da afsløre så meget, at hvis ellers jeres trafiktal er rigtige så burde du kunne leve af dette! Godt endda! Rigtig Godt!!
 
Du er meget velkommen til at smide en email hvis du vil høre mere (af det som vi ikke må snakke om her ...)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm Mikkel du siger man kan leve af 25.000 sidevisninger dagligt, er det ike lidt af en satsning at tage.

Jeg tvivler ikke på en hardcore nørd som dig, der har en indsider viden i hvordan det hele fungere, og virkelig bruger mange timer på optimering og lære de nye ting at kende kan leve af 25.000 sidevisninger med adsense.

Men du får det til at lyde meget nemt :)
 
Jeg aner ik det store om det, men altså jeg sender dig gerne en mail hvis du kan lære mig at leve af 25.000 sidevisninger dagligt :) for så skal jeg da igang med at benytte dine tricks.
 
Ved godt google ikke tilader at man afsløre direkte tal, men du kunne måske afsløre nogle gode tips for os alle, istedet for du bliver bombaderet med 1000 mails fra folk der vil leve af google adsense
 
EDIT: hov du fik det måske ikke til at lyde så nemt alligevel, det undskylder jeg for, må hellere snart komme i seng.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi går ud fra at de 25.000 sidevisninger ikke komer fra een og samme person eller er genereret af en robot er der rigtig gode muligheder i det. Der er mange ting som er afgørende for den endelige indtjening og det ville være for omfattende at gå det hele igennem her.

Et godt website at besøge er en af mine gode bekendte Jen''s website - hun er absolut den ukronede konge (eller droning, må det vel være)  indenfor "contextual advertising" og en fast taler på mange af de samme konferencer som jeg. Mange af hendes skriverier er dog en anelse avanceret (læs: nørdede), hvis man ikke er så erfaren.
 
Jeg tilbyder også, gennem mit forma, at optimere AdSense annoncer - på samme måde som jeg optimerer alt andet der har med søgning at gøre. Uden at skulle spilde alt for meget tid på reklamering her, kan jeg kort fortælle at det viker på den måde at jeg tager 15-20% af de (mer) indtægter der kommer gennem min optimering. Så, som med det meste andet jeg laver er det 100% resultatorienteret. Sådan jeg jeg bedst lide det :)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)